۰

نصر تهران در رشد اقتصاد دیجیتال کیش همکاری می‌کند

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۲
نصر تهران در رشد اقتصاد دیجیتال کیش همکاری می‌کند
نصر تهران در رشد اقتصاد دیجیتال کیش همکاری می‌کند

آی‌تی‌من- حسین اسلامی، رئیس هیات مدیره سازمان نصر تهران، در این نشست با اشاره به مکاتبات انجام گرفته با دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و نیز سازمان منطقه آزاد کیش در سال گذشته، بر زمینه‌های همکاری‌های مشترک در حوزه هوشمندسازی جزیره کیش تاکید کرد.

او در هم‌آمیختگی اقتصاد دیجیتال با مناطق آزاد به ویژه منطقه آزاد کیش را اتفاق مبارکی خواند و گفت: همیاری و نگاه تعریف مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان مدیر ارشد دارای اختیارات موسع و متمایز، را از منظر رگولاتوری حوزه اقتصاد دیجیتال در مناطق آزاد به فال نیک می‌گیریم و آماده‌ایم تا با به‌کارگیری ظرفیت سرمایه گذاری و دانشی موجود در اعضای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران و همچنین زیرساخت‌های قانونی متفاوت در جزیره کیش، تحولی را در زمینه هوشمندسازی رقم بزنیم. اسلامی ‌ابراز امیدواری کرد که همکاری‌های مشترک، علاوه بر شناخت هر چه بیشتر ظرفیت‌های دو طرف، به برگزاری رویدادی مشترک به زودی و طی ماه‌های آتی منجر شود. علیرضا کشاورز جمشیدیان، دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران نیز نگاه منطقه آزاد کیش به حوزه هوشمندسازی و اقتصاد دیجیتال را متفاوت خواند و گفت: اقتصاد دیجیتال در فضای مبهم و غبارآلود رشد نمی‌کند و در صورت وجود رگولاتوری مقتدر و تسهیلگر شاهد شکوفایی آن خواهیم بود.

در بخش دیگری از این دیدار، محمودرضا طهماسب‌پور، مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد کیش ضمن تشریح دستاوردهای اخیر این سازمان درباره ایجاد زیرساخت‌های هوشمند سازی توضیحاتی داد: تدوین نقشه راه هوشمند سازی، تکمیل شبکه زیرساخت فیبر نوری کیش به طول 130 کیلومتر، سامانه‌های هوشمند حمل و نقل، رویدادها، سرمایه‌گذاری، جشنواره ماه عسل و ایجاد پایلوت نسل جدید خدمات ارتباطات سیار بخشی از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان برای دستیابی به اهداف تکلیف شده از سوی دبیرخانه شورای عالی و اجرای مسوولیت‌های هوشمندسازی مناطق آزاد است. علی قدمیاری، مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در حوزه هوشمندسازی نیز گزارشی از اقدامات صورت گرفته و نقشه راه رونمایی شده ارائه کرد و گفت: با توجه به اینکه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای به عنوان بزرگترین تشکل منسجم و تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات شناخته می‌شود، برای آشنایی و اطلاع از چگونگی فعالیت‌ها و طرح‌های حوزه هوشمندسازی و فناوری اطلاعات و ارتباطات کیش این نشست برگزار شده است؛ تا علاوه بر سرمایه‌گذاری در حوزه فاوا با رعایت چهارچوب قوانین، بتوانیم در زمینه موضوعات آموزشی و مشاوره‌ای نیز با این سازمان همکاری‌های مشترکی داشته باشیم.

گفتنی است در این دیدار ظرفیت‌های جزیره کیش برای بهره‌گیری بخش خصوصی در حوزه نمایشگاهی و انجام پروژه‌های هوشمندسازی در حوزه فناوری اطلاعات با همکاری سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران مورد بررسی قرار گرفت. همچنین مقرر شد پس از بررسی‌ها و نشست‌های مشترک آتی، در زمینه انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری تبادل نظر صورت بگیرد.
 
کد مطلب : ۲۸۰۷۳۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما