۰
از سوی کمیسیون تنظیم مقررات

تعرفه و الزامات اجازه عبور زمینی فیبرنوری تعیین شد

تاریخ انتشار
شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۶
تعرفه و الزامات اجازه عبور زمینی فیبرنوری تعیین شد
تعرفه و الزامات اجازه عبور زمینی فیبرنوری تعیین شد

آی‌تی‌من-  بر اساس این مصوبه سقف تعرفه اجازه عبور زمینی برای کلیه شهرها (غیر از مراکز استان) به ازای هر متر ۵۰۰ هزار ریال تعیین شده که این مبلغ فقط یک بار از سوی دارنده پروانه به ارایه‌کننده خدمت (دستگاه های اجرایی موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه و موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی) پرداخت می‌شود.

گفتنی است که منظور از اجازه عبور زمینی در این مصوبه، مجوز استفاده از مسیرهای زمینی و زیرزمینی ویا حفاری برای نصب داکت، ساب‌‌داکت، میکروداکت و فیبرنوری شامل حفاری و ترمیم معبر یا محل حفاری است .

این مصوبه می‌افزاید که دارنده پروانه باید درخواست خود برای دریافت اجازه عبور را با جزییات اجرایی مربوط از جمله زمان و مکان اجرا به ارایه‌کننده خدمت ارایه و رو نوشتی از آن را به سازمان ارسال کند.

همچنین ارایه‌کننده خدمت باید ظرف مدت دو ماه از تاریخ دریافت تقاضای دارنده پروانه، نسبت به صدور اجازه عبور زمینی اقدام کند. در صورتی‌که به هر دلیل امکان صدور مجوز وجود نداشته باشد، مراتب باید با ذکر دلایل به دارنده پروانه اعلام شود.

دارنده پروانه نیز باید ظرف مدت شش ماه از تاریخ دریافت اجازه عبور زمینی، نسبت به اجرای طرح در چارچوب برنامه زمانی اعلامی اقدام و گزارش پیشرفت کار را در بازه‌های زمانی ابلاغی سازمان ارایه کند.

بر اساس این مصوبه، مالکیت تجهیزات فعال و غیرفعال ارتباطی منصوبه در چارچوب اجازه عبور زمینی، متعلق به دارنده پروانه است. همچنین ارایه‌کننده خدمت و دارنده پروانه می‌توانند در چارچوب قوانین و مقررات مربوط، تعرفه اجازه عبور زمینی را در ازای تأمین بخشی از هزینه‌ های هوشمندسازی خدمات ارایه‌کننده خدمت یا اعطای مالکیت بخشی از میکروداکت منصوبه به ارایه‌کننده خدمت تهاتر کنند.

دارنده پروانه نیز موظف است حداقل از میکرو داکت‌های هفت راهه استفاده کند تا امکان اشتراک‌گذاری و عمده‌ فروشی ظرفیت ایجاد شده وجود داشته باشد.
 
کد مطلب : ۲۸۰۱۱۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما