۰

پلیس فتا: کربلا کوین کلاهبرداری است

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۵ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۰
پلیس فتا: کربلا کوین کلاهبرداری است
پلیس فتا: کربلا کوین کلاهبرداری است

آی‌تی‌من- سرهنگ کارآگاه علی حسینی گفت: با نزدیک شدن به ماه محرم، بنیانگذاران ارز جدید "کربلا کوین" با استناد به نام شهر کربلا، که برای شیعیان جهان از اهمیت زیادی برخوردار است، تبلیغات وسیعی را در رسانه‌های اجتماعی آغاز کرده و تلاش می‌کنند با وعده سود سه هزار درصدی در مدت زمانی کوتاه کاربران را فریب دهند.

وی با بیان کلاهبرداری ارز دیجیتال بِلِم "Belem" بیان کرد: این پلتفرم در واقع یک باند هرمی بود که با دعوت از کاربران ایرانی برای ثبت نام، اقدام به جذب سرمایه کرده و با وعده پرداخت سودهای کلان‌ ارزهای دیجیتال، توانست کاربران زیادی را به دام بیندازد.

سرهنگ حسینی ضمن هشدار به هموطنان در حوزه ارزهای دیجیتال بیان کرد: شهروندان برای انجام فعالیت در حوزه رمز ارزها باید آگاهانه و با دانش کافی وارد این حوزه شوند و به هیچ عنوان به فعالیت کانال‌ها و صفحات در فضای مجازی در این خصوص اعتماد نکنند.

وی افزود: برای پیشگیری از گرفتاری در دام کلاهبرداری فیشینگ، به هیچ عنوان از نتایج موتورهای جستجو برای ورود به صرافی‌ها، درگاه‌های بانکی و ... استفاده نکنند.

رییس پلیس فتا خوزستان خاطرنشان کرد: شهروندان می توانند در صورت مواجه و یا مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ بخش فوریت‌های پلیسی در میان بگذارند.

 
مرجع : پلیس فتا
کد مطلب : ۲۸۱۳۴۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما