۰

آغاز کلاهبرداری با پیامک کشف حجاب

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۷
آغاز کلاهبرداری با پیامک کشف حجاب
آغاز کلاهبرداری با پیامک کشف حجاب

آی‌تی‌من- سرهنگ رامین پاشایی معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا به ترفند مجرمان سایبری مبنی بر کلاهبرداری با پیامک‌ طرح عفاف و حجاب پرداخت و گفت: مجرمان سایبری با مانیتورینگ فضای جامعه و طراحی پلتفرم‌های مجرمانه درصدد کلاهبرداری، خالی‌کردن حساب بانکی و سرقت اطلاعات شهروندان هستند.

وی گفت: با توجه به اجرای طرح عفاف و حجاب از سوی پلیس و ارسال پیامک برای افراد متخلف، مجرمان سایبری از این موضوعات سوء‌استفاده کرده و با ارسال پیامک جعلی حاوی لینک آلوده و از طریق شماره‌های شخصی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا با بیان اینکه پلیس از سرشماره‌های شخصی اقدام به ارسال پیامک نمی‌کند تصریح کرد: پلیس پیامک اخطار یا اطلاع رسانی را با سرشماره police  ارسال می‌کند؛ پس شهروندان دقت داشته باشند دریافت هر نوع پیامک با شماره‌های شخصی حتی اگر حاوی اخطار، احضار، اطلاع رسانی و... باشد کلاهبرداری است.

 وی با بیان این مطلب که هموطنان باید مراقب این نوع پیامک‌ها بوده و بر روی لینک‌های ارسالی در پیامک‌ها با شماره‌های شخصی کلیک نکنند به شهروندان توصیه کرد که در صورت مواجهه با چنین مواردی مراتب را به شماره تلفن 096380 اطلاع داده یا برای ثبت گزارش به سایت رسمی‌پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

گفتنی است «طرح ناظر۱» یکی از طرح‌های ۴ گانه طرح عفاف و حجاب بوده که مرتبط با تذکر و توقیف خودرویی است و متولی اجرای آن پلیس امنیت عمومی‌است که در این طرح اگر خودرویی تخلف کشف حجاب داشته باشد مالک خودرو برای بار اول پیامک با مضمون تذکر دریافت می‌کند.

در صورت تکرار جرم برای بار دوم پیامک با مضمون دستور توقیف سیستمی‌ارسال شده و برای بار سوم نیز پیامک با مضمون توقیف فیزیکی ارسال و سپس اجرا می‌شود؛ در نهایت در مرحله چهارم پرونده به صورت الکترونیکی به مرجع قضایی ارجاع خواهد شد.
مرجع : فارس
کد مطلب : ۲۸۱۱۹۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين