۰

سبد کامل مادربوردهای سری Z390 ایسوس معرفی شد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۳۷
سبد کامل مادربوردهای سری Z390  ایسوس معرفی شد

آیتی‌من - یک سال پیش، اینتل نخستین بار پردازشگر های شش هسته ای خود را برای مادربوردهای سری Z370 معرفی کرد که در میزان حجم پردازشی، انقلابی از جانب اینتل بود. پیش از این، رده بالاترین پردازشگر های سری میانی اینتل، تنها از چهار هسته پردازشی استفاده می کردند که حال با معرفی نسل جدید از امکان بکارگیری پردازشگر هایی با هسته های واقعی بیشتر در چیپست Z390 فراهم شده است. 

نسل نهم پردازشگر های سری Core اینتل با داشتن هشت هسته واقعی در کنار 16 رشته یا هسته مجازی با فرکانس 5 گیگاهرتز، مرزهای کارایی را در گیمینگ جابه جا کرده است. میزان مصرف این نسل از پردازشگر به طبع بالاتر از نسل های قبلی بوده و نیازمند توان بیشتر و مدار تغذیه قدرتمندتری هستند. در نسل جدید مادربوردهای ایسوس، به طور ویژه به بحث مدار تغذیه توجه شده تا از همه لحاظ بتوانید از نهایت قدرت پردازشگر های اینتل استفاده کنید.

ایسوس در نسل جدید مادربوردهای خود با معرفی ویژگی AI Overclocking به صورت حرفه ای اورکلاکینگ پایدار اجرا می کند. فرق سیستم جدید ایسوس با سایرین در راهکار و نحوه اورکلاک است. مادربورد به صورت هوشمند ابتدا با پارامترهایی خاص، کیفیت سیلیکون پردازشگر را در نظر می گیرد و سپس با سنجش عملکرد خنک کننده سیستم، برخلاف سایر برندها، کمترین ولتاژ را برای بالاترین فرکانس ممکن پردازشگر اعمال می کند.

همچنین خنک سازی سیستم به سطحی جدید ارتقا یافته است. فناوری Fan Xpert 4، مدیریت کامل میزان چرخش فن ها، کنترل دمای تمام اجزای سیستم و نحوه عملکرد پمپ آب خنک کننده های آبی را در دست گرفته تا با مادربوردهای ایسوس هیچوقت شرایط بحرانی از لحاظ دما را تجربه نکنید. 

در نسل قبلی، ایسوس OptiMem را به منظور بهینه سازی در کانال های حافظه معرفی کرد که با جداسازی مسیرهای سیگنال حافظه، فرکانس های بالا را با کمترین تاخیر در درسترس کاربران مادربوردهای ایسوس قرار دهد.

در نسل جدید، مسیرهای سیگنال به صورت کاملاً مجزا از یک مسیر گراند ویژه بهره مند شده اند که پدیده همشنوایی در سیگنال ها تقریباً به صفر رسیده است که این عمل باعث شده تمامی مادربوردهای سری Z390 ایسوس بتوانند با فرکانس بیش از 4266 مگاهرتز برای RAM با کمترین زمان تاخیر حتی در حین استفاده از حافظه هایی با نور RGB سازگار باشند.

بر اساس این گزارش، در تمامی مادربوردهای سری Z390 ایسوس حداقل دو رابط M.2 وجود دارد که یکی از این رابط ها می تواند با حافظه های سری Optain Intel سازگار باشد و از آخرین نرخ انتفال اطلاعات در مادربوردهای جدید استفاده کند. در این میان مادربورد ROG MAXIMUS XI EXTREME با چهار رابط M.2 عرضه می شود که دو رابط M.2، بر پایه رابط خلاقانه DIMM.2 ایسوس است که در این نسل با استفاده از یک اسلات DDR3، درایو M.2 را به مادربورد متصل می کند.

شبکه بیسیم، موج دوم بکارگیری رابط های نسل جدید در مادربوردهای ایسوس است که با استفاده از رابط CNVi اینتل و پشتیبانی از آنتن های 2x2 MU–MIMO می تواند اطلاعات را با روتر های قدرتمند به اشتراک بگذارد. همچنین در برخی مدل های رده بالا نظیر ROG MAXIMUS XI EXTREME با بکارگیری رابط شبکه کابلی 5 گیگ، سریع ترین نرخ انتقال برای سیستم های دسکتاپ مهیا میشود.

همچنین در این نسل، کامل ترین تجهیزات و قطعات محافظتی در همه مادربوردها، حتی رده پایین ترین های این نسل، به کار گرفته شده است. اسلات های تقویت شده SafeSlot، مدار تغذیه دیجیتالی هوشمند و پنل های از پیش نصب شده در مادربوردهای ROG حفاظت کامل برای تمام سیستم فراهم آمده است.

در حال حاضر ایسوس در نخستین گام، مدل های زیر از مادربردهای سری  ROG MAXIMUS، سری STRIX، سری PRIME و سری TUF Gaming را معرفی کرده است، که همزمان در کشورمان و در فروشگاه های معتبر در دسترس است.

از  سری  ROG MAXIMUS:
 
ROG MAXIMUS XI CODE
ROG MAXIMUS XI EXTREME
ROG MAXIMUS XI FORMULA
ROG MAXIMUS XI GENE
ROG MAXIMUS XI HERO - WiFi/COD4
از سری STRIX:
 
ROG STRIX Z390-E
ROG STRIX Z39
ROG STRIX Z390-H
ROG STRIX Z390-I
از سری PRIME:
 
WS Z390 PRO
PRIME Z390-A
PRIME Z390M-PLUS
PRIME Z390-P

از سری TUF Gaming ​​​​​​:
 
TUF Z390-PRO GAMING
TUF Z390-PLUS GAMING
TUF Z390M–PRO GAMING PLUS WiFi


     
  •  

  •  
کد مطلب : ۲۷۰۲۳۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما