۰

پیامک «ابلاغ قضایی آوردم» کلاهبرداری است

تاریخ انتشار
سه شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۵۷
پیامک «ابلاغ قضایی آوردم» کلاهبرداری است
پیامک «ابلاغ قضایی آوردم» کلاهبرداری است

آی‌تی‌من- رسول جلیلیان با بیان برخی کلاهبرداری‌ها با ترفند ارسال پیامک جعلی گفت: ارسال این نوع پیامک‌ها همراه با لینک از سوی کلاهبرداران سایبری ترفندی برای گمراهی کاربران است.

وی اضافه کرد: هرگونه دریافت پیام مبنی بر ارسال مجدد بسته پستی از سوی مامور پست جعلی بوده و به قصد سوءاستفاده از اطلاعات شما است.
سرهنگ جلیلیان بیان کرد: پیام‌های ابلاغ قضایی برای کاربرانی که در سامانه ثنا ثبت نام کرده اند فاقد لینک است و ارسال هرگونه پیام حاوی لینک برای کاربران جنبه کلاهبرداری دارد.

وی یادآورشد: به منظور اطمینان بیشتر، کاربران می‌توانند به سایت اصلی ابلاغ الکترونیک قضایی به آدرس  eblagh.adliran.ir مراجعه و از این طریق ابلاغ قضائی خود را بررسی کنند.

رییس پلیس فتا البرز گفت: کلاهبرداران تحت عنوان مامور پست با ارسال پیامک‌هایی با عنوان ابلاغیه، ثبت شکایت، بسته پستی و امثال آن با لینک جعلی برای کاربران ارسال کرده و از ناآگاهی آن‌ها سوءاستفاده و اقدام به کلاهبرداری می‌نند.

وی اضافه کرد: پیامک‌های سازمانی و رسمی‌از سرشماره‌های معتبر ارسال می‌شوند و کاربران به هیچ عنوان به لینک‌هایی که از طریق سرشماره‌های ناشناس و شخصی ارسال شده مراجعه نکنند.

سرهنگ جلیلیان یادآور شد: کاربران بدون آگاهی مبلغ ناچیز درخواست شده را از طریق لینک ارسال شده پرداخت می‌کنند درحالی که یک بدافزار است و مجرمان سایبری با این شگرد مجرمانه، اطلاعات کارت بانکی متقاضیان را به سرقت می‌برند.

 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۲۲۸۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما