۰

​​​​​​​سامسونگ: تا 10 سال آینده در بازار موبایل رقیب نداریم

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۳
​​​​​​​سامسونگ: تا 10 سال آینده در بازار موبایل رقیب نداریم

آی‌تی‎من- دی‌جی کو، مدیر بخش موبایل سامسونگ اعلام کرده که تا ۱۰ سال آینده، هیچ شرکتی نمی‎تواند جای سامسونگ را به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ موبایل به‌خطر بیندازد.

هواوی از چندین سال پیش به شکل جدی رقابت خود را در بازار موبایل دنیا آغاز و تلاش کرد تا با عرضه گوشی‎های پیشرفته که توان رقابت با پرچمداران سامسونگ و اپل را دارند و در عین حال قیمت مقرون به صرفه‎تری دارند، توانست در بعد از سامسونگ و اپل جایگاه سومین تولیدکننده بزرگ گوشی هوشمند در دنیا را به خود اختصاص دهد و حتی سال گذشته با کنار زدن اپل توانست رقابت سخت‏‌تری را با سامسونگ آغاز کند و جایگاه دوم را به چنگ آورد. بر این اساس تاکنون بارها از برنامه خود در رابطه با تبدیل شدن به بزرگ‎ترین تولیدکننده موبایل در دنیا خبر داده است؛ اما این بار مدیر عامل سامسونگ نسبت به برنامه‎های هواوی عکس العمل نشان داده و اعلام کرده است که تا چندین سال آینده هیچ شرکتی توان رقابت با سامسونگ و تصاحب جایگاهش را ندارد.

در همین راستا دی‌جی کو در پاسخ به سوالی در مورد احتمال از دست رفتن جایگاه فعلی سامسونگ در بازار موبایل، اعلام کرد که این شرکت به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ گوشی در دنیا، همواره روی خلق نوآوری و بهبود محصولاتش تمرکز کرده است و این روند تا یک دهه‌ آینده ادامه خواهد داشت.

اگرچه میزان فروش گوشی در دنیا از سال گذشته تاکنون کاهش یافته، اما سامسونگ امیدوار است با ارایه نوآوری در محصولاتش و تولید گوشی‏‌های متنوع و مقرون به صرفه بتواند جایگاهش را حفظ کند. 

از سوی دیگر این کمپانی کره‌ای ظاهرا به گوشی تاشونده گلکسی فولد بسیار امیدوار و معتقد است که این گوشی می‎تواند موفقیت زیادی برای سامسونگ به همراه داشته باشد. گزارش‎ها حاکی از آن است که سامسونگ از مدتی پیش کار روی نسخه‌ تقویت ‌شده‌ نمایشگر گلکسی فولد را آغاز کرده است تا این گوشی بتواند تجربه‌ بدون‌ مشکل و لذت ‌بخشی به کاربر ارائه دهد.

مدیرعامل بخش موبایل سامسونگ همچنین ادعا کرده که این کمپانی آمادگی دارد گوشی‌های تاشو برای شمار بیشتری از کاربران تولید کند که به نظر می‌رسد این شرکت ظاهرا در حال برنامه ریزی برای عرضه نسخه‎هایی مقرون به صرفه و اقتصادی از گوشی‎های تاشونده هستند؛ البته فعلا به جزئیاتی نظیر قیمت دستگاه‌های آینده و تاریخ عرضه‌ احتمالی آن‌ها اشاره‌ای نشده است.

از سوی دیگر سامسونگ از یکی دو سال گذشته با بالا رفتن قیمت جهانی گوشی تلاش کرد تا گوشی‎های میان رده‌اش را هم به ویژگی‎های پیشرفته‌ای در زمینه پردازنده، نمایشگر و حتی دوربین مجهز کند تا افراد بیشتری بتوانند از امکانات گوشی‎های پرچمدار  در گوشی‎های اقتصادی‌تر بهره ببرند. این کمپانی حتی به تازگی گوشی‎های ارزان‌تری هم راهی بازار کرده تا جایگاهش را در بازار دنیا تثبیت کند و تعداد کاربرانش را افزایش داده و با تولیدکنندگان چینی که این روزها با عرضه گوشی‎های ارزان قیمت توانسته‌اند سهم زیادی از بازار موبایل دنیا را به خود اختصاص دهند، رقابت کند.
 
مترجم : ساحره چمنی
مرجع : GSMArena
کد مطلب : ۲۷۱۶۵۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما