۰

متا و یوتیوب به جاسوسی متهم شدند

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۸
متا و یوتیوب به جاسوسی متهم شدند
متا و یوتیوب به جاسوسی متهم شدند

آی‌تی‌من- الکساندر‌ هانف، کارشناس حریم خصوصی، فرایند جمع آوری داده‌ها توسط متا را بدون رضایت شفاف کاربران تحت قانون سواستفاده از رایانه ایرلند به چالش کشیده است. او همچنین قصد دارد شکایت مشابهی را علیه یوتیوب و به دلیل استفاده از اسکریپت‌ها برای شناسایی پسوندهای مسدودکننده تبلیغات در مرورگرهای وب افراد ثبت کند.

دو هفته قبل‌هانف یک شکایت مدنی در کمیسیون حفاظت از داده ایرلند علیه سیستم یوتیوب در مرورگرها ثبت کرد که نرم افزارهای مسدود کننده را ردیابی می‌کند و ا جازه نمی‌دهد ویدئوها بدون آگهی‌ها یا پرداخت حق عضویت نمایش داده شوند. رگولاتورها هم اکنون منتظر پاسخ گوگل درباره به روزرسانی مربوط به وضعیت این ادعا هستند.

هانف با اتکا به تصمیم دادگاه‌ها و مقامات حفاظت از داده اتحادیه اروپا که تبلیغات رفتاری بدون رضایت شفاف را ممنوع کرده‌اند، معتقد است متا حداقل به مدت ۵ سال داده‌ها را برای تبلیغات رفتاری هدفمند بدون مبنای قانونی پردازش می‌کرده است. به همین دلیل شرکت اسکریپت‌هایی برای رصد رفتار و جمع آوری داده‌ها به کار می‌گرفته که غیرقانونی هستند.

هانف در این باره می‌گوید: متا پلتفرمز در ایرلند برای مدتی حدود ۵ سال (۲۵ می‌۲۰۱۸ تا زمان حاضر) به طور غیرقانونی فناوری نظارتی را با هدف نظارت بر رفتار من به طور غیرقانونی به کارگرفته است. متا همچنین طی این سال‌ها به طور غیرقانونی انتقال داده در یک سیستم اطلاعاتی را برای نظارت رفتار من رهگیری کرده است.

اینستاگرام نیز اسکریپت‌های ردیابی، تبلیغاتی و تحلیلی مختلفی دارد که به طور دوره‌ای آنها را تغییر می‌دهد.

هانف معتقد است تمام این فعالیت‌ها مشمول قانون سواستفاده از رایانه ایرلند هستند.
 
مرجع : مهر
کد مطلب : ۲۸۲۱۶۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين