۰
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:

سهم اقتصاد خلاق ایران از GDP فقط 3 درصد تعریف شده است

تاریخ انتشار
شنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۵
سهم اقتصاد خلاق ایران از GDP فقط 3 درصد تعریف شده است
سهم اقتصاد خلاق ایران از GDP فقط 3 درصد تعریف شده است

آی‌تی‌من- روح الله دهقانی فیروزآبادی در بازدید از دانشگاه علم و فرهنگ،  با اشاره به اداره کل اقتصاد خلاق و ستاد توسعه فناوری نرم معاونت علمی گفت: تنها حوزه‌ای که در معاونت علمی علاوه بر ستاد، اداره کل آن را نگه داشتیم حوزه فناوری‌های نرم و فرهنگی است؛ هدف گذاری در این ستاد استفاده از ظرفیت‌های تاریخی، اقلیمی، مردمی‌و دانشگاهی کشور و تولید ثروت است.

وی با بیان اینکه ژاپن کشوری است که تاریخ دارد اما اقلیم ندارد گفت: ۱۰ درصد GDP این کشور به اقتصاد خلاق اختصاص دارد. ولی ما در ایران برای این منظور کمتر از ۳ درصد اختصاص داده‌ایم واین قابل تامل است.

وی گفت: باید زیر ساخت خوبی مانند پارک فناوری پردیس برای توسعه پارک جهاد داشته باشیم که هر کسی در تهران خواستار بازدید از صنایع فرهنگی باشد به اینجا بیاید و اگر خواستار بازدید تکنولوژی باشد به پردیس برود.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه معاونت علمی نمی‌تواند به صورت مستقیم به پارک و دانشگاه زیرمجموعه جهاد دانشگاهی کمک کند افزود: باید برنامه ریزی شود تا با محورمیت مدیریتی جهاد دانشگاهی، مدل الگویی پارک فناوری پردیس در پارک جهاد دانشگاهی پیاده سازی شود.

وی با تاکید بر اینکه پارک‌های از این دست نیاز به نرم افزار دارند، خاطرنشان کرد: ما در اقتصاد خلاق نرم افزارهای هم افزایی نیاز داریم که باید برای مردم طراحی شود.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری افزود: درست است که در کشور ۳۰۰ انیمیشن ساز قهار فعالیت می‌کنند که پروژه‌های خارجی دارند اما ما نباید شبیه پژو فرانسه قطعه تولید کنیم و برای تولید محصول با کمپانی‌های دیگر در ارتباط باشیم یعنی اکنون قطعه ساز تولید کنندگان محتوای منطقه هستیم.

وی گفت: لازم است نرم افزاری طراحی شود که صاحب محصول در حوزه‌های خلاق و فناوری‌های نرم شویم.

دهقانی فیروزآبادی در پایان خطاب به رئیس دانشگاه علم و فرهنگ و پارک علم و فناوری این دانشگاه خاطرنشان کرد: امیدواریم تا پایان اردیبهشت ماه به یک جمع بندی در مورد زیست بوم استارتاپی، شرکت‌های دانش بنیان و فناوران نوپای جهاد دانشگاهی و همسویی آن با یک مجموعه باشیم. 
 
مرجع : مهر
کد مطلب : ۲۸۱۰۴۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين