۰
رییس صندوق نوآوری:

زمان تبدیل دانش‌بنیان‌ها به شرکت‌های بزرگ فرارسیده است

تاریخ انتشار
دوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۵۲
زمان تبدیل دانش‌بنیان‌ها به شرکت‌های بزرگ فرارسیده است
زمان تبدیل دانش‌بنیان‌ها به شرکت‌های بزرگ فرارسیده است

آی‌تی‌من- محمدصادق خیاطیان، رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در آیین امضای تفاهم‌نامه میان این صندوق و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اشاره به اینکه همکاری بسیار خوبی میان صندوق نوآوری و بانک مهر ایران شکل گرفته است، تصریح کرد: این همکاری به سرعت درحال توسعه است که این موضوع نشان از اهتمام ویژه این بانک به بحث حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان دارد.

وی تأکید کرد: بحث دانش‌بنیان‌ها، موضوع جذاب و روز و البته مورد نیاز کشور است. همه ارکان کشور به ویژه مقام معظم رهبری و رییس جمهور و نیز سایر ارکان نظام، اهمیت ویژه‌ای برای حوزه دانش‌بنیان‌ها قائل هستند و همگی باور داریم اگر قرار است شاهد تحولی در اقتصاد کشور باشیم، یک رکن بسیار مهم آن، شرکت‌های دانش‌بنیان‌ هستند.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به همکاری خوب بانک‌ها در توسعه اقتصاد دانش بنیان در کشور تصریح کرد: نظام بانکی که بخشی از تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان را برعهده دارد، خیلی خوب پای کار آمده است و با وجود همه فراز و نشیب‌ها، در مجموع برآیند کار در حوزه تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان مثبت بوده است که به نوبه خودم از همه عزیزان تشکر می‌کنم.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی افزود: موضوع تبصره 18 اگرچه مربوط به تسهیلات تکلیفی است، اما مبتنی بر موضوع اشتغال دانش‌بنیان‌ها است. اعتقاد داریم بار بیشتر موضوع بیکاری، در حوزه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است و در عین حال، شرکت‌های دانش‌بنیان، بستر بسیار خوبی برای اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند. حوزه دانش‌بنیان، مبتنی بر دانش است و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی عموما نیازمند چنین حوزه‌هایی برای اشتغال بوده و علاقه‌مند فعالیت در زمینه‌هایی هستند که بتوانند در آن موثر واقع شوند. به عنوان مثال، شرکت سیناژن اکنون به محل تجمع نخبگان کشور تبدیل شده است. در شرکت‌هایی مثل اسنپ یا تپسی هم تعداد زیادی از نخبگان دانشگاهی کشور حضور دارند.

خیاطیان با تاکید بر اینکه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، روند مهاجرت را معکوس و شرایط اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را فراهم می‌کند، یادآور شد: از سوی دیگر هزینه اشتغال در حوزه دانش‌بنیان اصلا قابل مقایسه با سایر بخش‌ها نبوده و بسیار پایین است؛ در عین حال، ارزش‌افزوده‌ای که ایجاد می‌کند بسیار بالاتر است.

وی افزود: شاید این کار چندان اقتصادی نباشد، ولی شما با نگاه راهبردی به موضوع حمایت از دانش‌بنیان‌ها نگاه کنید؛ اینکه قدم در یک فعالیت راهبردی گذاشته‌اید که اتفاقات بسیار مبارکی را در کشور رقم خواهد زد.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در پایان با تاکید بر اینکه اکنون زمان جهش شرکت‌های دانش بنیان فرارسیده است، گفت: نباید حمایت از این شرکت‌ها را در این مرحله متوقف کنیم؛ باید یک قدم دیگر با این شرکت‌ها همراه شویم تا به شرکت‌های بزرگ تبدیل شوند. مطمئن باشید این حمایت‌ها اثربخشی بسیار بالایی داشته و برای کشور و انقلاب برکات زیادی به همراه خواهد داشت.

افتتاح مرکز نوآوری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در آینده نزدیک
سید سعید شمسی‌نژاد، مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز در این مراسم گفت: این بانک به دلیل ماهیت قرض‌الحسنه بودنش، به بسیاری از متغیرها به دید سودآوری نگاه نمی‌کند؛ اما به برکت همین حمایت‌ها، شاهد افزایش سود بانک هستیم.

وی افزود: کارها و هم‌افزایی‌های خوبی میان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و صندوق نوآوری و شکوفایی شکل گرفته است. از دوره‌های قبل نیز توافقات خوبی حاصل شده و ما نیز تلاش کرده‌ایم تا کارها را سرعت بخشیده و  تا حد امکان، پرداخت‎های این حوزه را در اولویت قرار دهیم.

شمسی‌نژاد در ادامه از افتتاح مرکز نوآوری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در آینده نزدیک خبر داد و گفت:  این مرکز به زودی افتتاح می‌شود و از دکتر خیاطیان دعوت می‌کنیم نظرات و ایده‌های خوب خود را با ما در میان بگذارید و در این حوزه، کارهای متنوعی را در دست اجرا داریم.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: درحال همکاری با بانک مرکزی و وزارت اقتصاد هستیم تا اساسنامه بانک‌های قرض‌الحسنه را اصلاح و بتوانیم محدوده کار را توسعه دهیم.
 
کد مطلب : ۲۸۲۲۷۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما