۰
رییس صندوق نوآوری:

توسعه سرمایه‌گذاری خطرپذیر با رویکرد بین‌المللی، ضرورت اجتناب‌ناپذیر است

تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۴
توسعه سرمایه‌گذاری خطرپذیر با رویکرد بین‌المللی، ضرورت اجتناب‌ناپذیر است
توسعه سرمایه‌گذاری خطرپذیر با رویکرد بین‌المللی، ضرورت اجتناب‌ناپذیر است

آی‌تی‌من- محمدصادق خیاطیان، در نشست متخصصان و کارآفرینان ایرانی که در حاشیه برگزاری نمایشگاه جیتکس 2023 دبی برگزار شد، با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری خطرپذیر هنوز آنچنان که باید و شاید در کشور رونقی ندارد و در این‌باره ما نیازمند کمک و مشورت افراد صاحب تخصص و دارای تجربه هستیم، تصریح کرد: در درجه اول حوزه وی‌سی نیاز امروز ماست. یکی از ماموریت‌های ما نیز در صندوق نوآوری توسعه وی‌سی ها است. در این رابطه، هم قوانین بالادستی خوبی داریم و هم نهادهای اصلی مثل بازار سرمایه اعلام آمادگی کرده‌اند، اما نیاز به زیرساخت‌های مناسب دارند.

خیاطیان تاکید کرد: برنامه ما در صندوق نوآوری این است که توسعه سرمایه‌گذاری خطرپذیر را با رویکرد بین‌المللی پیش ببریم، یعنی از همان ابتدا فعالیت‌ها را مبتنی بر حضور در بازارهای بین‌المللی تعریف کنیم، چرا که می‌دانیم شرکتی که مبتنی بر نیاز شکل می‌گیرد و شرکت‌هایی که با رویکرد جایگزینی واردات کار می‌کنند نگاهشان بر صادرات نیست. رویکرد صادراتی اما متفاوت است و ما علاقه‌مند به رویکرد دوم هستیم. در حوزه تاسیس شرکت‌های مسئله‌محور و نیازمحور نیز تجربیات بسیار خوبی را از سر گذراندیم. اکنون زمانی است که مبتنی بر وی‌سی، شرکت‌های دانش‌بنیان بین‌المللی بر پایه صادرات شکل دهیم.

وی افزود: همچنین در صندوق به دنبال آن هستیم که بستر شبکه‌ای مناسبی برای اندوختن دانش و تجربه فراهم آوریم و در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار دهیم. از سوی دیگر تمرکز ما در حوزه صادرات است. ما چاره‌ای جز صادراتی کردن شرکت‌ها نداریم. ظرفیت تکنولوژی‌های روز در کشور ما بازار بسیار بزرگی ندارد. باید کمک کنیم شرکت‌ها بتوانند در رقابت‌پذیری و توان ارائه محصول و حضور در بازارها به نقطه‌ای دست یابند که بین‌المللی باشند. این هم کاری است که تحت عنوان بسته صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌دهیم و علاوه بر آن از تولید فراسرزمینی شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌کنیم.

 
کد مطلب : ۲۸۱۹۴۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين