۰

معرفی مادربردهای ایسوس با چیپ‌ست B450

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۴۸
معرفی مادربردهای ایسوس با چیپ‌ست B450
معرفی مادربردهای ایسوس با چیپ‌ست B450
 
آی‌تی‌من- با توجه به معرفی نسل جدید پردازشگر‌های AMD، ایسوس تمامی مادربردهای سری B450 خود را با قابلیت BIOS FlashBack همراه کرده که می‌توان بدون داشتن پردازشگر، میان افزار (Firmware) مادربرد را بروزرسانی کرد. همچنین، مادربردهای جدید به قابلیت‌هایی مانند هدر RGB اضافه، راهکار AI noise-canceling برای حذف صداهای اضافه میکروفون‌ و نرم‌افزار ASUS Armoury Crate به منظور مدیریت بیشتر و بهتر مجهز شده‌اند.
 
مادربرد ROG Strix B450-F Gaming II
چهار اسلات حافظه این مادربرد قابلیت پشتیبانی از ماژول‌های DDR4 با حداکثر ظرفیت 128 گیگابایت و فرکانس 4400 مگاهرتز در حالت اروکلاک شده دارد. دو سوکت M.2 برای این مادربرد امکان استفاده از حافظه‌های سری NVMe با قابلیت Raid را فراهم می‌کند؛ همچنین سوکت M.2 اصلی این مادربرد دارای یک هیت سینک آلومینیومی از پیش تعبیه شده است که می‌تواند برای کارایی بیشتر حافظه‌های SSD موثر باشد. 

این مادربرد فاقد شبکه WiFi داخلی است؛ با این حال از طریق سوکت E-key M.2 این مادربرد می‌توان از شبکه WiFi6 برخوردار بود.
 
پنل پشتی این مادربرد دارای هشت پورت USB است که شامل 2 پورت فوق سریع 10 گیگابیتی USB 3.2 نسل دوم Type-A، چهار پورت USB 3.2 (سه پورت نوع Type-A و یک پورت Type-C) و دو پورت USB 2 می‌شود. در این قسمت یک پورت به صورت اختصاصی برای قابلیت BIOS FlashBack در تظر گرفته شده است که می‌توان از طریق آن تنها با یک پاور و یک درایو فلش، بایوس مادربرد را به آسانی بروزرسانی کرد.
 
مادربرد TUF Gaming B450-Plus II
این مادربرد با برخورداری از هیت سینک بزرگ‌تر و مدار تغذیه 2+8 فاز آماده استخراج کارایی از پردازشگر های سریAMD RYZEN است.

مادربرد TUF Gaming B450-Plus II با فرم فاکتور ATX دارای یک سوکت M.2 بیشتر نسبت به مدلی قبلی خود بوده و در نتیجه بر روی این مدل مادربرد می‌توان از دو درایور SSD سریع استفاده کرد. در پنل I/O پورت‌های ارتباطی USB 3.2 Gen 2 Type-C و USB Type-A دیده می‌شوند.
 
مادربرد TUF Gaming B450M-Pro II
این مادربرد با فرم فاکتور microATX مناسب برای کامپیوترهای کوچک است. همانند مادربرد TUF Gaming B450-Plus II، این مادربرد با یک پورت خروجی تصویر DisplayPort، پورت USB 3.2 Type C و USB 3.2 Type A و پورت USB 3.2 همراه است.
 
اسلات PCI Express 3.0 این مادربرد از قابلیتی به نام SafeSlot به معنی تقویت اسلات PCI Express از سوی ایسوس است تا مادربرد از بابت نصب کارت گرافیک های بلند و سنگین مشکلی نداشته باشد. از طرفی دیگر، هیت سینک بزرگ این مادربرد می‌تواند دمای مدار تغذیه را در هنگام پردازش‌های سنگین متعادل نگه دارد. چهار اسلات حافظه RAM برای این مادربرد امکان دسترسی به ماژول‌های DDR4 با حداکثر ظرفیت 128 گیگابایت را فراهم می‌کنند. همچنین این مادربرد دارای دو اسلات M.2 برای حافظه‌های سری PCIe SSD است.

مادربرد  TUF Gaming B450M-Plus II
این مادربرد نمونه یک محصول با ارزش و قابل اطمینان است که اسلات PCI Express X16 آن دارای فناوری SafeSlot ایسوس است. همچنین، دو اسلات M.2 این مادربرد که از 4 خطوط ارتباطی PCIe 3.0 بهره‌مند هستند، امکان استفاده از حافظه‌های ذخیره سازی NVMe را فراهم می‌کنند. یک هدر RGB LED روی این مادربرد تعبیه شده است که شخصی سازی این نورپردازی از طریق سیستم Aura Sync ممکن است.

 
مادربرد TUF Gaming B450M-Plus II دارای قابلیت BIOS FlashBack برای بروزرسانی آسان میان افزار مادربرد است. از دیگر قابلیت‌های این مادربرد می‌توان به AI Noise-Canceling Microphone برای حذف صداهای اضافه میکروفون و Turbo LAN برای اولویت بندی بسته‌ داده‌ها در شبکه با سیم اشاره کرد.
 
مادربرد Prime B450M-A II
این مادربرد با مدار تغذیه مطمئن خود عملکرد و کارایی بالا هنگام استفاده از پردازشگرهای AMD RYZEN را تضمین می‌دهد. در قسمت حافظه‌های RAM سری DDR4 می‌توان از چهار اسلات با حداکثر ظرفیت 128 گیگابایت برخوردار بود. همچنین این مادربرد با قابلیت‌های BIOS FlashBack و Fan Xpert 2+ نیز همراه شده است.

مادربرد Prime B450M-K II
این مادربرد نیز محصول مقرون این خانواده به شمار می‌رود که می‌تواند برای مصارف عمومی و گیمینگ مناسب باشد. از جمله قابلیت‌های این مادربرد می‌توان به فناوری Digi+ برای مدار تغذیه، فناوری SafeSlot برای سازگاری با مادربردهای بزرگ و سنگین، راهکار بروزسانی فریمور BIOS FlashBack و درگاه‌های ارتباطی متنوع USB و خروجی تصویر HDMI اشاره کرد.
 
 
 
کد مطلب : ۲۷۴۵۸۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما