۰

چین سریع‌ترین شبکه اینترنتی جهان را ساخت

تاریخ انتشار
شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۱
چین سریع‌ترین شبکه اینترنتی جهان را ساخت
چین سریع‌ترین شبکه اینترنتی جهان را ساخت

آی‌تی‌من- بنا به اعلام شرکت هوآوی که سازنده این شبکه است، سرعت انتقال اطلاعات در این شبکه حدود 1.2 ترابیت در ثانیه است. یعنی از این طریق می‌تواند 150 فیلم سینمایی را در یک ثانیه منتقل کرد.

البته چنین سرعتی فعلا در حد تئوری است و قرار نیست به این زودی‌ها در خانه مصرف‌کنندگان چنین سرعتی ارایه شود؛ اما به هر حال افزایش سرعت پیامدهای گسترده‌ای برای کسب‌وکارها، انتقال اطلاعات سریع‌تر، معاملات سهام و امنیت ملی خواهد داشت.

هوآوی به همراه چاینا موبایل، هفته گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی، به طور رسمی نسل بعدی زیرسخات نسل بعدی شبکه را با مشارکت دانشگاه زینگ‌هوای پکن و شبکه تحقیقاتی و آموزشی «سرنت» راه‌اندازی کردند.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی منتشر شده، شبکه جدید بر روی 1800 مایل کابل فیبر نوری بین پکن و جنوب چین اجرا می‌شود. اما جزئیاتی در مورد برنامه‌های توسعه این شبکه در سراسر چین اعلام نشده است.

این دستاورد فناورانه مهمی برای شبکهFITI  یا «پروژه ملی فناوری زیرساخت اینترنت آینده» است. پروژه مذکور از زمان عملیاتی شدن در ۳۱ ژوییه سال جاری میلادی با ثبات و با اطمینان در حال اجرا است و چند تست مختلف را پشت سر گذاشته است.

شبکه FITI که با فناوری‌های اختصاصی چین کار می‌کند، از یک رابط IPv۶ فوق‌سرعت و نسل بعدی روتر مرکزی اینترنت ۱.۲T بهره می‌برد. هر دو بخش نرم افزاری و سخت افزاری در داخل این کشور تولید می‌شوند. شبکه مذکور حاصل تلاش ۴۰ دانشگاه چینی است که از فناوری IPv۶ این شرکت استفاده می‌کنند.

به این ترتیب می توان ادعا کرد سرعت شبکه اینترنت چینی از رقبایش ۱۰ برابر بیشتر است. کارشناسان قبلا پیش بینی می‌کردند نرخ انتقال داده در ۲۰۲۵ میلادی از یک ترابیت بر ثانیه فراتر رود.

شبکه جدید بخشی از پروژه Cernet چین است که مراکز تحقیقاتی و آموزشی در کشور را به یکدیگر مرتبط می‌کند تا فناوری اینترنت پرسرعت تامین شود.

شبکه مذکور تابستان امسال راه‌اندازی آزمایشی شده؛ اما قرار است حدود دو سال زودتر از پیش‌بینی کارشناسان عملیاتی شود.

این خبر در حالی منتشر شد که پس از ماه ها تنش بین دو ابرقدرت، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در سانفرانسیسکو دیدار کرد. شی پیش از این گفته بود که توسعه شبکه زیرساخت، چین را به عنوان یک قدرت سایبری معرفی می‌کند و ترویج فناوری‌های اصلی اینترنت را سرعت می‌بخشد.
 
کد مطلب : ۲۸۲۱۷۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما