۰

نظر بخش خصوصی حوزه فاوا در مورد ویژگی های وزیر ارتباطات دولت جدید

تاریخ انتشار
يکشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۰۳
نظر بخش خصوصی حوزه فاوا در مورد ویژگی های وزیر ارتباطات دولت جدید
نظر بخش خصوصی حوزه فاوا در مورد ویژگی های وزیر ارتباطات دولت جدید


آی‌تی‌من- در این نشست حسین اسلامی، رییس هیات مدیره نصر تهران گفت: کسی که در جایگاه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت جدید قرار می‌گیرد، باید توانایی تعامل با مجلس شورای اسلامی را داشته باشد.
 
او بر افزایش سطح حوزه آی‌تی در دولت سیزدهم تاکید کرد و افزود: وزیر ارتباطات در قامت فعلی، نمی‌تواند موضوعات مربوط به فاوا را پیش ببرد، مطالبه ما این است که در تمامی سازمان‌ها، از وزارت صمت گرفته تا وزارت اقتصاد و همچنین سایر وزاتخانه‌ها، مدیران و متصدیان حوزه فاوا حضور داشته باشند.
 
او ضمن تشکر از شخص آقای آذری جهرمی با انتقاد از جایگاه فعلی وزارت ارتباطات در دولت و نیز در تعامل با سایر نهادها و وزارتخانه‌ها ادامه داد: اکنون جایگاه وزارت ارتباطات در دولت فعلی کجاست؟ تعامل این وزارتخانه با سایر وزارتخانه‌ها، شورای عالی فضای مجازی و بانک مرکزی چقدر است؟
 
اسلامی اولویت تصدی وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات را با افرادی دانست که در بخش خصوصی فعال بوده و در عین حال با بخش دولتی آشنا هستند.
 
او گفت: باید راهبران کل مجموعه دولت در حوزه فناوری را هدف قرار دهیم. نه تنها برای وزارت ارتباطات که در سایر وزارتخانه‌ها و حتی اپراتورها نیز ما به متخصصان حوزه فاوا نیاز جدی داریم.
 
موضوع دیگر مورد تاکید اسلامی، نیاز به برقراری ارتباط ویژه با مجلس شورای اسلامی بود، گرچه عنوان کرد: به نظر می‌رسد دستیابی به این تعامل کار دشواری است. در این زمینه باید از افراد تاثیرگذار کمک بگیریم و معتقدم راه دیگری نداریم.
 
رییس هیات مدیره نصر تهران همچنین گفت: باید صراحت گفتار بیشتری در پیش بگیریم. وزیر آینده باید این توانایی را داشته باشد که با صراحت در مورد فضای مجازی و مسائل اصلی فاوا اعلام موضع کند. دیگر زمان طرح موضوعات در پستوها گذشته است و در حال حاضر مسائل باید بسیار روشن و عیان‌ مطرح شوند.
 
او جوانی و نیز حضور جدی محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات فعلی در شبکه‌های اجتماعی و تحمل انتقادات تند را از نقاط قوت او دانست و افزود: به عقیده من وزیر بعدی که روی کار خواهد آمد نیز باید به‌خوبی با فضای رسانه‌ آشنا باشد. انتظار ما از وزیر آینده بیشتر سلبی است تا ایجابی، معتقدم وزیر آینده نباید در برخی از موضوعات دخالت کند.
 
در بخش دیگری از این نشست، حاضران درباره ویژگی‌های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت سیزدهم بحث و تبادل نظر کردند.
 
توانایی مدیریت، تسلط بر موضوعات فنی، درک درست از برنامه‌ریزی و قوانین تجارت بین‌المللی، توانایی کم کردن فاصله زیاد میان ایران و سایر کشورها در زمینه فناوری و اعتقاد به تفکر تشکیلاتی از جمله‌ی این ویژگی‌ها بود.
 
گفتنی است در این نشست، فرهاد کرم‌زاده، خزانه‌دار، آزاد معروفی و شهراد یوسفی‌زاده از اعضای هیأت مدیره و علیرضا کشاورز جمشیدیان، دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران و همچنین داوود ادیب، رئیس هیات مدیره، اسماعیل ثنایی و سادینا آبائی، نواب رییس، فریبرز نژاد دادگر، عضو هیات مدیره و دبیر، صابر فیضی و محمد مقیم نژاد، از اعضای هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایرا اتحادیه صادرکنندگان خدمات مهندسی، مشاوران و پیمانکاران مخابرات ایران حضور داشتند.



 
مرجع : نصر تهران
کد مطلب : ۲۷۶۴۷۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما