۰

ادعای رشد ۱.۵ درصدی سهم اقتصاد دیجیتال

تاریخ انتشار
شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۷
ادعای رشد ۱.۵ درصدی سهم اقتصاد دیجیتال
ادعای رشد ۱.۵ درصدی سهم اقتصاد دیجیتال

آی‌تی‌من- با توجه به اهمیت حوزه اقتصاد دیجیتال، در لایجهبرنامه هفتم توسعه چند بخش و ماده به آن اختصاص یافته و بر لزوم توجه به آن تأکید شده است. همچنین عیسی زارع پور،وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفته است: با راه‌اندازیکارگروه اقتصاد دیجیتال در کمتر از دو سال گذشته با هدف رفع مشکلات توسعه اقتصاد دیجیتال، سهم این حوزه از تولیدناخالص ملی از ۶.۴ به ۷.۵ رسیده است.

رئیس جمهوری هم اخیرا رشد ۱.۵ درصدی در حوزه اقتصاد دیجیتال را قابل قبول اما ناکافی دانسته و معتقد است با توجه به ظرفیت‌های موجود در کشور و نیروی جوان و مستعدی که وجود دارند قطعا رشد اقتصادی ما در بخش اقتصاد دیجیتالمی‌تواند بالاتر و برتر از این باشد و از طرفی زمینه اشتغال برای جوانان تحصیل کرده کشور هم فراهم خواهد شد.

در نهایت با توجه به توسعه اقتصاد دیجیتال در بسیاری از کشورهای جهان و حرکت به سمت آینده کار و ظهور مشاغل جدید، باید زیرساخت‌ها برای توسعه اقتصاد دیجیتال و استفاده مطلوب‌تر از فضای مجازی فراهم شود. خوشبختانه در کشور اقدامات بسیاری در راستای توسعه فناوری‌های نوین و اقتصاد دیجیتال صورت گرفته اما هنوز با شرایط آرمانیفاصله زیاد وجود دارد.
 
مرجع : ايسنا
کد مطلب : ۲۸۱۱۱۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما