۱
۰
در مراسم افتتاح چهارصدمین سایت 5G اپراتور دوم

وزیر ارتباطات بر نقش‌آفرینی فعال ایرانسل در توسعه اینترنت اشیا تاکید کرد

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۷
وزیر ارتباطات بر نقش‌آفرینی فعال ایرانسل در توسعه اینترنت اشیا تاکید کرد
وزیر ارتباطات بر نقش‌آفرینی فعال ایرانسل در توسعه اینترنت اشیا تاکید کرد

آی‌تی‌من- در این مراسم، همچنین پروژه توسعه مرکز سوئیچ شمال‌شرق ایرانسل در مشهد مقدس، فاز نخست پروژه توسعه خطوط فیبرنوری، تأمین دسترسی 353 روستا به اینترنت پرسرعت در قالب طرح USO، فاز جدید توسعه شبکه همراه و ثابت (TD-LTE) ایرانسل و نسخه جدید سوپراپلیکیشن ایرانسل‌من، توسط وزیر ارتباطات به بهره‌برداری رسید.

در ابتدای این مراسم، مدیرعامل ایرانسل گفت: ایرانسل از بدو شکل‌گیری تاکنون، نزدیک به ۱۰میلیارد دلار در حوزه توسعه شبکه ملی اطلاعات و زیرساخت‌های مربوط به آن سرمایه‌گذاری کرده است.

وی ماحصل تشکیل ایرانسل را پایداری یک شبکه اپراتوری با ۶۲میلیون مشترک فعال و۴۳ میلیون مشترک اینترنت‌همراه عنوان کرد و درباره وضعیت پوشش و توسعه نسل‌های مختلف در این شبکه گفت: بیش از ۹۱درصد جمعیت کشور تحت پوشش نسل ۲ و ۳ ایرانسل قرار دارد و با توجه به فعال بودن بیش از ۱۶هزار سایت نسل چهارم با تکنولوژی روز، ۸۲ درصد جمعیت شهرها، روستاها و جاده‌های اصلی و بخش قابل توجهی از جاده‌های فرعی کشور، تحت پوشش شبکه 4G ایرانسل قرار دارد.

عباسی‌آرند ادامه داد: ۱۶۰ شهر کشور تحت پوشش فناوری TD-LTE ایرانسل قرار دارند که ماحصل آن، ۷۶۰هزار مشترک ثابت است. امروز نیز بخشی از پروژه‌های مربوط به توسعه 3G و 4G در روستاها و شهرها را افتتاح خواهیم کرد.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری ایرانسل روی نسل پنجم شبکه تلفن‌همراه در سال‌های اخیر، گفت: در راستای اتمام فاز نخست پروژه توسعه فراگیر 5G در کشور، امروز و با دستور وزیر ارتباطات، چهارصدمین سایت 5G ایرانسل افتتاح می‌شود.

مدیرعامل ایرانسل تصریح کرد: سعی کردیم برای پوشش 5G در تمام مراکز استان‌ها و مراکز تجاری بزرگ با لحاظ تقاضا، برنامه‌ریزی کنیم و به جز چند استان که به‌زودی زیرساخت آن فراهم می‌شود، در سایر مراکز، این پروژه را پیش برده‌ایم. در حال حاضر در تهران، ۱۱۶ سایت 5G روشن است و در فازهای بعدی، این تعداد افزایش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به بهره‌برداری از پروژه توسعه مرکز سوییچ شمال‌شرق ایرانسل در مشهد مقدس با ظرفیت ۸۰ رک، گفت: ظرفیت مراکز داده و سوییچ ایرانسل، بیش از 3 هزار رک است که بخشی از زیرساخت شبکه ملی اطلاعات را تشکیل می‌دهد. به زودی در برنامه توسعه مراکز جدید داده و سوییچ، این مراکز را در بابل، همدان و بندرعباس نیز افتتاح خواهیم کرد.

عباسی‌آرند ظرفیت هسته شبکه ایرانسل را 4 هزار گیگابیت عنوان کرد و گفت:‌ 3 هزار گیگابیت ظرفیت ترافیک بین‌الملل و 2 هزار و 800 گیگابیت ظرفیت ترافیک داخلی IXP شبکه ایرانسل است.

وی افزود: در ماه‌های اخیر شاهد رشد جدی در مصرف ترافیک داخلی بودیم و با توجه به این ظرفیت، از پس تقاضای موجود برآمدیم. ما در مراکز داده و سوییچ، به مرحله اشباع نرسیدیم، چرا که در این زمینه پیش‌بینی توسعه، صورت گرفته بود. برای سال آینده نیز برنامه افزایش ظرفیت هسته شبکه و انتقال ترافیک داخلی و بین‌الملل را داریم.

مدیرعامل ایرانسل در مورد تکمیل زیرساخت شبکه فیبرنوری در برخی شهرها، از بهره‌برداری از فاز نخست پروژه توسعه خطوط فیبرنوری ایرانسل خبر داد و گفت: ایرانسل تاکنون بیش از 2هزار کیلومتر فیبر در ۳۶ شهر ایجاد کرده و در یک سال اخیر، در راستای تسریع پروژه FTTH، در مجموع توسعه ۲۰۰ کیلومتر فیبر را در شهرهای بابل، آمل، اسلامشهر، اراک، کمال‌شهر و شهر گلستان استان تهران انجام داده است.

وی ادامه داد: در آینده نیز فازهای توسعه‌ای برای کمک به تسریع پروژه فیبر درب منازل، در نظر گرفته شده است.

عباسی‌آرند یکی دیگر از حوزه‌های مورد تمرکز ایرانسل را توسعه ارتباطات روستایی عنوان کرد و گفت: با همکاری مجموعه وزارت ارتباطات، تلاش جدی کردیم که این بخش را تکمیل کنیم. در حال حاضر ۱۴ میلیون نفر ساکن مناطق روستایی کشور، تحت پوشش شبکه هستند. وی اظهار امیدواری کرد که با هدف‌گذاری صورت گرفته، تعهدات ایرانسل تا پایان شهریور ۱۴۰۲ به نتیجه برسد و روستاهای بالای ۲۰ خانوار فاقد پوشش، نداشته باشیم.

مدیرعامل ایرانسل ارزش سرمایه‌گذاری پروژه‌های آماده افتتاح ایرانسل را 2 هزار و 600 میلیارد تومان عنوان کرد.

 روزانه ۳۰۰هزار نفر از شبکه 5G ایرانسل استفاده می‌کنند
در ادامه این مراسم، چهارصدمین سایت 5G ایرانسل، طی ارتباط آنلاین با شهر کرمانشاه، توسط وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، در این شهر افتتاح شد و به این ترتیب، فاز نخست پروژه توسعه فراگیر نسل پنج ایرانسل تکمیل و فاز دوم این پروژه، آغاز شد.

معاون فنی و مهندسی ایرانسل در این مراسم با اشاره به برنامه ایرانسل برای توسعه نسل پنج ارتباطات گفت:‌ در مراسم افتتاح پروژه‌های ایرانسل در هفته دولت ۱۴۰۱ در حضور وزیر ارتباطات، 106‌مین سایت افتتاح شد و امروز خرسندیم که این تعداد را به ۴۰۰ سایت رسانده‌ایم و ظرفیت استفاده از 5G در تمام استان‌ها وجود دارد.

حسن بولوردی با اشاره به پشتیبانی گوشی‌های 5G در شبکه ایرانسل، افزود: در حال حاضر گوشی ۴.۷ میلیون کاربر در شبکه ایرانسل قابلیت دسترسی به 5G را دارند که به دلیل مشکلات لاک‌بودن برخی برندها، تعدادی حدود ۲.۳ میلیون گوشی، قابلیت استفاده از شبکه 5G ایرانسل را دارند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که روزانه ۳۰۰هزار نفر از شبکه 5G ایرانسل استفاده می‌کنند.

در این بخش و در ارتباط آنلاین با شهر کرمانشاه برای افتتاح چهارصدمین سایت 5G ایرانسل، مهندس علیرضا رفیعی مدیر ارشد منطقه غرب ایرانسل، گفت: چهارصدمین سایت نسل پنج ایرانسل در استان کرمانشاه دارای ۳ سکتور و در باند ۳۵۰۰ است که می‌تواند تا ۱۰ برابر نرخ دیتا را افزایش دهد.

 بهره‌برداری از پروژه توسعه فیبرنوری
بهره‌برداری از فاز نخست پروژه توسعه خطوط فیبرنوری ایرانسل، بخش بعدی این مراسم بود.

معاون فنی و مهندسی ایرانسل در این بخش گفت: در راستای تأکید وزارت ارتباطات برای توسعه دسترسی منازل به شبکه ارتباطات ثابت مبتنی بر فیبر، ایرانسل از ابتدای سال با شتاب بیشتری توسعه فیبر در کشور را ادامه می‌دهد. علاوه بر 2100 کیلومتر قبلی، در چند ماه گذشته هم 200 کیلومتر با هدف توسعه FTTH اضافه شد. ما از دو مسیر پروژه FTTH را جلو می‌بریم، یکی مشارکت با FCPهایی است که در کشور ظرفیت دارند و دیگری مسیری است که ایرانسل مستقیما با ظرفیت و شبکه خودش جلو می‌رود.

ایرانسل اجرای پروژه‌های توسعه خطوط فیبرنوری در شهرهای مختلف کشور را به عنوان زیرساخت ارائه خدمات شهر هوشمند و فناوری‌های نوین، جزو رئوس برنامه‌های خود قرار داده است. بر این اساس و نیز با هدف ارائه خدمتِ فیبر به منازل (FTTH) فاز نخست توسعه خطوط فیبرنوری ایرانسل در شهرهای بابل، آمل، اسلامشهر، اراک، کمالشهر و شهر گلستان در استان تهران، به ترتیب با ۳۶، ۳۰، ۴۳، ۵۳، ۱۱ و ۲۷ کیلومتر، افتتاح شد.

در ادامه این برنامه، طی ارتباط آنلاین با ساختمان ایرانسل در مشهد مقدس، پروژه توسعه مرکز داده و سوییچ شمال‌شرق ایرانسل، توسط وزیر ارتباطات به بهره‌برداری رسید.

در این بخش، مهدی رضایی، معاون پروژه ایرانسل، با بیان اینکه پروژه مرکز داده و سوییچ شمال‌شرق کشور با هدف افزایش ظرفیت شبکه ملی اطلاعات در مشهد مقدس طی مدت ۱۸ ماه اجرا شد، ویژگی‌های خاص این پروژه را شامل سیستم‌های مانیتورینگ، کنترلینگ، ایمنی و امنیتی عنوان کرد.

پروژه توسعه مرکز داده و سوییچ شمال‌شرق ایرانسل در مشهد مقدس، در زمینی به مساحت ۱۵۴۸ متر مربع و با مساحت فضای ساختمانی ۸۶۴ متر مربع، با ظرفیت ۸۰ رک در دو طبقه، به علاوه یک طبقه مرکز انرژی، احداث شده است.

 فاز جدید توسعه شبکه همراه و ثابت 
بخش دیگر این مراسم، بهره‌برداری از فاز جدید توسعه شبکه همراه و ثابت با افتتاح 442 سایت همراه و ثابت بود.

در این بخش، سرپرست معاونت شبکه ایرانسل توضیح داد: ایرانسل در راستای توسعه شبکه ملی اطلاعات و حفظ جایگاه خود به عنوان اپراتور محبوب کاربران اینترنت همراه کشور، از شهریورماه امسال تاکنون ۳۴۴ سایت جدید نسل ۳ و ۴ را به شبکه خود اضافه کرده که این سایت‌ها عمدتاً مربوط به مناطق پرترافیک است تا خدمت بهتری به مردم ارائه شود.

علی قهرمانی افزود: ‌در بخش توسعه ارتباطات ثابت هم حدود ۹۸سایت جدید TD-LTE به شبکه اضافه شده است و این توسعه نیز در راستای افزایش درخواست کاربران اتفاق افتاده است. تلاش ایرانسل این است که با توسعه شبکه ثابت و همراه خود، آنچه که در شأن کاربران است ارائه کند.

زارع‌پور در این بخش از مراسم با اشاره به بیش از ۴۴۰ سایت جدید ارتباطات همراه و ثابت که توسط ایرانسل افتتاح شده است، اجرای این پروژه را در راستای ارائه خدمات بهتر به مردم عنوان کرد.

در ادامه توسعه سایت‌های ارتباطی ایرانسل در سراسر کشور، ۳۴۴ سایت ارتباطی همراه جدید در شهرها و استان‌ها مختلف ایران راه‌اندازی شد و دسترسی مشترکان ایرانسل به نسل‌های مختلف ارتباطی از جمله نسل سوم و چهارم تلفن‌همراه را امکان‌پذیر کرد.

همچنین ایرانسل با هدف توسعه دسترسی مشترکان خود به خدمات اینترنت پرسرعت ثابت (TD-LTE)، ۹۸ سایت جدید را در این زمینه نصب و مورد بهره‌برداری قرار داد. به این ترتیب، پوشش خدمت اینترنت پرسرعت ثابت ایرانسل در شهرهای مختلف کشور، بیش از گذشته گسترش یافته است.

 دسترسی به اینترنت پرسرعت برای 353 روستا
پنجمین پروژه‌ای که توسط وزیر ارتباطات افتتاح شد، بهره‌برداری از 146 سایت جدید توسعه روستایی، از محل بودجه وزارت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات (USO) در 353 روستا بود.

سرپرست معاونت شبکه ایرانسل در این بخش گفت:‌ ایرانسل از بدو ورود به پروژه توسعه شبکه ملی اطلاعات در مناطق دورافتاده، بیش از 2500 روستا را به این شبکه متصل کرده است.

در این بخش که با برقراری ارتباط آنلاین با روستای تنگ‌کبود از توابع کوهدشت استان لرستان همراه بود، اکبر امیری مدیر ارتباطات منطقه‌ای غرب ایرانسل گفت: پروژه سایت 3G و 4G در این روستا، با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال از محل پروژه USO‌ توسط ایرانسل اجرا شده است.

 آمادگی برای ارائه پنجره دولت هوشمند از طریق «ایرانسل من»
رونمایی از نسخه جدید سوپراپلیکیشن ایرانسل‌من، آخرین پروژه‌ای بود که پنج‌شنبه گذشته توسط وزیر ارتباطات افتتاح شد.

در بخش رونمایی از نسخه جدید سوپراپلیکیشن ایرانسل‌من، بابک خرمی مدیرکل توسعه محصولات  IT  ایرانسل گفت:‌ پروژه اپلیکیشن ایرانسل‌من، به‌عنوان یکی از اپ‌های کاربردی استراتژیک با هدف بومی‌سازی و استقلال از وندورهای خارجی و تأکید بر صرفه‌جویی ارزی، در تابستان ۱۴۰۰ کلید خورده است.

وی افزود: ما موفق شدیم با بهره‌گیری از یک رویکرد جدید هم در لایه تکنولوژی و هم لایه طراحی اینترفیس، یک سوپراپ برای تمامی ایرانیان و نه فقط کاربرانی که سیم‌کارت ایرانسل دارند، ارائه کنیم.

زارع‌پور در زمان افتتاح این پروژه، با استقبال از اقدام ایرانسل برای ورود به توسعه نرم‌افزارهای بومی گفت:‌ آمادگی داریم که خدمات دولت را در قالب پنجره واحد خدمات، در اختیار نرم‌افزارهای بومی پرمخاطب قرار دهیم و دسترسی مردم را تسهیل کنیم. امیدواریم به‌زودی شاهد ارائه این خدمات روی سوپر اپلیکیشن ایرانسل‌من نیز باشیم.

پروژه نسل جدید سوپر اپلیکیشن ایرانسل‌من به صورت Cloud-Native و با به‌کارگیری بهترین فناوری‌های حوزه نرم‌افزار توسعه یافته و تبدیل شدن به بزرگترین سوپر اپلیکیشن ایران را هدف‌گذاری کرده است.

از مهم‌ترین ویژگی‌های این نرم‌افزار، می‌توان به معماری میکرو سرویسی (Micro-Service)، خط تولید کد کاملاً اتوماتیک شده (CI/CD)، سیستم مدیریت محتوا (CMS)، تجربه کاربری بسیار بهبود یافته و مانیتورینگ بلادرنگ در همه سطوح اشاره کرد.

در حال حاضر، این نسخه برای سیستم‌عامل اندروید منتشر شده و در اپ‌استورهای مختلف (گوگل‌پلی، مایکت ، چارخونه و…) قابل دسترس است. سوپر اپلیکیشن ایرانسل من، با دارا بودن 19.4 میلیون نفر کاربر فعال، این اطمینان را نیز به کاربران فعلی خود داده که با نصب نسل جدید سوپر اپلیکیشن و ورود به آن، می‌توانند تمام حساب‌های ایرانسلی و سیم‌کارت‌های ثبت‌شده خود را به صورت خودکار، به نسل جدید این سوپراپلیکیشن منتقل کنند.

 تأکید وزیر بر نقش ایرانسل در پروژه «فیبر به منازل»
در بخش پایانی این مراسم، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، طی سخنانی با تأکید بر نقش فناوری‌اطلاعات و ارتباطات در توسعه کشور، به تأکیدات مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از تولیدکنندگان و شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: ‌ایشان تأکید کردند نقطه کانونی رشد اقتصادی، مبتنی بر تولید است و مشکلات معیشتی مردم، با تولید قابل حل است و در این راستا، در برنامه هفتم توسعه نیز رشد ۸ درصدی در این بخش دیده شده است.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه اگر زیرساخت‌های لازم برای استفاده از ابزارهای هوشمند را فراهم می‌کردیم، امروز در حوزه مصرف انرژی با مشکل مواجه نبودیم و می‌توانستیم آن را مدیریت کنیم، ادامه داد: از ایرانسل که از اولین ارائه‌دهندگان 5G در ایران است و نقش‌آفرینی فعالی در توسعه اینترنت اشیا دارد و همچنین از سایر اپراتورها می‌خواهیم که به سرعت، خدمات و راهکارهای مرتبط با آن را در اختیار مردم قرار دهند.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه در راستای پروژه فیبر به منازل، تاکنون ۲.۵ میلیون پوشش در کشور ایجاد شده که تا پایان سال به ۳ میلیون پوشش می‌رسد، ادامه داد: اگر چه در ابتدا، مقدمات این پروژه با کندی همراه بود، اما در سال ۱۴۰۱ و با ورود ایرانسل که نقش کلیدی را در توسعه خطوط دسترسی فیبرنوری ایفا می‌کند، پروژه سرعت گرفت و پیش‌بینی می‌‌کنیم در سال ۱۴۰۲، کار با سرعت بیشتری نیز دنبال شود.

زارع‌پور با اظهار امیدواری از اینکه شاهد توسعه ارتباطات ثابت مبتنی بر فیبر در کشور باشیم، گفت: پنج میلیون پوشش برعهده ایرانسل است که امیدواریم تا سال آینده، بخش اعظم آن را مورد بهره‌برداری قرار دهیم.

وزیر ارتباطات وعده داد که تا پایان شهریور 1402، تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار، تحت پوشش شبکه ارتباطی کشور قرار گیرند و شاهد هیچ تبعیضی در سرعت دسترسی به اینترنت، برای مردم نباشیم.

 توانگر: ایرانسل زیرساخت‌های لازم را برای تحقق اقتصاد دیجیتال هموار کرد
رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی نیز در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های ایرانسل، با سپاس از مجموعه ایرانسل برای افتتاح این پروژه‌ها، گفت: از جمله این پروژه‌ها، پروژه مربوط به حق دسترسی مردم به پوشش اینترنت است که همواره مورد تأکید دولت و مجلس بوده و موضوعی است که ما به‌طور مداوم آن را از وزارت ارتباطات پیگیری می‌کنیم.

وی با اشاره به تکالیفی که در زمینه توسعه فیبرنوری برعهده ایرانسل گذاشته شده است، ادامه داد: همان‌طور که شخص وزیر ارتباطات به مجلس قول دادند، از ایرانسل هم تقاضا داریم که به اجرای این پروژه اهتمام بیشتری داشته باشد. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه آینده حکمرانی، حکمرانی در فضای مجازی است و هسته مرکزی این حکمرانی را اقتصاد دیجیتال تشکیل می‌دهد، گفت: امیدواریم دوستان ایرانسل که پیوسته در تلاش هستند، در این عرصه هم موفقیت بیشتری داشته باشند. 
 
مرجع : ایرانسل
کد مطلب : ۲۸۰۷۱۷
نظرات شما
Iran, Islamic Republic of
❇️در سپتامبر۲۰۱۷، پزشکان و دانشمندان درخواست تجدیدنظر 5G را راه‌اندازی کردند؛ طوماری که از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا عرضه 5G را متوقف کند و به آن اشاره می‌نماید که خطرات سلامتی قریب‌الوقوع مانند افزایش خطرات سرطان، استرس سلولی و آسیب ژنتیکی وجود دارد.

❎این طومار تا سال ۲۰۱۹ بیش از ۲۵۰ امضاکننده داشت. در مارس۲۰۱۹، سلین فرمولت، وزیر محیط زیست بروکسل پایتخت بلژیک، راه‌اندازی شبکه 5G را مسدود و اعلام کرد ساکنان شهر را به موش آزمایشگاهی تبدیل نمی‌کند. در شهر برن سوئیس، اعتراضی در مه همان سال باعث شد برخی از مناطق اداری از ساخت آنتن‌های 5G جلوگیری کنند.
آژانس بین‌المللی تحقیقات سرطان (IARC) به مرکزیت فرانسه تشعشعات الکترومغناطیسی را به عنوان امری «سرطان‌زا برای انسان» طبقه‌بندی کرده است. بیش از ۱۸۰ دانشمند و پزشک از ۳۶ کشور جهان در درخواستی به اتحادیه اروپا در مورد خطر 5G هشدار می‌دهند که منجر به افزایش گسترده در قرار گرفتن غیرارادی در معرض تشعشعات الکترومغناطیسی خواهد شد.

دانشمندان از اتحادیه اروپا می‌خواهند که از قطعنامه ۱۸۱۵ شورای اروپا پیروی کند و از یک کارگروه مستقل برای ارزیابی مجدد اثرات سلامتی بخواهد.

در حال حاضر 5G به طور قابل ملاحظه‌ای قرار گرفتن در معرض میدان‌های الکترومغناطیسی فرکانس رادیویی (RF-EMF) را در بالای 2G، 3G، 4G، WiFi و غیره را برای ارتباطات از راه دور افزایش می‌دهد. ثابت شده که RF-EMF برای انسان و محیط زیست مضر است. ال هاردل (L. Hardell)، استاد سرطان‌شناسی در دانشگاه اوربرو (Örebro University) سوئد، می‌گوید: «ما بسیار نگران هستیم که افزایش قرار گرفتن در معرض تابش توسط 5G منجر به آسیبی غیر قابل برگشت بشود.»

🔘اثر تشعشعات
در مقاله‌ای توسط مارتین ال عنوان شده است: «تشعشعات 5G بیشتر در ۱ یا ۲ میلی‌متر بیرونی بدن جذب می‌شود. این اثرات سطحی 5G که استارلینک ارسال می‌کند تاثیر شدیدی بر موجودات با نسبت سطح به حجم بسیار بالاتر خواهد داشت. در نتیجه، من پیش‌بینی می‌کنم که بسیاری از ارگانیسم‌ها بسیار بیشتر از ما تحت تاثیر قرار خواهند گرفت. این شامل امر حشره‌ها و سایر بندپایان و پرندگان و پستانداران و گیاهان از جمله درختان بزرگ نیز می‌شود که به شدت در معرض قرار دارند.»
⁉️مدیران نادان چه می کنند با سلامت ایرانیان؟؟؟
⭕️کجای دنیا دکل مخابرت روی سقف منازل هست؟؟
روندی که روحانی شروع کرد دارد با شتاب در این دولت پیش می رود...
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما