۰

هند تجارت ارز مجازی را ممنوع می‌کند

تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۸
هند تجارت ارز مجازی را ممنوع می‌کند
هند تجارت ارز مجازی را ممنوع می‌کند

آی‌تی‌من- چین قصد دارد قانون جدیدی برای ممنوعیت تجارت با ارزهای مجازی وضع کند و  راه خود را از سایر اقتصادهای آسیا که‌این بازار نوپا را قانونی اعلام کرده‌اند جدا سازد.

 انتظار می‌رود این لایحه قبل از فرستاده شدن به مجلس توسط کابینه فدرال مورد بررسی قرار گیرد. دولت فدرال هند بلاکچین، فناوری زیرساخت ارزهای مجازی، را تشویق می‌کند ولی تمایلی به تجارت با ارزهای مجازی ندارد. سخنگوی وزارت دارایی هند توضیحی در این مورد نداده است.

بانک مرکزی هند در 2018 نقل و انتقالات مالی با ارزهای مجازی را ممنوع کرد ولی دادگاه عالی این اقدام بانک مرکزی را غیر قانونی اعلام کرد.

پس از آن، تجارت با ارز مجازی از ماه مارس 450 درصد طی دو ماه افزایش یافت که نگرانی‌هایی را به وجود آورد چون بیشتر هندی‌ها در بحبوحه از دست دادن مشاغل و رکود اقتصادی ناشی از همه گیری ویروس کرونا، پس اندازهای خود را به خطر می‌انداختند. پکسفول، پلتفرم معاملات همتا به همتای بیت کوین، 883 درصد رشد را بین ژانویه تا مه 2020 گزارش داد که از 2.2 میلیون دلار تا 22.1 میلیون دلار افزایش یافته بود. وازیرکس، یکی از مراکز مبادله ارز مجازی در بمبئی 400 درصد در مارس 2020 و 270 درصد در آوریل به صورت ماهانه رشد داشت.  این تصمیم هند بسیار حیاتی خواهد بود چون اکثر کشورهای آسیایی در حال بررسی نقاط ضعف و قوت ارزهای مجازی هستند.
چین که رقیب هند در این زمینه است در 2017 ارزهای مجازی را ممنوع کرد ولی اخیراً به بیت کوین اجازه معامله به عنوان یک کالای مجازی و نه یک پول بدون پشتوانه را داده است. چین همچنین قصد دارد ارز دیجیتال بانک مرکزی خود را راه‌اندازی کند. سنگاپور و کره جنوبی هم تجارت با ارز مجازی را قانونی کرده و تحت نظارت درآورده‌اند.  ممنوعیت جدید استفاده از ارزهای مجازی در هند بر تجارت 1.7 میلیون هندی با سرمایه‌های دیجیتال و تعداد زیادی از شرکت‌هایی که پلتفرم‌های تجارت با این ارز مجازی را به راه‌انداخته‌اند، تاثیر میگذارد.

 متخصصان عقیده دارند هند به جای ممنوع کردن ارزهای مجازی باید چارچوبی قانونی برای حمایت از مصرف کنندگان ناآگاه‌ایجاد کند تا نظارت کافی دولت و بانک مرکزی بر تجارت ارز مجازی تضمین شود. به‌این ترتیب، هند می‌تواند از جذب سرمایه گذاران و کسب و کارهای ارز مجازی بهره ببرد.
 
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۲۷۴۲۹۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما