۰
وزیر ارتباطات:

 گوشی یک و نیم میلیون تومانی ایرانی با سیستم‌عامل بومی در راه است

تاریخ انتشار
يکشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۵۲
محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات
محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات

آی‌تی‌من- بر اساس گزارش آذری جهرمی، تست‌های اولیه این گوشی توسط صد کاربر انجام شده تا بتوان ایرادات آن را برطرف کرد و یک گوشی کاربردی به دست مصرف کنندگان رساند.

به گفته وی، وزارت ارتباطات برنامه جدی برای تامین گوشی ارزان قیمت مورد نیاز مردم دارد.

او مشکلات ارزی و شرایط تحریم را عمده‌ترین دلایل ایجاد آشوب و بالا رفتن قیمت‌ها در بازار موبایل معرفی و در صفحه اینستاگرام خود نوشته است: به دلیل مشکلات ارزی و شرایط تحریم زنجیره تامین تلفن همراه در کشور دچار اختلال شده به همین علت قیمت تلفن همراه افزایش پیدا کرده است. شاید شما در بین همکاران خود دیده‌اید فردی با اینکه صفحه نمایش گوشی‌اش آسیب دیده اما با سختی با آن گوشی کار می‌کند چون قیمت همان گوشی چند برابر شده و اگر گوشی فردی به سرقت برود شاید توان خرید دوباره همان مدل گوشی را نداشته باشد.

جهرمی تاکید کرده که نمودارها و آمارها نشان می‌دهد که شاخص توسعه فناوری به ویژه در بخش تلفن همراه رو به افول است و دچار افت شده است؛ او این مساله را نگران کننده تلقی کرده و اذعان داشته که همین موضوع باعث شد تا دولت بخواهد یک گوشی کاربردی با قیمت مناسب را برای مردم تهیه کند.

وزیر ارتباطات در ادامه اعلام کرده که یکی از شاخص‌های توسعه فناوری که ما بررسی می‌کنیم مثلا تعداد خانواده‌های که کامپیوتر دارند یا تعداد افرادی که از تلفن همراه استفاده می‌کنند و ما مشاهده کردیم که شاخص تلفن همراه، دچار افت شده و ما نمی توانیم نسبت به آن بی تفاوت باشیم. به همین علت نگاه کردیم دیدیم در کشور ظرفیت داخلی برای تولید تلفن همراه وجود دارد. پس بنا را بر حمایت از این شرکت ها گذاشتیم تا یک گوشی مناسب و ارزان قیمت در حدود یک و نیم میلیون تومان در اختیار مردم بگذاریم. 

جهرمی اعلام کرده که اولین حمایت ما این بود که تعدادی از این تلفن ها را گرفتیم که گوشی خودم نیز از همین گوشی است و حدود 100 گوشی نیز با فراخوانی در اینستاگرام به علاقمندان ارسال کردیم و در مقابل قیمت تلفن همراه، تنها از کاربران خواستیم یک صفحه از تجربیات خود از استفاده تلفن همراه را برایمان ارسال کنند. از این ۱۰۰ صفحه که کاربران ارسال کردند، ۱۰۰ مورد اشکال جدی در طراحی این تلفن همراه وجود داشت که برای تولید کننده فرستادیم و گفتیم اگر این ۱۰۰ ایراد برطرف شود برای ورود به بازار از آنها حمایت ویژه می کنیم.»

وزیر ارتباطات از همکاری با اپراتورها برای عرضه گوشی‌های ساخت داخل خبر داده و اعلام کرده است که در همکاری با اپراتورهای کشور این گوشی‌ها به دست کاربران می‌رسند و قسط آن نیز از قبض تلفن همراه کاربر کسر شود.

به گفته وی، این روش کمک می‌کند به عده‌ای که تلفن همراه نیاز دارند اما توان مالی برای خرید ندارد از این طریق بتوانند گوشی را به صورت اقساطی تهیه کنند و نکته بعدی این حمایت باعث می‌شود بازار تلفن همراه داخلی نیز رونق پیدا کند.

جهرمی تاکید کرده که روی این گوشی‌ها سیستم عامل بومی قابل نصب است ولی اجباری برای نصب این سیستم عامل بومی وجود نخواهد داشت و کاربران صرفا در صورت علاقه‌مندی خود می‌توانند به سمت استفاده از این سیستم عامل سو پیدا کنند.

 
کد مطلب : ۲۷۲۶۹۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما