۰
رئیس مرکز ملی فضای مجازی:

اهداف و شاخص‌های شبکه ملی اطلاعات در حال بازبینی است

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۵
اهداف و شاخص‌های شبکه ملی اطلاعات در حال بازبینی است
اهداف و شاخص‌های شبکه ملی اطلاعات در حال بازبینی است

آی‌تی‌من- محمدامین آقامیری، دبیر شورای‌عالی فضای مجازی، دیروز در چهارمین رویداد هفته ایران دیجیتال گفت: ادبیات مربوط به شبکه ملی اطلاعات از حدود ۱۰ سال پیش به‌صورت جدی آغاز شد و تا کنون ادامه دارد. در دوره‌های مختلف گزارش‌های متعددی از وضعیت پیشرفت آن شبکه با حدود ۷۰ تا ۸۰ درصدی به ما اعلام شد.

وی افزود: شبکه ملی اطلاعات برای عامه مردم و برخی متخصصان مانند یک جعبه سیاهی است که باز نشده است. همین مساله کلی شبهه و پیچیدگی ایجاد کرده است. شبکه ملی اطلاعات یک پروژه ملی است که قرار است در سطح زیرساخت، کاربردهای اصلی و محتوا خدماتی را ارائه کند.

آقامیری تصریح کرد: برای برخی از این سطوح برنامه تدوین شده و برنامه‌های سیاست‌گذاری در حال پیگیری است. برای دیگر سطوح نیز در حال برنامه‌ریزی هستیم. هدف شبکه ملی اطلاعات در حوزه زیرساختی در قدم اول این است که کیفیت مناسب از شبکه ارتباطی را برای کاربران فراهم کند. امیدواریم در هفته‌های آینده و قبل از پایان این ماه کل جزئیات شبکه ملی اطلاعات شامل اهداف، شاخص‌ها و نوع اندازه‌گیری را از طریق سایت اعلام عمومی‌خواهیم کرد.

دبیر شورای‌عالی فضای مجازی افزود: ما در حال بازبینی اهداف و شاخص‌های شبکه ملی اطلاعات هستیم. حضور افراد خبره صنعت در این حوزه می‌تواند در بازنویسی اهداف و شاخص‌ها کمک‌کننده باشد. با این کار همه ابعاد شبکه ملی اطلاعات شفاف می‌شود.
 
مرجع : ايرنا
کد مطلب : ۲۸۲۰۴۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين