۰

رونمایی از نسل هشتم آی‌پد از سوی اپل

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۵:۲۶
رونمایی از نسل هشتم آی‌پد از سوی اپل
رونمایی از نسل هشتم آی‌پد از سوی اپل
 
آی‌تی‌من- مراسم ویژه ماه سپتامبر اپل، امسال به دلایل شرایط ویژه ناشی از همه‌گیری ویروس کووید-19 به صورت آنلاین برگزار شد. در این مراسم، اپل به معرفی تعدادی از محصولات جدید خود، از جمله آی‌پد، آی‌پد ایر، سری جدید ساعت هوشمند اپل واچ و سیستم عامل آی‌پد‌او‌اس 14 پرداخت.

نسل هشتم تبلت آی‌پد، یکی از محصولات معرفی شده در این رویداد بود. این محصول مجهز به تراشه A12 Bionic است که برای نخستین بار موتور عصبی را وارد محصولات آی‌پد کرده است.
این محصول که قیمت آن از 329 دلار آغاز می‌شود، دارای نمایشگر رتینای 10.2 اینچی، دروبین‌های قدرتمندتر و عمر بالاتر باتری است.



مشتریان می‌توانند از هم‌اکنون این آی‌پد را سفارش بدهند، اما عرضه آن از دو روز دیگر، یعنی 18 سپتامبر آغاز خواهد شد.

بنا به اعلام اپل، با بهره‌مندی آی‌پد از تراشه A12 Bionic، این تبلت از لپ‌تاپ‌های پرفروش ویندوزی تا دو برابر و از پرفروش‌ترین تبلت‌های اندرویدی تا سه برابر سریع‌تر است. همچنین سرعت این دستگاه از کروم‌بوک‌های پرفروش تا 6 برابر بیشتر عنوان شده است.

همچنین نخستین بار در این تراشه از موتور پردازش عصبی برای ارایه قابلیت‌های یادگیری ماشین از جمله ردیابی حرکت در اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده، قابلیت‌های پیشرفته ویرایش تصویر، کارایی سیری و مانند اینها استفاده شده است.

سیستم عامل iPadOS14 نیز به صورت رایگان به همراه این تبلت ارایه می‌شود. ضمن اینکه آی‌پد جدید قابلیت پشتیبانی از نسل اول قلم اپل را دارد که به این ترتیب، امکانات جذابی برای طراحی، یادداشت برداری و علامت‌گذاری متون در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.


همان گونه که اشاره شد، سیستم عامل جدید آی‌پد یعنی iPadOS 14 نیز روی این محصول ارایه می‌شود. این سیستم عامل از امروز در دسترس قرار می‌گیرد.

نسل هشتم آی‌پد یک محصول سازگار با محیط زیست است که به گفته اپل، آلومنیوم و قلع به کار رفته در آن صد درصد بازیافتی است. این محصول خالی از ترکیبات شیمیایی مضر است و از نظر مصرف انرژی نیز بهره‌ور است. همچنین در بسته بندی آن از فیبرچوب بازیافتی، یا حاصل شده از درختان در جنگل‌هایی که برداشت چوب از آنها مدیریت می‌شود، استفاده شده است.

نسل هشتم آی‌پد علاوه بر سایت apple.com در فروشگاه‌های اپل استور بیش از 25 کشور و منطقه، از روز جمعه آینده عرضه می‌شود.

قیمت نسخه وای‌فای این محصول از 329 دلار شروع می‌شود و شروع قیمت نسخه وای‌وای و سلولار آن از 459 دلار اعلام شده است.

آی‌پد نسل هشتم در سه رنگ نقره‌ای، خاکستری و طلایی در دو پیکربندی 32 گیگابایتی و 128 گیگابایتی به بازار می‌آید.

کاربران می‌توانند قلم اپل (نسل اول) را نیز به قیمت 99 دلار با این محصول سفارش بدهند.

کیبورد هوشمند برای آی‌پد نیز با قیمت 159 دلار به صورت جداگانه به فروش می‌رسد و کاور هوشمندی نیز که برای این محصول عرضه شده وقابل سفارش است، در رنگ‌های مشکی، سفید و رنگ‌های فصلی آبی، سبز و صورتی، 49 دلار قیمت دارد.


 
مرجع : apple.com
کد مطلب : ۲۷۴۲۴۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما