۰

بیانیه نصر تهران درباره برنامه و رزومه وزیر پیشنهادی ارتباطات امروز منتشر می‌شود

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۷
بیانیه نصر تهران درباره برنامه و رزومه وزیر پیشنهادی ارتباطات امروز منتشر می‌شود
بیانیه نصر تهران درباره برنامه و رزومه وزیر پیشنهادی ارتباطات امروز منتشر می‌شود

آی‌تی‌من-  این نشست خبری دیروز (یکشنبه 31 مردادماه) با حضور حسین اسلامی رییس سازمان نصر تهران، رضا قربانی، عضو هیات مدیره و رییس کمیسیون فین‌تک و علیرضا کشاورز جمشیدیان، دبیر نصر تهران، هم زمان با بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی برگزار شد.

حسین اسلامی در ابتدای این نشست گفت: برنامه‌ها و رزومه وزیر پیشنهادی ارتباطات در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای بررسی شده و بر خلاف دوستانی که بی‌محابا به تایید ایشان پرداخته‌اند، ما نگاه مطالبه‌گری را در این بررسی داشته‌ایم که در بیانیه‌ای که فردا (امروز، دوشنبه) منتشر می‌شود، این نگاه منعکس خواهد بود.

وی با بیان اینکه شخص عیسی زارع پور هم از نظر تحصیلات  و هم کار اجرایی در قوه قضاییه حاوی نقاط مثبتی است، افزود: اما برای اینکه یک وزیر موفق بشود، نیازمند همکاری با بخش خصوصی است. همچنین معتقدیم که پس از دریافت رای، باید برنامه عملیاتی برای تحقق وعده‌ها ارایه شود.

رییس نصر تهران گفت: به نظر می‌رسد که موضع مجلس، همراهی با دولت است. بنابراین شاید بهتر باشد که رای مثبت به وزیر ارتباطات در بالاترین حد اتفاق بیفتد؛ چون نیازمند نگاه مثبت دولت به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هستیم.

وی همچنین با بیان اینکه یک وزارتخانه به تنهایی نمی‌تواند در زمینه فاوا تحول ایجاد کند، خواستار حضور مدیران ارشد فناوری متخصص در تمامی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی شد.

به گفته اسلامی، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، علاوه بر وزیر ارتباطات، برنامه و عملکرد سایر وزرای پیشنهادی را نیز مدنظر دارد.

 الکامپ در انتظار ستاد ملی کرونا
رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، در این نشست همچنین درباره زمان برگزاری نمایشگاه الکامپ گفت: در این زمینه، منتظر نظر ستاد ملی کرونا هستیم.

وی افزود: ما در مورد سلامت اعضا، مشارکت کنندگان و مردم با هیچ کسی تعارف نداریم و در زمان مطلوب و متناسب با  شرایط جدید در این زمینه اقدام خواهیم کرد.

 طرح صیانت مورد تایید صنف نیست
حسین اسلامی، در بخش دیگری از این نشست خبری به موضوع طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی، یا به اصطلاح طرح صیانت پرداخت و گفت: مجموعه نصر تهران، چند نفر از اعضا را مامور کرد که در جلساتی با نهادهای موثر، مانند کمیسیون صنایع و کمیسیون فرهنگی، مرکز پژوهش‌های مجلس و مرکز ملی فضای مجازی درباره این طرح به رایزنی و طرح دیدگاه‌ها بپردازند.

وی تاکید کرد: همان گونه که در بیانیه نصر تهران خطاب به نمایندگان مجلس و نامه سرگشاده خطاب به رییس جمهور منتخب اعلام شد، ارایه چنین قانونی که از چندین بخش مجزا تشکیل شده؛ آن هم به صورت طرح، مورد تایید صنف نیست.

اسلامی افزود: از آنجا که به نظر می‌رسد نظر مجلس بر تصویب چنین قانونی است، وظیفه خود می‌دانیم که ضمن انتقاد از کلیات طرح، برای به حداقل رساندن آسیب‌های آن به ارایه نظرات و راهکارهای خود بپردازیم.

رضا قربانی، عضو هیات مدیره نصر تهران نیز در این زمینه گفت: ما مخالفت‌مان را با این طرح بی‌پرده اعلام کرده‌ایم. با فلسفه تنظیم‌گیری موافقیم، اما این طرح نهادهای تنظیم‌گر را به مقصود نمی‌رساند.

وی افزود: درخواست ما این بوده که این طرح به بخش‌های کوچک‌تر تبدیل و به شکل لایحه از سوی دولت مطرح شود؛ اما نمایندگان اصرار دارند که همین طرح در قالب اصل 85 بررسی شود.

قربانی گفت: معتقدم که این طرح قابل اصلاح نیست اما حالا که اراده بر این است که این طرح پیش برود، لااقل کمک می‌کنیم که آسیب‌های آن کمتر بشود.

 به دنبال اجباری کردن ای‌نماد نیستیم
اسلامی سپس درباره موضوعات مطرح شده درباره نماد اعتماد الکترونیک گفت: گفته می‌شود که نصر در زمینه ای‌نماد به دنبال تفاهمی به ضرر اعضای صنف بوده که صحیح نیست. 

وی افزود: تفاهمی که در این خصوص صورت گرفته مربوط به دو سال قبل در نصر کشور است و ما در این زمینه فقط بحث تسهیل‌گری را پیگیری می‌کنیم؛ زیرا نظام صنفی رایانه‌ای نه مقررات گذار و نه تفسیرکننده  قوانین و مقررات است.

در این زمینه، قربانی نیز توضیح داد: متاسفانه خبر کذبی دربرخی رسانه‌ها منتشر شده، مبنی بر اینکه نصر تهران به دنبال اجباری شدن ای‌نماد است. ما به دنبال اجباری شدن هیچ مجوزی نیستیم.

رییس کمیسیون فین‌تک نصر تهران افزود: چیزی که ما در مذاکرات دنبال کرده‌ایم، تسهیل ای‌نماد برای کسب‌وکارها، به ویژه اعضای نظام صنفی رایانه‌ای بوده است.

قربانی گفت: یکی از کسب‌وکارهای جدی که پشت در ای‌نماد مانده، صرافی‌های رمزارز هستند که برای فعالیت و استفاده از خدمات پرداخت، نیازمند دریافت نماد اعتماد هستند. ما تلاش کردیم که مسیر را برای آنها بازکنیم. زیرا هیچ کدام از رگولاتورهای کشور تا کنون زیر بار پذیرش مسوولیت صرافی‌های رمزارز نرفته‌اند.

وی افزود: صرافی‌های رمزارز از آنجا که تا کنون قانونی برای آنها تصویب نشده، در نقطه تاریک قانون‌گذاری قرار دارند و نمی‌توانند نماد اعتماد دریافت کنند و این مساله برای برخی کسب‌وکارها انحصار ایجاد کرده است.

قربانی تاکید کرد: کمیسیون فین‌تک، 30 عضو و هفت عضو میهمان دارد که همگی به اتفاق با تسهیل دریافت ای‌نماد موافقت کرده‌اند.

 ثبت نام برج آی‌تی از هفته آینده
رییس نصر تهران همچنین به ارایه توضیحاتی درباره تفاهم‌نامه با صندوق صحا پرداخت و گفت: تفاهم‌نامه همکاری با این صندوق نیز در نصر کشور انجام شده بود که با پیگیری نصر تهران تمدید شد و امیدواریم بتوانیم ظرفیت‌های این صندوق را در اختیار اعضا قرار دهیم.

اسلامی گفت: نصر کشور در منطقه 22 تهران، تاسیس برج آی‌تی (آی‌تی‌ تاور) را پیگیری می‌کند. ما معتقدیم که با تجمیع اعضا و اشخاص می‌توان این برج را با نگاه متفاوتی تاسیس کرد؛ به نوعی که مجموعه‌های کوچک و متوسط صاحب دارایی ملکی شوند.

وی افزود: طرف هفته آینده اطلاع‌رسانی و ثبت‌نام برای برج آی‌تی را آغاز خواهیم کرد.

 همه اعضا باید عضو کمیسیون‌ها باشند
موضوع دیگر این نشست، بازتعریف و عضوگیری کمیسیون‌های تخصصی نصر تهران بود. 

حسین اسلامی در این زمینه گفت: معتقدیم که تمامی اعضا باید عضو کمیسیون‌ها باشند و قصد داریم به سمت استفاده حداکثری از اعضا برویم و در عین حال، ارتباط هیات مدیره و کمیسیون‌ها را نیز ترمیم کنیم.

رییس نصر تهران افزود: خوشبختانه استقبال از کمیسیون‌ها بسیار بالا و بیش از دو برابر نسبت به دوره پنجم هیات مدیره نصر تهران بوده است.

همچنین به گفته قربانی، تا کنون برای 22 کمیسیون نصر تهران که در سه رسته تعریف شده، 1300 نفر از 656 کسب و کار درخواست عضویت داده‌اند.

به گفته وی، طبق آیین‌نامه در هر کمیسیون 33 عضو حقوقی، دو عضو حقیقی و دو عضو نیز به نمایندگی از کمیسیون مشاوران حضور خواهند داشت؛ اما تلاش این است که همه درخواست دهندگان به نوعی دیده شوند.

 برنامه‌های گسترده برای 22 تیر 1401
علیرضا کشاورز جمشیدیان، دبیر نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران نیز در این نشست با اشاره به تعیین روز 22 تیرماه به عنوان روز فناوری اطلاعات، گفت: این روز در تقویم سال آینده درج خواهد شد و ما نیز برنامه‌های گسترده‌ای برای آن تدارک دیده‌ایم.

وی به سایر فعالیت‌های انجام شده در دبیرخانه نصر تهران پرداخت و گفت: در مورد واکسیناسیون، سه مرتبه با ستاد ملی کرونا مکاتبه داشته‌ایم و امیدواریم بتوانیم زمینه واکسیناسیون اعضا و خانواده‌های آنها را فراهم کنیم.

دبیر نصر تهران گفت: طرح صیانت موجب شد که تشکل‌های فناوری اطلاعات هماهنگ‌تر شوند. ما نیز در پس تاسیس دبیرخانه مشترک با اتاق بازرگانی هستیم. همچنین جلسه خوبی با انجمن آشنا داشته‌ایم و از اتحادیه فناوران رایانه تهران نیز برای جلسات دعوت کرده‌ایم تا از این پس مواجهه صنف و تشکل‌های آی‌تی با حاکمیت، از حالت واکنشی خارج شود.

کشاورز جمشیدیان گفت: در این مدت توانستیم زمینه ارایه بیمه تکمیلی برای اشخاص حقیقی عضو را فراهم کنیم. همچنین برای کم کردن بار دبیر کمیسیون‌ها، قصد داریم سه دبیر رسته استخدام کنیم.
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۷۰۲۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما