۰
رییس سازمان فناوری اطلاعات:

۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای تولید گوشی و سیستم عامل داخلی اختصاص یافت

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۵۳
۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای تولید گوشی و سیستم عامل داخلی اختصاص یافت
۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای تولید گوشی و سیستم عامل داخلی اختصاص یافت

آی‌تی‌من- محمد خوانساری معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فناوریاطلاعات که در حاشیه نمایشگاه کتاب تهران در غرفه مرکز ارتباطات مردمی‌ریاست جمهوری پاسخگوی سؤالات و دغدغه‌های شهروندان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بود، افزود: یکی از موارد مهمی‌که در روز جهانی ارتباطات با حضور رییس جمهور افتتاح شد و در اختیار مردم قرار گرفت، سامانه رضایت‌سنجی از خدمات کارکنان دولت بود.
وی افزود: این سامانه امکان آن را برای شهروندان فراهم می‌کند که در مراجعه به ادارات، بتوانند نظرات خود نسبت به عملکرد کارکنان دولت را به اطلاع مدیران دستگاه‌ها برسانند که ساده‌ترین راه در این زمینه،اسکن‌کردن بارکُد درج شده روی میز کارکنان دولت و امتیازدهی از طریقژنجره خدمات دولت است.

معاون وزیر ارتباطات اعلام کرد که تاکنون ۱۶۲ هزار بارکُد دوبُعدی به همت سازمان امور اداری و استخدامی‌بر روی میز کارکنان در دستگاه‌هایمختلف نصب شده و اطلاعات آن در داشبورد نقشه‌ای که در سازمان فناوریاطلاعات تعریف شده، برای مدیران میانی و مدیران ارشد دستگاه‌ها در دو سطح ملی و استانی قابل دسترس است.

خوانساری با بیان اینکه همه دستگاه‌ها موظفند مطابق بخشنامه اینبارکُدها را تولید و در میز کارکنان خود قرار دهند، متذکر شد: اینسامانه می‌تواند مشخص کند چه کارمندی بهترین خدمات را ارایه کرده و در صورت نارضایتی مردم دلایل و عوامل آن مورد بررسی قرار می‌گیرد تا نسبت به رفع آن تلاش شود.

رییس سازمان فناوری اطلاعات در ادامه برنامه‌های این سازمان در صنعت فاوا برای سال ۱۴۰۲ را تشریح کرد و گفت: یکی از برنامه‌ها تولیدگوشی هوشمند تلفن همراه داخلی است که امسال حداقل ۵۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال‌زایی برای آن در نظر گرفته شده و هدف‌گذاری ما ساخت یک‌ میلیون گوشی هوشمند است.

خوانساری افزود: همچنین حمایت‌هایی برای توسعه سیستم عامل داریمکه منابعی برای آن لحاظ شده و شرکت‌هایی اعلام توانمندی کرده‌اند که در سال ۱۴۰۲ به سرانجام‌ خوبی خواهد رسید.

وی درباره بومی‌سازی تجهیزات شبکه ملی اطلاعات هم توضیح داد: در ۱۶ سرفصل با ۴۳ موضوع اعلام شده است و شرکت‌های توانمند و علاقه‌مندبرای فعالیت در این حوزه می‌توانند در جلسات مشترک وزارت اطلاعات و معاونت علمی‌وزارت صمت شرکت داشته باشند و برنامه خود را ارایه کرده و تعهداتی بدهند که چگونه می‌توانند این بومی‌سازی را انجام دهند و وزارت ارتباطات هم حمایت‌هایی در این زمینه خواهد داشت.

به گفته خوانساری، درباره توسعه فناوری هم هدف‌گذاری‌هایی از سویوزارت ارتباطات صورت گرفته و دو اپراتور هوشمندسازی خواهند شد.

رییس سازمان فناوری اطلاعات با بیان برنامه مشترک معاونت فناوری و سازمان فناوری اطلاعات برای حمایت از کسب‌وکارها افزود: هزار میلیاردتومان منابع برای توسعه کسب‌وکارها در حوزه اقتصاد دیجیتال تخصیصداده شده است.
 
مرجع : ايرنا
کد مطلب : ۲۸۱۱۰۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما