۰

آزموده را آزمودن خطاست

ساحره چمنی / مولف
تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۴۵
آزموده را آزمودن خطاست

آی‌تی‌من- در این میان همین تولیدکنندگان داخلی و مسوولان امور صنایع سازمان صنعت هم خواستار افزایش تعرفه واردات گوشی تلفن همراه به بهانه تولید داخلی شده‌اند.

به گفته همین مسوولان هم اکنون تعرفه واردات گوشی 5 درصد است و تعرفه واردات قطعات موبایل 15 درصد، این مسوولان خواستار افزایش رقم به 20 درصد شده‌اند تا تولید داخلی توجیه اقتصادی پیدا کند.

جالب است که بسیاری فراموش کرده‌اند که افزایش تعرفه واردات گوشی چند سال پیش چه اتفاقاتی در بازار موبایل کشورمان رقم زد و افزایش یک شبه 60 درصد تعرفه پای قاچاق را به بازار کشورمان باز کرد. حالا بعد از 13 سال دوباره تکرار همان روش تکراری جای تعجب دارد چرا که این روزها به اندازه کافی بازار ملتهب است و همین نوسانات نرخ ارز از یک سو و واردات قاچاق به اسم مسافری از سوی دیگر، باعث شده تا خرید گوشی تازه از سبد بسیاری از خانواده‌ها حذف شود و حالا افزایش تعرفه نیز به این موضوع دامن می‌زند و قطعا باز هم باید منتظر افزایش قیمت گوشی در صورت افزایش تعرفه واردات گوشی باشیم.

در طول یک سال و نیم گذشته رجیستری گوشی‌های موبایل اگرچه طرح خوب و مناسبی برای بازار موبایل کشورمان بود اما باعث نشد تا پای قاچاق از بازار برچیده شود که البته چند نرخی شدن قیمت ارز و تخصص ارز دولتی برای واردات گوشی هم به بدتر شدن اوضاع دامن زد. اما حالا درصورتی که تعرفه واردات گوشی هم افزایش یابد مشخص نیست که چه بلایی بر سر بازار موبایل کشورمان خواهد آمد. 

 
مولف : ساحره چمنی
کد مطلب : ۲۷۲۷۳۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما