۰

فناوران؛ مخاطبان تازه طرح مهاجرتی فنلاند

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۶
فناوران؛ مخاطبان تازه طرح مهاجرتی فنلاند
فناوران؛ مخاطبان تازه طرح مهاجرتی فنلاند

آی‌تی‌من-  بنابراین طرح، به افراد متخصص در حوزه فناوری ویزایی ۹۰ روزه اعطا می‌شود تا بتوانند به این کشور شمال اروپا بیایند و پس از رسیدن در صورت تمایل ویزای خود را دائمی کنند. یوهانا هوره، از مرکز تجارت هلسینکی، که این برنامه را طراحی کرده است می‌گوید: در سطح جهان برای جذب استعدادها رقابت زیادی وجود دارد، بنابراین ما باید خلاقانه فکر کنیم. برای این طرح ۵۳۰۰ متقاضی فرم پر کرده‌اند که به گفته مقامات حدود سی درصد از آنان را شهروندان کانادا و آمریکا تشکیل می‌دهد. بقیه این افراد از کشورهای دیگر بوده‌اند، از جمله بریتانیا با ۵۰ متقاضی در این طرح حضور داشته است.

مدیر مرکز تجارت هلسینکی می‌گوید ۸۰۰ کارآفرین و صاحب شرکت‌های دانش‌بنیان ، ۶۰ نفر سرمایه‌گذار و مابقی نیز افراد در جست‌وجوی شغل که دارای خانواده بودند در این طرح شرکت کردند. طرح مهاجرتی ۹۰ روزه، که اکنون بسته شده است، برای افراد واجد شرایط امکاناتی نظیر مدارک رسمی اقامت، خانه، مدرسه و مهدکودک برای فرزندان، تجهیزات کار از راه دور، معرفی به شبکه‌های فناوری در هلسینکی و کمک برای اقامت دائم فراهم می‌کند. فنلاند که زادگاه شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های گوناگون به شمار می‌رود، بازار استارتاپی پررونقی به ارزش ۶ میلیارد یورو دارد. این کشور در جهان بالاترین میزان سرانه استارتاپ دیجیتال نسبت به جمعیت را داراست.

به تازگی شرکت‌های عظیم فناوری همچون گوگل اقدام به گشودن پردیس‌های فناوری در فنلاند کرده‌اند. مقامات فنلاندی انتظار دارند در سال ۲۰۲۱ دستکم ۵۰ هزار شغل جدید در این حوزه ایجاد شود.
 
کد مطلب : ۲۷۵۲۷۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما