۰

اولین کارخانه نوآوری سخت افزاری در کشور تاسیس می‌شود

تاریخ انتشار
شنبه ۴ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۰
اولین کارخانه نوآوری سخت افزاری در کشور تاسیس می‌شود
اولین کارخانه نوآوری سخت افزاری در کشور تاسیس می‌شود

آی‌تی‌من- روح الله دهقانی فیروزآبادی در حاشیه امضای توافقنامه با ایدرو (سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران) که پنج‌شنبه گذشته در محل معاونت علمی برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این موافقتنامه در سه حوزه صورت گرفته است؛ نخست انجام چند پروژه پیشران و کلان با یکدیگر است که ما با شرکت‌های دانش بنیان و ایدرو با نیروی انسانی توانمند خود در این پروژه‌ها مشارکت داریم، دوم ایجاد پلتفرم‌هایی برای توسعه بازار و صادرات شرکت‌های دانش بنیان و سوم ایجاد پلتفرم‌های خدمت رسانی به شرکت‌ها شامل کارخانه‌های نوآوری جدید است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور خاطرنشان کرد: در کشور هرچه کارخانه نوآوری وجود دارد از جنس نرم افزاری است که انشاالله در همین دولت سیزدهم اولین و بزرگ‌ترین «کارخانه نوآوری سخت افزاری» تحت عنوان کارخانه سبز گسترش برای اسکان و استفاده ۷۰ شرکت دانش بنیان که در حوزه سخت افزاری نوآوری دارند، افتتاح خواهد شد.
 
محمد جواد صدری مهر، جزییات توافقنامه
دستیار معاون علمی رییس جمهور در توسعه زیرساخت‌های فناوری نیز گفت: در توافق با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران مقرر شد پلتفرم‌های صادرات محصولات فناورانه و کارخانه هوشمند ایجاد شود.

وی افزود: این موافقت نامه شامل سه کلان پروژه (طرح پیشران) که شامل توسعه سیستم ذخیره سازی انرژی در کشور یا همان ESS که فوق العاده در بالا بردن ذخیره انرژی، اقتصادی کردن آن و پایین آوردن مصرف سوخت دارد.
وی دومین پروژه این توافقنامه را فناوری‌های مرتبط با اقلیم به طور خاص در حوزه مدیریت مصرف آب عنوان کرد و گفت: سومین پروژه مربوط به ایجاد زیرساخت‌های لازم برای بردن صنعت به سمت انقلاب صنعتی چهارم و به طور خاص استقرار و پیاده سازی ابر روندهای فناوری و مفاهیم نوظهور (تحول دیجیتال، انقلاب صنعتی چهارم، هوش مصنوعی) در صنعت است.

صدری مهر درباره توافقات صورت گرفته در حوزه زیرساختی بین معاونت علمی و ایدرو گفت: در حوزه زیرساختی توافق شد، یک کارخانه نوآوری در منطقه شادآباد راه‌اندازی شود، همچنین مقرر شد زیرساخت‌های زیست بوم نوآوری در منطقه بریانک تهران و هلجرد کرج به عنوان شهرک کاوش ایجاد شود. اولین پروژه زیرساختی که در منطقه شادآباد قرار دارد، با در نظر گرفتن ساخت و ساز، سوله سازی و ... تا انتهای تابستان سال ۱۴۰۳ تمام می‌شود و شرکت‌ها امکان استقرار در این مکان را خواهند داشت.
 
دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری در ساماندهی و توسعه زیرساخت‌های فناوری و نوآوری ادامه داد: براساس محور دیگر این موافقتنامه، قرار است ۳ پلتفرم تحت عنوان؛ پلتفرم مراکز هم آفرینی، پلتفرم صادرات محصولات فناوری و صنعتی و پلتفرم کارخانه هوشمند با همکاری معاونت و ایدرو ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: برای پروژه‌های پلتفرمی ‌و زیرساختی زمان یک ماهه در نظر گرفته شده است و قرار شد نتایج اولیه آن طی یک ماه آینده و در انتهای آذرماه حاصل شود. در خصوص پروژه‌ها و طرح‌های کلان و پیشران نیز زمان ۳ ماهه در نظر گرفته شده است.
 
 
 
مرجع : مهر
کد مطلب : ۲۸۲۲۴۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما