۰

اسپیس‌ایکس طراحی نسل بعدی ماهواره‌های استارلینک را آغاز کرد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۳
اسپیس‌ایکس طراحی نسل بعدی ماهواره‌های استارلینک را آغاز کرد
اسپیس‌ایکس طراحی نسل بعدی ماهواره‌های استارلینک را آغاز کرد

آی‌تی‌من- بر اساس مطلبی که در صفحه فرصت‌های شغلی وب‌سایت اسپس‌ایکس درج شده، این شرکت درصدد استخدام مهندس ارشد نرم افزار برای تست نقشه‌راه نرم‌افزاری تولیدات نسخه V1.5 و V2.0 ماهواره‌های استارلینک است.

استارلینک، پروژه بلندپروازانه شرکت اسپیس‌ایکس برای ساخت یک شبکه از هزاران ماهواره برای ارسال اینترنت پرسرعت به زمین است. کمیسیون فدرال ارتباطات در نوامبر 2018 برنامه اسپیس ایکس برای ارسال 11 هزار و 934 ماهواره به مدار را تایید کرده و اسپیس‌ایکس قصد دارد تا سال 2024، در مجموع 4 هزار 425 ماهواره اینترنتی را در مدار قرار دهد.

شرکت اسپیس‌ایکس که متعلق به ایلان ماسک است، تا کنون نسخه‌های V0.9 و V1.0 ماهواره‌های استارلینک را تولید کرده و 1023 ماهواره را در 18 نوبت در مدار نزدیک زمین قرار داده است.

هنوز مشخص نیست که نسخه‌های بعدی استارلینک با ماهواره‌هایی که تا کنون در مدار قرار گرفته، چه تفاوت‌هایی دارند.

این شرکت از ماه ژوئن گذشته، پس از اینکه فضانوردان و ستاره‌شناسان از تداخل درخشش این ماهواره‌ها با تصاویر دریافتی از تلسکوپ‌های فضایی گله کردند، «روکش آفتاب» (sun visor) را به ماهواره‌های اینترنتی خود افزود.

اسپیس‌ایکس همچنین تست فناوری موسوم به intersatellite links یا آن‌گونه که ایلان ماسک از آن یاد می‌کند، لیزرهای فضایی، را آغاز کرده است. این فناوری به ماهواره‌های اینترنتی این شرکت امکان می‌دهد که به جای اتصال جداگانه به نقاطی در زمین، با یکدیگر ارتباط داده‌ای برقرار کنند.

لینک‌های بین ماهواره‌ای با کاهش تعداد ایستگاه‌های زمینی مورد نیاز در سطح جهان و همچنین، کاهش تاخیر شبکه و افزایش سرعت، موجب بهبود کیفیت سیستم استارلینک خواهند شد.

در آخرین ماموریت اسپیس‌ایکس برای ارسال ماهواره‌های اینترنتی به مدار بالای قطب‌های زمین، از ماهواره‌های مجهز به این فناوری استفاده شده است.

ماسک در توییتی اعلام  کرد که تمامی ماهواره‌های استارلینک که در سال 2022 در مدار قرار می‌گیرند، مجهز به این لینک‌های بین‌ماهواره‌ای یا لیزری خواهند بود.
 
کد مطلب : ۲۷۵۵۶۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما