۰
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرد:

تهران برای دومین‌بار جزو ۵۰ شهر فناور دنیا شناخته شد

تقدیر از 11 شرکت برتر دانش‌بنیان در هفدهمین اجلاس سالیانه و جشنواره برترین های پارک فناوری پردیس
تاریخ انتشار
شنبه ۹ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۴۲
سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری
سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری

آی‌تی‌من- سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در هفدهمین اجلاس سالیانه و جشنواره برترین های پارک فناوری پردیس با بیان اینکه یک مبارزه اقتصادی در کشور آغاز شده است بیان کرد: در این مبارزه اساس و پایه نیروی انسانی خلاق و نوآور است. این فرهنگ جدید و توجه به این جوانان مستعد باید مورد توجه قرار گیرد و اتفاقی است که باید رخ دهد.

ستاری با بیان اینکه رونق زیست بوم نوآوری باشدت  رو به جلو حرکت می کند، فزود: پارک فناوری پردیس نمونه کوچکی از این اتفاق است که نمودی از رونق زیست بوم نوآوری و فناوری است. امروز نیز کلنگ فاز سوم آن بر زمین می خورد تا شاهد گسترش ظرفیت ها در این حوزه باشیم. فازی که هم اکنون ۵۰ درصد ظرفیت آن پر شده است و هم اکنون زمان سرمایه گذاری برای باقی مانده فضا است. ستاری با تاکید بر اینکه پارک فناوری پردیس اقتصاد دانش بنیان تهران محسوب می شود، گفت: امسال سال دومی است که شهر تهران جزو ۵۰ شهر فناور دنیا شناخته شده و آن هم به دلیل وجود مراکز دانشگاهی، پژوهشگاه ها، دسترسی به نیروی انسانی و فرهنگ اقتصاد دانش بنیان است که پایه اقتصاد دانشی را فراهم می کند.

شکوفایی اقتصاد با حرکتهای نیروی خلاق شاهد
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری همچنین درباره نیروی خلاق بیان کرد: توسعه پارک و موفقیت های آن نیز مدیون همین فرهنگ جدید و حرکت های بنیادی نیروی خلاق است. با شکل گیری این حرکت ها شاهد تغییر جهت در اقتصاد هستیم تا به زودی شکوفایی در اقتصاد و جلوگیری در خام فروشی را شاهد باشیم.

ستاری با تاکید بر اینکه شهر پردیس خوابگاه نیست گفت: باید به همه و خصوصا مسئولان محلی این موضوع را ثابت کنیم.  بلکه مکانی است که نیروی انسانی متخصص از داخل و خارج کشور در آن مشغول فعالیت هستند. سال آینده این شهر منبع جذب نیروی انسانی متخصص می شود و تهران را تبدیل به یکی از پایه های اقتصاد دانش بنیان می کند. همانطور که گزارش شاخص جهانی نوآوری نشان می دهد تهران برای دومین سال در لیست ۵۰ شهر برتر فناور دنیا قرار گرفت.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در پایان تاکید کرد: این اتفاقی است که به همت نیروی انسانی رخ داده است و با کمک استاندار تهران که همواره حامی این حرکت بودند مسائل پارک فناوری پردیس در منطقه رفع شود تا شاهد جهش قابل توجه در این حوزه باشیم.

دستاورد های پارک فناوری پردیس معاونت علمی
در این مراسم مهدی صفاری نیا رییس پارک فناوری پردیس  معاونت علمی هم با اشاره به  دستاوردهای  این پارک گفت:توسعه شبکه نوآوری تهران، راه اندازی ۲ شعبه پارک، توسعه فیزیکی اراضی پارک به فاز سوم پارک  از جمله برنامه های  پارک پردیس در سال های  ۹۶ تا ۱۴۰۰ است.

صفاری نیا با بیان اینکه  هزار و ۴۸ شرکت های عضو و تحت پوشش خانواده پارک هستند گفت: از این تعداد 180 استارتاپ و ۴۶ شتابدهنده در پارک فعال هستند.

رییس پارک فناوری پردیس  معاونت علمی در ادامه گفت: در سال 97 ،35میلیون یورو صادرات  داشته ایم   و  بیش از 40 محصول به 21 کشور جهان صادر کرده ایم.همچنین 135عنوان نوآوری در سال ۹۷ تولید و ۸۱ درصد عنوان محصول جدید با بومی سازی دانش فنی انجام شد.

گام مهم معاونت علمی
انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران هم که در هفدهمین اجلاس سالیانه و جشنواره برترین های پارک فناروی پردیس حضور داشت گفت:  باید ازگام مهم معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری  برای حضور بخش خصوصی در پارک های علم وفناوری حمایت  کنیم.

محسنی بند پی درباره حضور  بخش خصوصی  در پارک های علم و فناوری تاکید کرد:گام ارزنده ای  که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دنبال می کند ایجاد زمینه برای حضور بخش خصوصی در این پارک ها است. رهایی پارک های فناوری از وابستگی دولتی، ادامه راه این مراکز را تضمین می کند و موجب می شود در کمبود بودجه های دولتی و علیرغم محدودیت ها، پارک فناوری به راه خود ادامه دهد.

استاندار تهران در ادامه گفت: اقدامات بسیار ارزشمندی که در پنج سال اخیر از سوی معاونت علمی و فناوری صورت گرفته است  باعث شد تا شاهد رشد بسیار خوب پارک های فناوری و مراکز رشد باشیم و ما نیز باید حمایت کنیم که این شرکت ها، اقتصادمان را به رشد و بالندگی مورد نیاز برسانند.

وی  با بیان اینکه اقتصاد دانش بنیان، یکی از اولویت هایی است که می تواند ارتقای معیشت و و پیشرفت را به همراه دارداشته باشد گفت:باید اذعان کنیم که اگرچه در بعد فردی استعدادهای خوبی داریم و از سرزمین پهناور و استعدادهای بالا داریم اما در تولید انبوه دچار مشکل بودیم چراکه نگاه علمی نداشتیم.

محسنی پند پی در ادامه موضوع دانشگاه و صنعت را مورد توجه قرار داد و گفت:اگرچه میان دانشگاه و صنعت ارتباط برقرار کردیم و پروژه های دانشگاهی را تعریف کردیم اما علم و محصولی از آن بیرون نیامد اکنون هم در این وضعیت هستیم و راه زیادی داریم تا ازا ین وضعیت در بیاییم.

 وی در ادامه یکی از زمینه هایی که زمینه بروز استعدادها  برون رفت از این وضعیت را به وجد می آورد پارک های فناوری خواند وادامه داد:پارک‌های علم و فناوری، توسعه اقتصاد دانش بنیان را دنبال می کنند و می کوشند، ضعف و کاستی بنگاه های اقتصادی و اشتغال به برطرف شود.

استاندار تهران کسب و کار فناور، خلاق و حرفه ای را حاصل فعالیت پارک های علم و فناوری است عنوان کرد و ادامه داد:حرکت این پارک ها  در چند سال اخیر موجب شد که معاونت های پژوهشی دانشگاه ها هم تحرک بیش تری داشته باشند و کار فناورانه را در دانشگاه ها دنبال کنند. اکنون روند اقتصاد کشور در مسیر درستی قرار گرفته است که باید همه به کمک تقویت آن بیاییم.

تقدیر از 11 شرکت برتر دانش بنیان
در هفدهمین اجلاس سالیانه و جشنواره برترین های پارک فناروی پردیس که با حضور سورنا ستاری  معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ،محسن بندپی استاندار تهران ،سعید محمدزاده معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری و غلامرضا انصاری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه برگزار شد از 11 شرکت برتر دانش بنیان در حوزه های مختلف تقدیر شد.

شرکت پویش دارو برتر در حوزه صادرات محصولات فناورانه، شرکت "مشاوران انرژی تهران" برتر در حوزه همکاری با طرف های خارجی، شرکت "دانش بنیان تکوین" برتر در حوزه همکاری با دانشگاه و مراکز پژوهشی داخلی، شرکت "فنی و مهندسی سنا برق توان" برتر در حوزه توسعه اقتصادی، شرکت "فرآیند بنیان معماری" برتر در حوزه هم افزایی داخلی پارک، شرکت "مهندسی توسعه سازان امید یکتا" برتر در حوزه تولید و توسعه فناوری، شرکت "فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان" به عنوان فناور برتر ، گروه "پارسان لین" برتر در حوزه پیشگام نیکوکاری در ایفای مسئولیت اجتماعی منطقه ای، سامانه "رشد آموزه های جوانه ها (سراج) فن آموز" برتر در حوزه پیشگام نیکوکاری در توسعه علم و فناوری، صندوق "توسعه فناوری های نوین" به عنوان برترین ارائه دهنده خدمات تخصصی فناوری، شرکت "بیناب سنجش دماوند" به عنوان بهترین شرکت مرکز رشد فناوری نخبگان در حوزه رشد متوازن و همه جانبه (شرکت نوآور برتر) و شرکت "فیدار لیان آروند" به عنوان بهترین شرکت مرکز رشد فناوری نخبگان در توسعه اقتصادی و کسب بازار یازده شرکتی هستند که از سوی سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری مورد تقدیر قرار گرفتند.

 
کد مطلب : ۲۷۲۷۲۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما