۰
در نشست خبری یوبیتکس درحاشیه الکامپ بیست و ششم عنوان شد:

توسعه‌ی اکوسیستم نوآوری در کشور مستلزم ایجاد فضای گفت‌و‌گو است

تاریخ انتشار
سه شنبه ۶ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۳۷
توسعه‌ی اکوسیستم نوآوری در کشور مستلزم ایجاد فضای گفت‌و‌گو است
توسعه‌ی اکوسیستم نوآوری در کشور مستلزم ایجاد فضای گفت‌و‌گو است

آی‌تی‌من- عیسی کشاورز افزود: اکوسیستم نوآوری در کشور به یک فضای گفتمان نیاز دارد و در این راستا مسوولان دولتی را به گفت‌و‌گو دعوت می‌کنیم تا با استفاده از ظرفیت‌های موجود فضای نگران کننده پیش رو برداشته شود. البته ما ناامیدیم نیستیم؛ بلکه می‌خواهیم فرصت‌ها از دست نرود.

ببیانگزار یوبیتکس این نوید را داد که پلتفرم‌های فین‌تک، رمز ارز و بلاکچین ظرف سال‌های آینده پیشرو بازار خواهند بود و بازار فناوری کشور را در دست خواهند گرفت؛ همانطور که روزی اسنپ، تپسی و دیجی کالا به شکل استارت‌آپ در نمایشگاه الکامپ شرکت می‌کردند و اکنون به اقتصادهای بزرگ تبدیل شده‌اند.

وی با بیان اینکه تنها راه برون‌رفت و نجات نهادهای بانکی، پولی و صندوق‌های اعتباری در کشور استفاده از ظرفیت نهفته در حوزه بلاکچین است، گفت: هم اکنون بخشی از حاکمیت ارزش و اهمیت این حوزه را شناخته و آن را به رسمیت می‌شناسد. اما در سمت مقابل، یک نهاد دیگر کاملا موضع‌گیری می‌کند. متاسفانه وقتی برای بخشی از حاکمیت از بلاکچین و رمزارز تعریف می‌کنیم، موضع‌گیری دارند و احساس می‌کنند که فحش می‌دهیم؛ در صورتی که اگر سازمان تاکسیرانی به‌جای اینکه خود را در فرایند سنتی گیر بیندازد یک روزی اهمیت اسنپ را می‌پذیرفت، اکنون نه تنها در تعارض منافع نبود بلکه یکی از مهم‌ترین سهام داران آن بود.

کشاورز اضافه کرد: با وجود  شرایطی که در فضای کشور حاکم است، بخش خصوصی جرات سرمایه‌گذاری ندارد. شایسته نیست که هر کس را به شکلی از گردونه اقتصادی کشور خارج کنند و کار را به دست مجموعه‌هایی بسپارند که فاقد دانش لازم هستند و شرایط لازم برای زیستن در دنیای پر از پیچیدگی را ندارند.

وی همچنین با بیان اینکه بحث اکوسیستم نوآوری در کشور باید چهار مرحله را برای پیشرفت طی کند، گفت: مرحله نخست، کاربرد فناوری است که در این بخش هنوز فضای زیرساخت کامل آماده نیست و استانداردهای لازم را نداریم. مرحله دوم مدیریت فناوری است که متاسفانه در این بخش نیز هنوز سازمانی که بتواند این حوزه را تبیین کند وجود ندارد. مرحله سوم بحث تولید فناوری و نوآوری است. در واقع حمایت‌های مالی که به تولیدکننده جرات ریسک دهد بسیار کم رنگ است و در آخر پیش بینی فناوری است که در این بخش هنوز راه زیادی داریم.

وی تصریح کرد: انجمن ها و سازمان های مردم نهاد باید به صورت قوی تر و متمرکز یک خود نظارتی و خود اصلاح‌گری در این حوزه انجام دهند و دولت نه مسوولیت بپذیرد و نه دخالت کند.

در بخش دیگری از این نشست خبری که در غرفه یوبیتکس در سالن 7 نمایشگاه الکامپ بیست و ششم برگزار شد، محمد یعقوبی بنیانگزار یوبیتکس توضیحاتی در مورد نحوه شکل‌گیری این پلتفرم رمز ارز ارایه کرد و گفت: با توجه به تحریم ها و شرایط داخلی کشور توانستیم پلتفرمی مناسب در اختیار مشتریان قرار دهیم که پاسخگوی نیاز آنها باشد.

وی افزود: یکی از چالش‌های یوبیتکس معامله کاربرانی بود که هیچ دانشی از کریپتو نداشتند. از این رو دوره‌های آموزشی رایگان برای مشتریان خود در نظر گرفتیم تا درگیر کلاهبرداری نشوند.

وی اضافه کرد: یوبیتکس با هم اندیشی صاحب نظران اقتصادی و افراد صاحب نظر و اعتماد آفرینی در تراز جهانی به وجود آمد و قابلیت معامله بیش از 150 رمز ارز را دارد.


 
کد مطلب : ۲۸۱۲۲۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين