۰

اتحادیه اروپا تا 2024 سیستم سرمایه‌های ارز مجازی را معرفی می‌کند

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۶
اتحادیه اروپا تا 2024 سیستم سرمایه‌های ارز مجازی را معرفی می‌کند
اتحادیه اروپا تا 2024 سیستم سرمایه‌های ارز مجازی را معرفی می‌کند

آی‌تی‌من-  اتحادیه اروپا طی چهار سال آینده قوانین جدیدی برای تسریع و ارزان‌تر کردن پرداخت‌های بین مرزی از طریق استفاده از بلاک چین و سرمایه‌های ارز مجازی معرفی می‌کند.

 کمیسیون اروپا قرار است استراتژی خود را برای تشویق بیشتر از استفاده از ارزهای دیجیتال طرح ریزی کند. 78 درصد از پرداخت‌ها در منطقه یورو با پول نقد است. این کمیسیون همچنین قصد دارد تغییر به سمت پرداخت‌های سریع را سرعت دهد چون تعطیلی‌های اعمال شده جهت مهار همه‌گیری ویروس کرونا نقش فزاینده پرداخت‌های غیرنقدی را مشخص کرده است.

 مدارک اتحادیه اروپا نشان می‌دهد که این اتحادیه پیش نویس قانونی را ارائه خواهد داد که نحوه اعمال قوانین موجود برای سرمایه‌های مجازی را مشخص می‌کند و قوانین جدیدی هم وضع خواهد شد.

 طبق مدارک به دست آمده، اتحادیه اروپا تا 2024 یک ساختار جامع ایجاد می‌کند که اجرای فناوری سرمایه‌های مجازی را در بخش مالی ممکن می‌سازد. این اتحادیه همچنین خطرات همراه با این فناوری‌ها را مشخص می‌کند.

 پول‌های با ثبات که نوعی از ارز مجازی با حمایت سرمایه‌های سنتی هستند، سال گذشته با معرفی طرح ارز مجازی لیبرا توسط فیس بوک، در دستور کار سیاست گذاران قرار گرفتند. بانک‌های مرکزی حالا راه اندازی چنین ارزهایی را در برنامه خود دارند و بررسی می‌کنند.

اتحادیه اروپا باید طی چهار سال آینده پس از تکمیل بررسی هویت و انجام اقدامات ضد پولشویی، قوانینی وضع کند به مشتریان جدید اجازه دهد به سرعت از خدمات مالی استفاده کنند.

 مدارک اتحادیه اروپا نشان می‌دهد پرداخت‌های سریع کاربردهای بسیاری فراتر از انتقال اعتبار مخصوصاً برای خرید‌های حضوری و آنلاین دارند. این پرداخت‌ها در حال حاضر توسط کارت‌های اعتباری انجام می‌شوند.

 اروپا مدتهاست به دنبال جایگزین‌های داخلی برای سیستم‌های پرداخت آمریکایی مسترکارت و ویزاست که به شدت در منطقه کاربرد دارند.
 
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۲۷۴۳۰۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما