۰

هشدار آمریکا درباره رشد ریسک جاسوسی و حملات ماهواره‌ای

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۴۵
هشدار آمریکا درباره رشد ریسک جاسوسی و حملات ماهواره‌ای
هشدار آمریکا درباره رشد ریسک جاسوسی و حملات ماهواره‌ای

آی‌تی‌من- طبق بولتنی که به‌طور مشترک توسط «مرکز ملی امنیت و ضد اطلاعات»، اف‌بی‌آی و نیروی هوایی آمریکا منتشر شده، شرکت‌های فضایی آمریکایی در معرض خطر حملات سایبری، سرمایه‌گذاری استراتژیک از جمله جوینت ونچر و خرید شرکت، هدف‌گیری گره‌های زنجیره تامین و تکنیک‌های دیگر برای دسترسی یافتن به صنعت فضایی قرار دارند.

این هشدار که می‌گوید چنین عملیات‌های اطلاعاتی خارجی، خطری برای اسرار شرکت و همچنین اختلال و تضعیف ارتباطات ماهواره‌ای آمریکا، قابلیت‌های سنجش از راه دور و تصویربرداری، محسوب می‌شوند، پس از چند حمله اخیر به ماهواره‌ها، داده شده است. 

در این هشدار، به شرکت‌ها توصیه شده است که ناهنجاری‌ها را ثبت کرده، یک برنامه تهدید داخلی برای شناسایی نفوذها ایجاد کنند و مراقب درخواست‌های بازدید از سوی نهادهای خارجی، تماس‌ها در کنفرانس‌ها و فضای آنلاین باشند. همچنین درباره پیشنهادهای ناخواسته برای سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت‌های مرتبط با دولت‌های خارجی یا شرکت‌های دولتی، هشدار داده شد.

چین و روسیه همواره این ادعاها که برای نفوذ به سیستم‌های فضایی یا اختلال در آنها، عملیات هک یا نفوذ انجام داده‌اند را انکار کرده‌اند. سخنگوی سفارت چین در آمریکا اعلام کرد که این کشور همواره اکتشاف صلح‌آمیز فضا را دنبال کرده و بر این باور است که باید برای منفعت کل بشریت، استفاده شود.

به گفته یک مقام ضد اطلاعاتی آمریکایی که مایل نبود نامش فاش شود، آمریکا به خصوص مشتاق است از شرکت‌های ماهواره‌ای کوچک و متوسطی حمایت کند که ممکن است از ابعاد و انواع ریسک‌های موجود، مطلع نباشند و به آنها برای تقویت اقدامات خنثی سازی و تاب آوری، کمک کند.

شرکت‌های ماهواره‌ای بزرگ که با دولت ارتباط دارند، هدف قرار گرفته‌اند. شرکت «ویاست» در سال ۲۰۲۲، پیش از حمله نظامی‌روسیه به اوکراین که باعث جابجایی بیش از ۴۵ هزار مودم این شرکت در سراسر اروپا و مناطق دیگر شد، هدف یک حمله سایبری قرار گرفت. «استارلینک» که بخشی از شرکت «اسپیس ایکس» است هم با حملاتی روبروست که هدف آنها اختلال در خدماتی است که برای اوکراین، فراهم می‌کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، نیروی فضایی آمریکا ماه میلادی جاری، یک واحد هدف‌گیری جدید را رونمایی کرد که به دشمنان در فضا و در ایستگاه‌های زمینی و تهدیدهایی که برای سیستم‌های ماهواره‌ای آمریکا در فضا ایجاد می‌کنند، متمرکز خواهد شد.
 
 
مرجع : ايسنا
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۱۶۰۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما