۰

هشدار پلیس فتا: پیامک سهام عدالت کلاهبرداری است

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۵۹
هشدار پلیس فتا: پیامک سهام عدالت کلاهبرداری است
هشدار پلیس فتا: پیامک سهام عدالت کلاهبرداری است

آی‌تی‌من- سرهنگ داوود معظمی‌گودرزی؛ رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت اظهار کرد: افراد متقاضی ثبت‌نام باید توجه داشته باشند که در دام افراد سودجو و فرصت‌طلبی که از هر موضوعی برای کلاهبرداری و اقدامات مجرمانه استفاده می‌کنند، نیفتند.

وی با بیان اینکه افراد فرصت‌طلب با انتشار تبلیغاتی نظیر «ثبت‌نام سهام عدالت»، «دریافت سهام عدالت»، «افزایش سهام عدالت» و ... از شهروندان سوء استفاده و کلاهبرداری می‌کنند، افزود: این افراد معمولا تبلیغات خود را در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها و همچنین سایت‌های فاقد مجوز منتشر می‌کنند، در ادامه نیز یا کاربران را به صفحات فیشینگ و برداشت غیرمجاز از حساب بانکیشان هدایت می‌کنند، یا اطلاعات هویتی آنان را دریافت کرده و از آن سوءاستفاده می‌کنند.

رییس پلیس فتا تهران بزرگ با تاکید بر اینکه شهروندان به هیچ عنوان نباید فریب این تبلیغات را بخورند، اظهار کرد: چه افرادی که ممکن است جزو جاماندگان این طرح باشند و چه افرادی که ممکن است به رقم آن اعتراض داشته باشند، لازم است حتما اخبار و روش‌های پیگیری را از رسانه‌ها و خبرگزاری‌های رسمی‌دنبال کنند و به هیچ عنوان به تبلیغات بی‌نام و نشان فضای مجازی اعتماد نکنند.

این مقام انتظامی‌با بیان اینکه لینک معرفی شده در این پیامک‌ها حاوی یک بدافزار است و مجرمین اینترنتی با این شگرد مجرمانه، اطلاعات محرمانه بانکی متقاضیان را به سرقت می‌برند خاطرنشان کرد:‌ در این روش از کلاهبرداری فرد کلاهبردار با جعل آدرس اینترنتی سامانه سهام عدالت پیامکی که در نهایت به یک لینک پرداخت آنلاین منتهی می‌شود برای شهروندان ارسال می‌کنند و از آنجایی که برخی از شهروندان از این سامانه‌ها و نحوه فعالیت ‌آن‌ها آگاهی ندارند روی لینک کلیک کرده و مورد کلاهبرداری قرار می‌گیرند.

سرهنگ معظمی‌گودرزی با بیان الزام افزایش سطح سواد رسانه‌ای جهت پیشگیری از جرائم اینترنتی به شهروندان توصیه کرد:‌ فریب پیامک‌های دریافتی از منابع نامعتبر و سرشماره‌های شخصی را نخورید و از باز کردن لینک‌‌های ارائه شده از سوی افراد ناشناس بصورت پیامکی و یا در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید ، همچنین موارد مشابه و مشکوک را از طریق مرکز فوریتهای سایبری به شماره تلفن 096380 و یا سایت پلیس فتا به نشانی cyberpolice.ir گزارش کنند.

 
مرجع : پلیس
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۱۷۰۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين