۰

5 رقیب سیلیکون ولی در آمریکا

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۰۸
5 رقیب سیلیکون ولی در آمریکا
5 رقیب سیلیکون ولی در آمریکا
 
آی‌تی‌من- برای سال‌ها نام سیلیکون ولی مترادف با استارت‌آپ بوده است. این منطقه که شامل سان فرانسیسکو، سن خوزه و اوکلند درکالیفرنیا است، به عنوان محل راه‌اندازی شرکت‌هایی مانند اپل، سیسکو، ای‌بی و از این قبیل شناخته شد.

امروز نیز سیلیکون ولی خانه برخی از استارت‌آپ‌های برتر آمریکایی است که شامل نام‌هایی مانند Wing،Nuro Inc.  و Parallel Health می‌شود.

اما در حالی که این منطقه همچنان به جذب استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های در مراحل اولیه ادامه می‌دهد، شهرهای دیگری نیز به‌عنوان قطب‌های شرکت‌های نوپا شناخته می‌شوند.

طبق گزارش PitchBook در سال 2022، منطقه خلیج 22 درصد از کل سرمایه جسورانه (VC) در ایالات متحده را به خود اختصاص داد که تقریبا برابر با سال 2021 بود؛ اما نسبت به ده سال قبل، افت قابل توجه 26 درصدی را نشان می‌دهد.

با گسترش دامن عملکرد بیشترVCها به خارج از دره سیلیکون، پنج شهر آمریکا به عنوان هاب‌های جدید استارت‌آپی بیش از پیش مد نظر قرار گرفته‌اند.
 


1- پیتسبورگ
در گذشته، پیتسبورگ در ایالت پنسیلوانیا، در درجه اول با تولید آهن و فولاد شناخته می‌شد. اما حالا شهر آهن، در حال تبدیل شدن به یکی از داغ ترین مراکز فناوری در ایالات متحده است.

همه چیز از سال 2006 شروع شد؛ زمانی که گوگل دفتری را در دانشگاه کارنگی ملون افتتاح کرد. این اقدام، درها را به روی غول‌های فناوری دیگر مانند اپل، آمازون و فیس‌بوک برای راه اندازی فروشگاه در این منطقه باز کرد.

امروزه، پیتسبورگ یکی از شهرهایی است که سریع‌ترین رشد را برای استارت‌آپ‌ها دارد و شرکت‌هایی مانند CleanRobotics آن را خانه خود می‌دانند.
 


2- آتلانتا
دلیل دارد که به آتلانتا لقب هلوی سیلیکون (Silicon Peach) داده‌اند. شاید حجم استارت‌آپ‌ها در آتلانتا به اندازه سیلیکون‌ولی نباشد یا شهرت دیرینه آن را نداشته باشد؛ اما دلایلی وجود دارد که آتلانتا را به عنوان یکی از انتخاب‌های برتر برای استارت‌آپ‌ها تبدیل می‌کند.

آتلانتا شهری ارزان‌تر از سیلیکون‌ولی است و این مساله هم در زمینه هزینه‌های زندگی و هم هزینه اداره یک کسب‌وکار مصداق دارد. علاوه بر این، وجود موسسه فناوری جورجیا موجب می‌شود که به استعدادهای فنی در آتلانتا به راحتی در دسترس باشند.

استارت‌آپ‌های Mailchimp و Calendly دو تا از شناخته‌ شده‌ترین شرکت‌هایی هستند که کارشان را در آتلانتا آغاز کرده‌اند.



3- سیاتل
فعالیت سرمایه‌گذاران خطرپذیر در سیاتل در سال 2022 همچنان قوی باقی ماند و این شهر موقعیت خود را به عنوان یک جایگزین‌های دره سیلیکون تثبیت کرد.

دلایل زیادی برای محبوبیت آن وجود دارد؛ از جمله اینکه سیاتل خانه چندین شرکت فناوری بزرگ از جمله آمازون، مایکروسافت و شرکت بوئینگ است؛ جامعه استارت‌آپی این شهر توسط سازمان‌هایی مانند Seattle Tech Meetup و Seattle Angel Conference تقویت می‌شود و دولت‌های محلی و ایالتی نیز در زمینه حمایت از استارت‌آپ‌ها جدی هستند.

وقتی صحبت از نوآوری و کارآفرینی به میان می‌آید، سیاتل در رتبه دوم قرار دارد.
 


4- شیکاگو
شیکاگو، معروف به دشت سیلیکون (Silicon Prairie) خانه نزدیک به 6000 شرکت فناوری است که آن را به یکی از بزرگترین شهرها برای کارکنان بخش فناوری در ایالات متحده تبدیل کرده است. این تعداد شامل شرکت‌هایی مانند ادوبی، لینکدین و لیفت می‌شود.

علاوه بر شرکت‌های تاسیس شده، شیکاگو نیز نقش خود را در تقویت استارت‌آپ‌ها انجام می‌دهد. برخی از مواردی که شیکاگو را برای اکوسیستم استارت‌آپی جذاب می‌کند، عبارتند از مالیات بر درآمد با نرخ ثابت، مجموعه بزرگی از استعدادهای فنی و حمایت‌های متنوع مانند مشوق‌هایی برای استارت‌آپ‌های متعلق به زنان و اقلیت‌ها.



5- میامی
به طور کلی، فلوریدا به کانونی برای استارت‌آپ‌ها تبدیل شده است و میامی شهری است که بزرگ‌ترین موج‌ها را ایجاد می‌کند.

میامی به دلیل وجود استعداد، مراکز فناوری محلی و متخصصان چند زبانه، به جذب استارت‌آپ‌ها، به ویژه در بخش فناوری، ادامه می‌دهد.

استارت‌آپ‌های برتر در میامی عبارتند از MoonPay، Yuga Labs و Pipe.
 


 
کد مطلب : ۲۸۰۹۲۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما