۰

موتورهای برقی پستچی‌ها استارت خوردند

راه‌اندازی رسمی ‌‌فاز اول پنجره ملّی خدمات دولت هوشمند در دهه فجر
تاریخ انتشار
يکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۲
موتورهای برقی پستچی‌ها استارت خوردند
موتورهای برقی پستچی‌ها استارت خوردند

آی‌تی‌من- دیروز (شنبه) در آیینی با حضور عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، علیرضا زاکانی شهردار تهران و حجت السلام خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و علی سلاجقه از موتوهای برقی موزعین شبکه پستی کشور رونمایی شد.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در این مراسم با اشاره به برقی کردن موتورهای شرکت پست، این حرکت را آغاز یک راه جدید عنوان کرد و گفت: تولید موتورهای برقی کار نخبگان کشور است که در حدود یک دهه زمان برده تا موتورهای برقی هوشمند با کیفیت بسیار مناسب تولید شود.

وی با اشاره به نقش وزارت ارتباطات در کاهش سفرها و آلودگی هوا اشاره کرد و افزود: این وزارتخانه با هوشمندسازی، الکترونیکی کردن خدمات و استفاده حداکثری از فناوری، نقش مهمی‌در کاهش سفرها و آلودگی هوا دارد.

زارع پور با اشاره به اولویت دولت سیزدهم برای استفاده از فناوری اطلاعات در ابعاد مختلف زندگی مردم، گفت: با تشکیل کار گروه اقتصاد دیجیتال و با هوشمندسازی تمام بخش‌های کشور در ایجاد رضایت‌مندی و کاهش مشکلات مردم در حوزه آلودگی هوا اقدام می‌کند.

وی از راه‌اندازی رسمی ‌فاز نخست پنجره ملّی خدمات دولت هوشمند در دهه فجر خبر داد و افزود: از طریق این پنجره و با یک کلیک بیش از دو هزار خدمت به مردم ارائه می‌شود که منجر به کاهش صدها هزار سفر درون شهری مردم در سال خواهد شد.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده تا پایان دولت سیزدهم تمامی ‌شش هزار خدمت دولتی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، ارائه می‌شود که می‌تواند هم زمینه ایجاد فساد را از بین ببرد و هم با کاهش سفرهای درون شهری به کاهش آلایندگی کمک کند و هم منجر افزایش رضایتمندی مردم شود.

وی با تشکر از شهرداری تهران، سازمان محیط زیست و سازمان اوقاف و امور خیریه برای مشارکت در این طرح، اظهار امیدواری کرد با توسعه ناوگان حمل و نقل برقی در کل کشور به سمت پست هوشمند سبز حرکت کنیم.

موتورهای برقی هوشمند پست توسط شرکت دانش بنیان توسن با سرمایه گذاری سازمان اوقاف و امور خیریه و به صورت کاملا ایرانی ساخته شده و با همکاری شهرداری تهران، سازمان محیط زیست و وزارت ارتباطات برای جایگزینی موتورهای بنزینی شرکت پست با هدف کاهش آلودگی هوا و استفاده از انرژی پاک در اختیار این شرکت قرار گرفت.

 موتورهای برقی در تهران جایگزین موتورهای بنزینی پست می‌شود
مدیر عامل شرکت ملی پست ایران از برنامه این شرکت برای برقی کردن تمام موتورهای پست در شهر تهران و در ادامه در کل کشور خبر داد و گفت: هر نامه رسان می‌تواند 200 سفر شهری را کاهش دهد و بر همین اساس روزانه 300 هزار نفر سفر با فعالیت نامه رسان‌های پستی کاهش پیدا می‌کند.

محمود لیائی در آیین رونمایی از موتوسیکلت‌های برقی موزعین شبکه پستی کشور در موزه ارتباطات، با اشاره به فاز نخست استفاده از ناوگان موتوسیکلت‌های برقی با همکاری شهرداری تهران و سازمان محیط زیست، گفت: شرکت ملی پست 1250 موتوسیکلت در تهران دارد که در فاز نخست با جایگزینی 100 موتوسیکلت برقی و افزایش این تعداد به 700 عدد، برنامه جایگزینی کامل موتوسیکلت‌های برقی را به جای موتوسیکلت‌های بنزینی اجرا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه هر نامه رسان می‌تواند 200 سفر شهری را کاهش دهد، افزود: بر همین اساس روزانه 300 هزار نفر سفر با فعالیت نامه رسان‌های پستی کاهش پیدا می‌کند.

مدیر عامل شرکت ملی پست به سرانه بالای پستی کشورهای توسعه یافته اشاره کرد و گفت: در این زمینه سرانه پستی ما 20 عدد است که نسبت به کشورهای توسعه یافته عدد پایینی است و باید به سرانه پستی کشورهای توسعه یافته نزدیک شویم.

وی با اشاره به تاکید اتحادیه جهانی پست به پست سبز، افزود: بر همین اساس شرکت ملی پست ایران نیز برای رسیدن به شاخص‌های پست سبز تلاش می‌کند.

لیائی، نوسازی ناوگان ماشینی پست و جایگزین کردن آنها با ماشین‌های برقی را یکی دیگر از برنامه‌های این شرکت در این حوزه عنوان کرد و خبر داد: امیدواریم در روز هوای پاک سال آینده فاز نخست تحویل ماشین‌های برقی پست را رونمایی کنیم.

  موتور برقی الگوی مناسبی در استفاده از انرژی پاک است 
علی سلاجقه، رییس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت استفاده از انرژی پاک، گفت: استفاده شرکت پست از موتوسیکلت‌های برقی یک الگوی مناسب در استفاده از انرژی پاک است.

وی به کاهش کربن به عنوان یکی از مباحث روز دنیا اشاره کرد و افزود: ایران در رتبه تولید برق در دنیا مقام شانزدهم را داراست و لازم است ناوگان حمل و نقل ما به سمت استفاده از انرژی پاک با پشتوانه برق حرکت کند.

  برنامه شهرداری تهران برای برقی کردن 300 هزار موتوسیکلت 
علیرضا زاکانی، شهردار تهران نیز در سخنانی به تفاهم نامه همکاری بین شهرداری و شرکت ملی پست اشاره کرد و گفت: تاکید ما در شهرداری تهران بر مدیریت مشارکتی است که نمونه آن در این طرح با مشارکت شرکت پست، سازمان حفاظت از محیط زیست و شهرداری تهران برای رفع آلایندگی‌های هوا اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه در تهران در حدود 2 میلیون و 600 هزار موتوسیکلت وجود دارد، افزود: از این تعداد 2 میلیون موتوسیکلت فرسوده هستند که مشکلات بسیاری را در تهران ایجاد می‌کنند.

زاکانی، برقی کردن موتوسیکلت‌ها را باعث کاهش هدر رفت سوخت و کاهش آلایندگی عنوان کرد و با اشاره به وجود بیش از 300 هزار موتور کار در شهر تهران، خبر داد: در برنامه چهار ساله شهرداری تهران مصوب کردیم که این موتور کارها را بتوانیم برقی کنیم که امیدواریم این کار بزرگ با همکاری بقیه دستگاه‌ها انجام شود.

  از وقف برای رفع مشکل آلودگی هوا استفاده می‌کنیم
حجت الاسلام سید مهدی خاموشی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در این مراسم با اشاره به اینکه رفع آلایندگی نیاز امروز مردم است، تاکید کرد: ما می‌توانیم وقف را در این زمینه قرار دهیم.

وی حمایت از دانش بنیان‌ها را یکی از برنامه‌های سازمان اوقاف عنوان کرد و افزود: تولید موتورهای برقی توسط شرکتی دانش بنیان به طور کامل در ایران انجام شده است و 40 درصد این شرکت سهم وقف است.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه برای همکاری در تولید پست‌های شارژ و باطری‌های وسایل حمل و نقل برقی و دیگر ملزومات آنان اعلام آمادگی کرد.
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۰۶۴۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما