۰

هند وب‌سایت‌های صرافی رمزارز را مسدود کرد

تاریخ انتشار
شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۵۱
هند وب‌سایت‌های صرافی رمزارز را مسدود کرد
هند وب‌سایت‌های صرافی رمزارز را مسدود کرد

آی‌تی‌من- واحد اطلاعات مالی هند، اخطاریه‌هایی را به چند پلتفرم از جمله بایننس، کراکن، کوکوین و هیوبی، ارسال کرده است. همچنین از وزارت فناوری اطلاعات خواسته است تا آدرس‌های اینترنتی این ۹ صرافی را مسدود کند.
 
در بیانیه واحد اطلاعات مالی هند آمده است: چند شرکت خارجی  با وجود این که به بخش قابل توجهی از کاربران هندی خدمات ارائه می‌دهند، رجیستر نکرده‌اند و تحت چارچوب مبارزه با پولشویی و مقابله با تامین مالی تروریسم، قرار می‌گیرند.
 
دولت هند همسو با سایر کشورها، نظارت بر دارایی‌های دیجیتالی را تشدید کرده و در سال میلادی جاری، مقررات پولشویی را برای بخش رمزارز وضع کرد. در سال ۲۰۲۲، مقامات هند با وضع مالیات بر تراکنش‌ها که باعث افت شدید حجم معاملات شد، ضربه بزرگی به صرافی‌های رمزارز هندی زدند.
 
زمانی که فرد یا نهادی، مشکوک به رفتار خلاف باشد، اخطاریه صادر می‌شود و این یک درخواست رسمی ‌برای نشان دادن این است که فرد یا نهاد، تابع قوانین هند است.
صرافی‌های هندی شکایت کرده‌اند که مالیات جدید، معامله‌گران رمزارز هند را به سمت پلتفرم‌های خارجی کشانده است که این مالیات را اعمال نمی‌کنند و به درآمدهای آن‌ها لطمه می‌زند. سامیت گوپتا، مدیرعامل کوین دی سی ایکس، در اکتبر برآورد کرد که ۹۵ درصد ازحجم معاملات، به مکان‌هایی خارج از هند منتقل شده است.
بلومبرگ نیوز در سال ۲۰۲۱ گزارش کرده بود که آژانس مبارزه با پولشویی هند، مشغول بررسی این موضوع است که آیا بایننس، نقشی در تحقیقات مربوط به اپلیکیشن‌های شرط بندی دارد یا نه.
 
بر اساس گزارش بلومبرگ، بایننس که بزرگترین صرافی رمزارز است، در یک سال گذشته تحت فشار فزاینده‌ای از سوی سازمان‌های تنظیم مقررات در سراسر جهان قرارگرفته است. این شرکت در نوامبر، به نقض تحریم‌های آمریکا و قوانین ضد پولشویی اعتراف و با پرداخت ۴.۳میلیارد دلار موافقت کرد. به عنوان بخشی از توافق بامقامات آمریکایی، چانگ پنگ ژائو، یکی از بنیانگذاران ومدیر عامل این شرکت، موافقت کرد که از سمت خود کناره گیری کند.


 
مرجع : ايسنا
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۲۴۴۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما