۰

هواوی سهم بازار آیفون در چین را گرفت

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۲۳
هواوی سهم بازار آیفون در چین را گرفت
هواوی سهم بازار آیفون در چین را گرفت

آی‌تی‌من- براساس آخرین گزارش‌ها، فروش گوشی‌های پرچمدار آیفون در بازار جهانی روند مناسبی را طی نمی‌کند، اما به‌لطف بازار بزرگ چین حدود ۳۰ درصد از کل معاملات فروش در آن کشور پهناور آسیایی انجام می‌شود.

آمار اپل می‌گوید میزان صادرات به سایر کشور‌ها با ۱۳ درصد کاهش روبه‌رو است که به‌صورت بالقوه تاثیر شدیدی روی ارزش سهام غول کوپرتینو بگذارد؛ همچنین، تحلیلگران می‌گویند بازگشت هواوی به بازار چین با سری گوشی‌های میت ۶۰ و پشتیبانی از شبکه ارتباطی ۵G می‌تواند بازار چین را هم از اپل بگیرد که زنگ خطر را برای مدیران اپل به‌صدا در‌می‌آورد.

افشاگر معروف چینی، Revegnus با انتشار پستی در شبکه اجتماعی X نظرات کارشناسان و منتقدان نامدار را به‌اشتراک گذاشت که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به Ming-Chi Kuo اشاره کرد.

این تحلیلگر چینی براین‌باوراست که کاربران چینی گوشی‌های پرچمدار تاشو را به آیفون ترجیح می‌دهند؛ برهمین‌اساس، سال ۲۰۲۳ شاهد رونمایی چندین پرچمدار تاشدنی چینی مانند شیائومی‌میکس فولد ۳، آنر مجیک V2 و وان پلاس اوپن بودیم.

ازسوی‌دیگر، IDC بازگشت کمپانی هواوی به بازار را مسئول کاهش فروش گوشی‌های آیفون در چین می‌داند، چراکه در همین ابتدای بازگشت در رتبه دوم پرفروش‌ترین‌ها قرار دارد.

علاوه‌براین، برخی کارشناسان و متخصصان براین‌باورند شیوه‌های بازاریابی و تجاری اپل اشتباه هستند، چراکه غول کوپرتینو به‌عرضه محصولات با ارتقا‌های سخت‌افزاری محدود ادامه می‌دهد که باعث ناامیدی کاربران و کاهش فروش در درازمدت می‌شود.

به‌عنوان‌مثال، بسیاری از کمپانی‌های چینی یا حتی سامسونگ تغییرات بسیار زیادی را برای پرچمداران‌شان در در نسخه‌های پایه و پرو به‌ارمغان آورنده‌اند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به‌صفحه‌نمایش با نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتزی اشاره کرد. ازسوی‌دیگر، اپل آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس را با نرخ به‌روزرسانی ۶۰ هرتزی روانه بازار کرد که نتیجه مایوس‌کننده دارد.

اخبار نشان می‌دهد طیف وسیعی از کاربران برای خرید نسخه‌های آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو اقدام می‌کنند، زیرا از قابلیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بهینه‌تری درمقایسه‌با مدل‌های استاندارد برخوردار هستند.

بااین‌حال، باید اشاره کنیم مدل آیفون ۱۵ پایه در برخی بازارهای مانند چین فروش خوبی دارد و توانست رتبه پنجم را در اکتبر ۲۰۲۳ کسب کرد. ازسوی‌دیگر، نسخه پلاس به‌دلیل پشتیبانی نکردن از قابلیت‌های کاربردی و قیمت ۸۹۹ دلاری در بازار جهانی ارزش‌خرید بالایی ندارد و کمتر موردتوجه کاربران قرار می‌گیرد.
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۲۷۵۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما