۰

افت ۱۱ درصدی فروش گوشی در سال 2023

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۶
افت ۱۱ درصدی فروش گوشی در سال 2023
افت ۱۱ درصدی فروش گوشی در سال 2023

آی‌تی‌من- اپل پس از پشت سر گذاشتن یک سال راکد برای نخستین بار از رقیب اصلی خود یعنی سامسونگ پیشی گرفت و جایگاه نخست را به خود اختصاص داد. این اتفاق در حالی روی داد که سهم سامسونگ از بازار طی سال 2023 با افت 13 درصدی مواجه شد.

به گفته تحلیل‌گران، رشد 8 درصدی فروش گوشی‌های هوشمند در ایام تعطیلات نشان‌دهنده دوره‌ای مثبت برای صنعت موبایل و بهبود ثبات در این حوزه بود.

در واقع کشورهای منطقه آمریکای لاتین، آفریقا و خاورمیانه شاهد رشد سالیانه فروش گوشی‌های هوشمند بودند و این موضوع، کاهش فروش در سایر نقاط جهان از جمله منطقه آسیا اقیانوسیه، چین، اروپا و آمریکای شمالی را تا حد زیادی جبران کرد.

شرکت‌Transsion (مالک برندهایInfinix، iTel  و Tecno) و شیائومی از این بازگشت بازار منتفع شده و فروش آنها در حد فاصل ماه‌های اکتبر تا دسامبر 2023 به میزان قابل‌توجهی افزایش یافته است. در واقع افزایش تقاضا موجب شد تا Transsion در 3 ماهه چهارم سال 2023 به چهارمین فروشنده بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان تبدیل شود.

بازارهای نوظهور کماکان میدان رقابت حیاتی برای تمامی تولیدکنندگان باقی خواهند ماند؛ چرا که مناطق توسعه‌یافته مانند آمریکای شمالی و اروپا با مشکل کاهش هزینه مصرف‌کنندگان و تضعیف کانال‌های سرمایه‌گذاری مواجه هستند.

اگرچه بازار روندی نزولی را در پیش گرفت؛ اما کمبود موجودی دیگر مشکل اصلی به‌شمار نمی‌رود. قیمت پایین قطعات بایستی به فروشندگان امکان دهد تا از اقدامات تشویقی انعطاف‌پذیرتری برای حمایت از مصرف‌کنندگان استفاده کنند.

با نگاهی به اعداد و ارقام می‌توان دریافت که اپل و سامسونگ کماکان رهبران بازار در مقیاس جهانی محسوب می‌شوند. برندهای شیائومی و اوپو نیز در رتبه‌های سوم و چهارم قرار دارند. کمپانی‌هایی نظیر ویوو و آنر نیز پرچمداران خود را عرضه نموده و انتظار می‌رود که برای حضور در جمع 5 تولیدکننده برتر، شرکت Transsion را به چالش بکشند.

در سال 2024 تولیدکنندگان بایستی در دو جهت استراتژیک حرکت کنند. این شرکت‌ها بایستی در زمینه ارائه قابلیت‌های هوش مصنوعی روی دستگاه‌های خود یا گسترش عرضه محصولات در طیف میان‌رده تا پایین‌رده تمرکز نمایند.

سامسونگ اخیرا گوشی‌های سری گلکسی S24 خود را همراه با ویژگی‌های Galaxy AI در بازارهای جهانی عرضه کرد. شرکت‌های چینی اگر‌چه چنین دستگاه‌هایی را در بازار داخلی عرضه کرده‌اند؛ اما بی‌تردید گام بعدی، عرضه آنها در سطح بین‌المللی خواهد بود.
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۲۶۳۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما