۰

۹۸ درصد مشتریان نظام بانکی احراز هویت شدند

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۴
۹۸ درصد مشتریان نظام بانکی احراز هویت شدند
۹۸ درصد مشتریان نظام بانکی احراز هویت شدند

آی‌تی‌من-  محمدرضا مانی یکتا، معاون اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی در خصوص برگشت خوردن تراکنش‌های حساب‌های بدون هویت در پایا گفت: محدودیت‌های اعمال شده از روز گذشته، بخشی از سلسله تغییراتی است که شبکه بانکی در راستای اجرای مقررات مبارزه با پولشویی متعهد به انجام آن است.

وی افزود: این تغییرات شامل کنترل‌هایی است که بین سامانه‌های تسویه ساتنا و پایا بین بانک مرکزی و بانک‌ها انجام می‌شود که فاز اول آن در بهمن ماه سال گذشته در ساتنا انجام شد و فاز دوم آن از ۶ اردیبهشت در پایا انجام می‌شود.

به گفته مانی یکتا، بر این اساس از ارسال و تبادل تراکنش‌هایی که فاقد شناسه شهاب باشند یعنی مشتریان ارسال کننده این تراکنش‌ها در شبکه بانکی شناسایی هویتی دقیق نشده باشند و اطلاعاتشان در سامانه‌های مرتبط ثبت نشده باشند جلوگیری می‌شود.

وی اظهار داشت: زمانی که مشتریان نسبت به افتتاح حساب در بانک اقدام کرده‌اند اطلاعات شأن در سامانه نهاب بانک مرکزی ثبت و کد شهاب اخذ شده است. در حال حاضر بالغ بر ۹۸ درصد مشتریان حقیقی شبکه بانکی به طور کامل احراز هویت شده‌اند و در مورد سایرین نیز هماهنگی‌ها و کنترل‌های لازم لازم با بانک‌ها انجام شده و تاکنون مشکلی پیش نیامده است.

به گفته مانی یکتا، بر این اساس نیازی به مراجعه و اقدام از سوی مردم و مشتریان بانکی وجود ندارد و بانک‌ها اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

 
کد مطلب : ۲۷۶۱۹۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما