۰

گوگل گوشی‌های پیکسل فولد را از آلومینیوم می‌سازد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۰ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۰۰
گوگل گوشی‌های پیکسل فولد را از آلومینیوم می‌سازد
گوگل گوشی‌های پیکسل فولد را از آلومینیوم می‌سازد

آی‌تی‌من- هفته گذشته افشاگر نام‌آشنای یوتیوب، زک نلسون، در ویدئویی کوتاه نشان داد که صفحه‌نمایش پیکسل فولد دربرابر هرگونه‌ خراشیدگی مانند ناخن انگشتان، کلید، سوئیچ ماشین و سکه می‌تواند آسیب‌پذیر باشد. اما ضعف‌های گوشی تاشو گوگل به‌همین‌جا ختم نمی‌شود؛ زک نلسون با انتشار ویدئویی جدید به‌طور کامل نشان داد که گوگل چه اشتباهاتی را در فرآیند ساخت و توسعه اولین تاشو انجام داده است و احتمالا این ضعف‌ها منجر به‌ شکست سنگینی در عرضه و فروش پیکسل فولد شود.

در اولین بررسی زک نلسون مشخص شد که پیکسل فولد به‌راحتی تا می‌شود که مربوط به ساختاری می‌شود که گوگل برای طراحی قاب دستگاه از آن بهره‌مند شده است. به‌نظر می‌رسد این غول فناوری به باریک بودن ضخامت دستگاه نگاه ویژه داشته، برهمین‌اساس از آلومینیوم به‌جای استیل ضدزنگ استفاده کرده تا ضخامت پیکسل فولد را تا حد ممکن کاهش دهد. همچنین آزمایش‌های انجام شده در ویدئو تایید می‌کنند که گواهی IP پیکسل فولد با گواهی سامسونگ برای سری گلکسی زد فولد ۴ و زد فلیپ ۴ فرق دارد.

کمپانی سامسونگ از لایه بسیار نازک لاستیکی برای مقاوم‌سازی دستگاه‌های خود دربرابر آب استفاده می‌کند؛ اما گوگل از یک ماده پلاستیکی سخت استفاده کرده که می‌تواند به‌مرور زمان بافت‌های آن از بین ببرد و دستگاه سطح مقاومت خود دربرابر سقوط یا پاشش آب را از دست می‌دهد.
در ادامه بررسی پیکسل فولد، نلسون به کالبدشکافی صفحه‌نمایش دستگاه پرداخت که از مزیت ویژه‌ای برخوردار است؛ زمانی که او پوشش انعطاف‌پذیر نمایشگر را جدا کرد به اسلت‌های فلزی روی آن اشاره کرد که در صفحه‌نمایش ۷.۶ اینچی گلکسی زد فولد۴ شاهد آن بودیم؛ این موضوع نشان می‌دهد که از این ویژگی برای تقویت فرورفتگی وسط صفحه‌نمایش استفاده می‌شود.

در پایان ویدئو بررسی، نلسون اشاره‌ای به قیمت ۱۸۰۰ دلاری گوگل پیکسل فولد می‌کند که از نظر اقتصادی برای کاربران مناسب نخواهد بود، به‌خصوص هنگامی‌که از ضعف‌های شدیدی در ساخت بدنه و گواهی آی‌پی مقاومت دربرابر آب برخوردار است. نلسون به کاربرانی که قصد خرید پیکسل فولد را دارند پیشنهاد می‌کند که گلکسی زد فولد ۴ را جایگزین کنند که از مقاوم‌ترین گوشی‌های تاشو موجود در بازار محسوب می‌شود.

علاوه‌براین، صفحه‌نمایش خارجی ۶.۲ اینچی گلکسی زد فولد ۴ بسیار باریک‌تر و مقاوم‌تر از صفحه‌نمایش ۵.۸ اینچی گوگل پیکسل فولد است که می‌تواند به انتخاب شایسته‌ای برای مصرف‌کنندگان تبدیل شود. البته نباید فراموش کرد که گلکسی زد فولد ۵ نیز به‌زودی وارد بازار می‌شود که از ویژگی‌های جدیدتری نظیر فناوری جدید لولای قطره‌ای بهره‌مند می‌شود و کاربران می‌توانند آن را جایگزین پیکسل فولد کنند.
 
کد مطلب : ۲۸۱۳۲۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما