۰

تخصیص بودجه از سوی پژوهشگاه ارتباطات به پایان‌نامه‌های فناوری اطلاعات

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۸
تخصیص بودجه از سوی پژوهشگاه ارتباطات به پایان‌نامه‌های فناوری اطلاعات
تخصیص بودجه از سوی پژوهشگاه ارتباطات به پایان‌نامه‌های فناوری اطلاعات

آی‌تی‌من-  محمد رضوی زاده روز قبل بعد از امضای تفاهم‌نامه با معاونت پژوهشی وزارت علوم افزود: در این تفاهم‌نامه بیشتر یه دنبال توسعه همکاری‌های پژوهشی، آموزشی و فناوری بوده‌ایم.

وی ادامه داد: این تفاهم‌نامه برای حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی است و در این همکاری تلاش می‌کنیم پایان‌نامه‌های دانشجویی را به سمت رفع نیازهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سوق دهیم.

رضوی زاده ماموریت اصلی این پژوهشگاه را حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور دانست و ادامه داد: از جمله موارد این تفاهم‌نامه موضوع ایجاد مراکز نوآوری مشترک با وزارت علوم، همچنین آموزش است؛ زیرا یکی از ماموریت‌های پژوهشگاه توسعه آموزش و تربیت نیروی انسانی است.

وی درباره جزییات تفاهم‌نامه گفت: از پایان‌نامه‌هایی حمایت می‌کنیم که در راستای اهداف کلان و توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور باشد، این اهداف شامل اولویت‌های وزارت ارتباطات در راستای زیرساخت‌های توسعه ارتباطات است.

رضوی زاده ادامه داد: برای حمایت از پایان‌نامه‌ها در سال جاری بودجه پیش بینی کردیم تا با این اعتبارات از بخش زیادی از پایان‌نامه‌های ارشد و دکتری در حوزه ارتباطات، هوش مصنوعی و کلیه حوزه‌های مرتبط حمایت کنیم.

رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: این اعتبارات از سوی وزارت ارتباطات تامین خواهد شد و سعی می‌کنیم با همکاری وزارت علوم، از اعتبارات این وزارتخانه نیز استفاده کنیم تا هم افزایی ایجاد شود.

وی تاکید کرد: حمایت‌های این پژوهشگاه تنها به حمایت از پایان‌نامه محدود نمی‌شود؛ بلکه طرح‌هایی مانند فرصت مطالعاتی ستادها و همکاری در پروژه‌های پژوهشی را نیز در برمی‌گیرد.

رضوی زاده ادامه داد: همچنین در حال راه اندازی یک مرکز نوآوری هستیم، از همه پژوهشگران و شرکت‌های دانش بنیان برای استقرار در آن دعوت به همکاری می‌کنیم. محل دائمی‌نمایشگاه بین‌المللی روز قبل میزبان نشست مشترک مدیران ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه‌ها با حضور معاونین و مدیران پژوهشی وزارت‌خانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی بود.  در حاشیه این نشست معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و مرکز آموزش، پژوهش و نوآوری شرکت مخابرات دو تفاهم‌نامه برای همکاری در زمینه طرح‌های پژوهشی، تعریف پروژه‌های کلان و شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری امضا کردند.

این نشست همزمان با بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار در حال برگزاری است.
 
مرجع : ايرنا
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۰۴۲۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما