۰
معاون علمی:

توانمندی هزار و 200 شرکت دانش بنیان در حوزه صادرات

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۵
توانمندی هزار و 200 شرکت دانش بنیان در حوزه صادرات
توانمندی هزار و 200 شرکت دانش بنیان در حوزه صادرات

آی‌تی‌من- دهقانی با تاکید بر این‌که درخواست‌ها و دغدغه‌های رسیده به معاونت علمی، بدون پاسخ نمانده و در مسیر پیگیری قرار دارد، افزود: معاونت علمی‌همواره در حال تعامل، گفت‌وگو و پیگیری دغدغه‌های مردم است چرا که اقتصاد دانش‌بنیان، اقتصادی مردمی‌و مستقیما در ارتباط با مردم است، این حضور از جهت ترویج و فرهنگ‌سازی امری ضروری و پسندیده است.

دهقانی با اشاره به تسهیل سربازی فعالان کلیدی شرکت‌های خلاق عنوان کرد: خوشبختانه با همراهی ستاد کل نیروهای مسلح، زمینه برای گذراندن دوران خدمت سربازی برای نیروهای کلیدی و اثرگذار شرکت‌های خلاق در شرکت، فراهم شده است و سالیانه 200 نفر از این افراد واجد شرایط می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند. تجربه خوب اجرای این طرح در شرکت‌های دانش‌بنیان نشان داد بیش از 97 درصد از افراد کلیدی شرکت‌های دانش‌بنیان که از این تسهیلات استفاده کرده بودند، در کشور ماندگار شده و کسب و کار دانش‌بنیان خود را ادامه دادند که خوشبختانه این مزیت با پیگیری معاونت علمی‌و مساعدت ستاد کل نیروهای مسلح، برای شرکت‌های خلاق نیز فعال شده است.

وی با اشاره به پیگیری راه‌کارهای حمایتی و سازوکارهای تسهیل تامین سرمایه شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: صندوق‌های پژوهش فناوری جزو خوش‌حساب‌ترین نهادهای صادرکننده ضمانت و بهره‌بردار تسهیلات بانکی بوده و بانک‌ها طبق قانون موظف به دریافت ضمانت‌نامه‌های آنان هستند. به دنبال بیمه تخصصی دانش بنیان‌ها و‌ ایجاد بانک خطر پذیر دانش بنیان‌ها هستیم اما تا تحقق این دو‌ موضوع، راهکارهای جایگزین و مواردی که در قانون ذکر شده است به عنوان راهکارهای تامین مالی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مد نظر قرار دارند.

معاون علمی‌رییس‌جمهور با اشاره به فعالیت بیش از 9 هزار شرکت دانش‌بنیان که بیش از 1500 شرکت دارای توانمندی صادراتی هستند، افزود: قریب به ۱۲ هزار محصول دانش بنیان داریم که حوزه‌های تخصصی متنوعی را شامل می‌شود و ممکن است این ارزیابی‌ها با کارگزارها محقق نشود؛ لذا از معرفی ارزیابی‌های تخصصی حمایت می‌کنیم.
کد مطلب : ۲۸۲۳۰۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما