۰

طرح مجلس برای ایجاد شبکه دیجیتال ارزی

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۰
طرح مجلس برای ایجاد شبکه دیجیتال ارزی
طرح مجلس برای ایجاد شبکه دیجیتال ارزی

آی‌تی‌من- رضا تقی‌پور انوری با بیان اینکه مدیریت ارزی کشور نیازمند ساماندهی است، گفت: از زمانی که آقای فرزین سکان بانک مرکزی را برعهده گرفته‌اند ما چندین جلسه با وی در زمینه رفع مشکلات ارز چند نرخی برگزار کردیم.

تقی‌پور با بیان اینکه در جلسات با رئیس کل بانک مرکزی در زمینه بهره‌مندی از عصر اطلاعات و استفاده از فناوری‌ها در رابطه با مشکلات ارزی، مطالبی را عنوان کردیم، بیان کرد: در این جلسات و در قالب طرح تدوین شده ارزی به رئیس بانک مرکزی پیشنهاد دادیم که اسکناس دلار از چرخه اقتصادی حذف شده و همه مدیریت ارزی از جمله تحصیل، تخصیص و توزیع ارز در شبکه دیجیتال ارزی لحاظ شود.

وی تصریح کرد: در قالب این طرح پیشنهاد کردیم که کارت ارزی به مردم داده شود و خودپردازهای مورد نیاز در مرزهای خروجی باشد، یعنی زمانی که افراد پاسپورت خود را دریافت و پای سفر به هواپیما ارز خود را دریافت کنند.

تقی پور انوری تاکید کرد: البته با در نظر گرفتن برخی از گشایش‌های اقتصادی و بین المللی می‌توان با برخی از کشورها در زمینه بهره‌مندی از کارت‌های منطقه‌ای و جهانی صحبت کرد تا این کارت‌ها در خارج از کشور هم مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: در قالب این طرح عنوان شده که اسکناس دلار حذف شده و گردش اسکناس ممنوع باشد.
مرجع : خانه ملت
کد مطلب : ۲۸۱۹۷۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين