۰

درخواست بومیان اندونزی: اینترنت را قطع کنید!

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۴:۵۳
درخواست بومیان اندونزی: اینترنت را قطع کنید!
درخواست بومیان اندونزی: اینترنت را قطع کنید!

آی‌تی‌من- بومیان بدوئی (Badui) که جامعه‌ای 26 هزار نفری در جزیره جاوه ایالت بانتن انودنزی هستند، به دو گروه تقسیم می‌شوند؛ گروه «بیرونی» مدرن‌تر که تا حدی از فناوری استفاده می‌کنند و گروه «درونی» سنت‌گرا که از جلوه‌ای زندگی مدرن دوری می‌جویند.

حالا این گروه دوم از مقامات خواسته‌اند که یا دریافت اینترنت در این منطقه کلا قطع شود یا به برج‌های مخابراتی نزدیک هدایت شود تا سیگنال آن به این منطقه نرسد.

نماینده بدوئی‌هایی که این درخواست را در قالب نامه‌ای به مقامات دولتی ارایه کرده‌اند، گفت: این درخواست بخشی از تلاش ما برای به حداقل رساندن آثار منفی گوشی‌های هوشمند روی مردم ماست.

این گروه عقیده دارند که برج‌های مخابراتی نصب شده در نزدیکی محل زندگی‌شان، روش زندگی آنها و اخلاقیات جوانان‌شان را تهدید می‌کند.

مقامات دولتی منطقه لباک می‌گویند که این نامه را روز دوشنبه دریافت کرده‌‌اند و قرار است به منظور تامین خواسته بومیان، با وزارت اطلاعات اندونزی رایزنی کنند.

بودی سانتوسو، مسوول لباک، گفت: درواقع می‌خواهیم با برآورده کردن خواسته‌های مردم بدوئی، سنت‌های آنها را حفظ کنیم.

وی افزود: گروه بیرونی بدوئی‌ها که برای خودشان کسب‌وکارهای آنلاین راه‌اندازی کرده‌اند، به اینترنت نیاز دارند؛ اما مسوولان نگران این هستند که بازدیدکنندگان و توریست‌ها با اتصال به اینترنت، محتواهایی را در وب عرضه کنند که از نظر مردم بدوئی، نامناسب ارزیابی می‌شود.

سنت‌گراهای بدوئی‌ که به «آمیش‌های آسیا» معروف‌اند، در جنگل زندگی‌ می‌کنند، از فناوری و پول استفاده نمی‌کنند و فرزندان‌شان را به مدرسه نمی‌فرستند.


 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۱۱۴۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما