۰

آغاز همکاری‌‌های نصر تهران و معاونت برنامه‌ریزی وزارت ارتباطات

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۳
آغاز همکاری‌‌های نصر تهران و معاونت برنامه‌ریزی وزارت ارتباطات
آغاز همکاری‌‌های نصر تهران و معاونت برنامه‌ریزی وزارت ارتباطات

آی‌تی‌من-  حسین اسلامی، ‌رئیس سازمان نصر تهران در این جلسه با اشاره به برنامه‌های پیشنهادی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مجلس شورای اسلامی، گفت: ما با بررسی این برنامه، رکن نهمی ‌با عنوان صدای بخش خصوصی به آن اضافه کردیم.

او با تأکید بر اینکه نصر تهران خواستار مشارکت پیش از انجام تصمیمات در حوزه‌ فاواست، ادامه داد: ما خواستار همراهی در تصمیمات و برنامه‌ها در حوزه‌ی فناوری اطلاعات هستیم. متخصصان و صاحبنظران بسیاری در نصر تهران فعالیت دارند و اگر تنظیم‌گری در این حوزه توسط این متخصصان انجام شود، طبیعتا هزینه‌های کمتری برای دولت و نظام به همراه خواهد داشت.
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران تأکید کرد: در دورانی به سر می‌بریم که فناوری اطلاعات، حوزه‌ مجزایی نیست و در واقع فعال‌کننده‌ بسیاری از صنایع است. با این حال گاهی با مشکلاتی در نسبت با سایر وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها مواجیهم و برای حل این مشکلات می‌توانیم از کمک شما بهره‌مند شویم.

علی‌اصغر انصاری، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز ضمن ابراز خرسندی از نشست مشترک با نمایندگان نصر تهران گفت: سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور به طور اعم و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران به طور اخص جزو سازمان‌های تاثیرگذار و نقاط اتکا در حوزه فاوا هستند.

او ادامه داد: ما خواهان مشورت با متخصصان نصر تهران در بسیاری از موضوعات از جمله شبکه‌ ملی اطلاعات و اهداف عملیاتی در صنعت فناوری اطلاعات هستیم. چرا که بسیاری از این موضوعات تنها کار یک وزیر و یک وزارتخانه نیست.

در ادامه‎ی این نشست، اعضای هیأت مدیره‌ سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران به طرح موضوعات مختلفی از جملههمکاری در تدوین طرح جامع زیرساخت اطلاعاتی مشتمل بر جانمایی، ظرفیت، هم‌بندی و مشخصات فنی، همکاری در تدوین طرح جامع زیرساخت شبکه و ارتباطات در تعامل با فعالان خصوصی صاحب زیرساخت، تدوین فهرست و پیگیری اهم موانع، چالش‌ها و نیازمندی‌های پیش‌روی توسعه‌ی مراکزداده‌ی خصوصی و قطب‌های مرکزداده، بررسی مشکلات و تلاش در جهت رفع موانع توسعه‌ی مناطق ویژه‌ فاوا پرداختند.

گفتنی است در پایان این جلسه مقرر شد برای پیشبرد اهداف و موضوعات طرح شده، نشست‌های مشترک از سوی دو مجموعه به صورت هفتگی ادامه یابد.
 
کد مطلب : ۲۷۷۷۷۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما