۱
۰

وزیر ارتباطات: وضعیت بحرانی اینترنت را قبول ندارم

تاریخ انتشار
شنبه ۷ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۳۰
وزیر ارتباطات: وضعیت بحرانی اینترنت را قبول ندارم
وزیر ارتباطات: وضعیت بحرانی اینترنت را قبول ندارم

آی‌تی‌من- عیسی زارع پور گفت: ما جلسه‌ای با تهیه کنندگان این مطلب داشتیم و گزارش آنها را بررسی کردیم زیرا از هرگونه نقد و پیشناهدی برای بهبود کیفیت شبکه استقبال می‌کنیم و اشکالات  گزارش را به این دوستان گفتیم که آنها هم قبول کردند بخش‌هایی از گزارششان دقیقو کامل و قرار شد جلسات ما ادامه پیدا کند که بتوانند به یک گزارش مبتنی بر واقعیات کشور برسند.

وی افزود: به عنوان مثال در این گزارش آمده ۱۰۰ سایت پرطرفدار در دنیا  ۳۰ درصدش در ایران فیلتر است که  وقتی به این لیستمراجعه کنید می‌بینید یک سوم آنها سایت‌های غیر اخلاقی است که در همه جای دنیا با محدودیت روبرو هستند یا چهار شبکه اول اجتماعیدر فهرست این گزارش، اپلیکیشن‌ها و سایت‌هایی هستند که ۱۵ سال است در این کشور دسترسی به آنها با محدودیت روبروست و اصلا در این دولت اتفاق نیفتاده است.

وی با بیان اینکه این گزارش بخش‌های خوبی هم داشت که ما از آن استفاده خواهیم کرد، اضافه کرد: مثلاً گزارش عدم توسعه متناسب و متوازن زیرساخت‌ها در کشور مورد توجه ما قرار گرفت و ما آن را پیگیریمی‌کنیم که قرار شد همکاران من  هم مشارکت و همکاری کنند تا گزارش کامل شود و بخش خصوصی بتوادن گزارش فصلی به ما بدهد و ما هم داده‌ها را در اختیارشان قرار می‌دهیم و تلاش داریم که شبانه روز که کیفیت شبکه را بهتر کنیم.

زارع‌پور درباره انتشار تصویری از نظارت بر پیام‌های ارسالی کاربران در پیام‌رسان «بله»، گفت: ما بعد از انتشار این  اسکرین شات به همکاران سازمان فناوری اطلاعات ماموریت دادم تا موضوع بررسی کنند. جلساتیبرگزار و مستندات ارایه و دیروز هم بیانیه‌ای صادر شد. کاملاً به مردم اطمینان خاطر می‌دهیم هم پیام‌رسان «بله» و هم سایر پیام‌رسان‌هایایرانی حافظ امنیت و حریم خصوصی کاربران هستند و این خط قرمز ما در وزارت ارتباطات است.

وی افزود: درباره آن عکس هم توضیح داده شد که برای رسیدگی به گزارشات مردمی‌بوده است. در پیام‌رسان‌های خارجی هم می‌توان گزارش محتواهای غیرمجاز را ارایه و به آن رسیدگی کرد. به  هیچ‌وجه هویتافراد در این بررسی‌ها مشخص نمی‌شود.

زارع پور تاکید کرد: بارها گفته‌ام که احدی حق ندارد به اطلاعات خصوصیکاربران دسترسی داشته باشد. این مکانیسم برای پایش گروه‌ها و کانال‌ها برای محتوای غیرمجاز است که در پیام‌رسان‌های خارجی هم وجود دارد.

 
مرجع : ايرنا
کد مطلب : ۲۸۱۴۳۲
نظرات شما
احمد
Iran, Islamic Republic of
اینا کلا تخصص دارن توی عصبی کردن مردم ، حرف نزنی نمیگن لالی
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما