۰

نکاتی برای خرید یک گوشی گیمینگ

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۷
نکاتی برای خرید یک گوشی گیمینگ
نکاتی برای خرید یک گوشی گیمینگ

آی‌تی‌من- با توجه به پیشرفت صنعت بازی و ارایه بازی‌های مختلف برای گوشی‌های موبایل، انتخاب دستگاهی که مناسب بازی باشد، بسیار مهم است. 

تجربه بازی روی گوشی در مسافت‌های طولانی، شاید بهترین حسی است که در زمان سفر یا رفت و آمدهای شهری به آن می‌پردازیم.

PUBG ،Fortnite و Clash of Clans در بالای جدول دانلود برنامه بازی‌های موبایلی قرار دارند و همانطور که این بازی‌ها محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند، قابلیت‌های گوشی نیز برای گیمرهای حرفه‌ای ارتقا یافته است.

انجام بازی روی گوشی در مسیرهای طولانی رفت و آمد یا هنگام انتظار در مطب پزشک به یکی از کارهایی تبدیل شده که بسیاری از کاربران در طول روز به آن می‌پردازند.

با توجه به اینکه بازی به بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی بسیاری از ما تبدیل شده، انتخاب یک گوشی گیمینگ بسیار مهم است. اما چگونه بهترین گوشی گیمینگ را انتخاب کنیم؟
هر گوشی هوشمندی برای بازی مناسب نیست. اگر می‌خواهید یک گوشی گیمینگ جدید خریداری کنید، در اینجا برخی از مشخصات و الزاماتی را که باید در نظر بگیرید با هم بررسی می‌کنیم.

 پردازنده پرسرعت
بزرگترین عامل تعیین کننده تجربه بازی شما پردازنده است.

پردازنده مورد استفاده در تلفن، قلب تپنده آن است که مشخص می‌کند یک دستگاه چقدر سریع بتواند ورودی‌های لمسی را پردازش کند و گرافیک سنگینی ارایه دهد.

گوشی‌های پرچمدار حال حاضر بازار از پردازنده Snapdragon 888 پشتیبانی می‌کنند که برای تجربه یک بازی، بهترین ویژگی‌ها را دارند؛ چراکه یک پردازنده خوب مصرف بهینه انرژی هم خواهد داشت.

اما کوالکام غیر از این مدل پردازنده، ده‌ها پردازنده دیگر برای رده‌های مختلف گوشی‌های هوشمند بازار ارایه می‌دهد که معمولا روی گوشی‌های ارزان‌قیمت‌تر قرار می‌گیرد. 

البته اسنپدراگون ۸۸۸ محصول امسال کوالکام است و پردازنده‌های پرچمدار سال‌های قبل این کمپانی هم انتخاب مناسبی برای خرید گوشی گیمینگ هستند چرا که به لحاظ قدرت و سرعت نسبت به نسخه‌های میان‌رده، عملکرد بهتری دارند.

همچنین غیر از کوالکام، شرکت‌های معروفی مثل سامسونگ، هواوی و مدیاتک پردازنده‌های قدرتمندی تولید می‌کنند که شامل پردازنده اگزینوس است که روی گوشی‌های پرچمدار سامسونگ قرار می‌گیرد. 

هواوی نیز پردازنده قدرتمند کایرین را تولید می‌کند و پردازنده قدرتمندی به شمار می‌رود و پس از آن تراشه‌های شرکت مدیاتک قرار می‌گیرند که کیفیت خوبی ارایه می‌دهند و حالا روی گوشی‌های میان‌رده شیائومی‌یا سامسونگ قرار می‌گیرند. 

مدیاتک تراشه‌های باکیفیت اما ارزان‌ قیمتی تولید می‌کند و تقریبا تمامی‌مدل‌های 5G اقتصادی در بازار از تراشه‌های مدیاتک برخوردارند.

 شبکه
همراه با پردازنده خوب، مطمئن شوید که ارتباط شبکه یا اینترنت شما برای آپلود و دانلود سنگین داده‌ها دچار مشکل نمی‌شود.

هنگام انجام یک بازی چندنفره مانند PUBG، گوشی شما باید یک اتصال ثابت با سرور داشته باشد تا بتوانید بدون هیچ تاخیری از یک بازی خوب لذت ببرید. 

یک شبکه قوی به شما کمک می‌کند بدون نگرانی فقط بازی کنید و از زندگی حال جدا شوید و غرق در دنیای شگفت‌انگیز بازی شوید.

 حافظه
سال ۲۰۲۱ است و حافظه‌های رم به ۱۲ گیگابایت رسیده‌اند و این یعنی یک گوشی بی‌عیب و نقص برای بازی؛ هر چه گوشی ظرفیت حافظه رم بیشتری داشته باشد، قطعا گزینه مناسب‌تری برای بازی است. 

اما اصولا گوشی‌هایی که از رم ۱۲ گیگابایتی پشتیبانی می‌کنند گوشی‌های پرچمدار و رده بالا هستند و قیمت بسیار بالایی دارند.

در این میان پرچمداران سال‌های پیش و گوشی‌هایی میان‌رده قدرتمندی در بازار موجودند که حافظه رم ۸ یا ۶ گیگابایتی دارند که این‌ها هم گزینه مناسبی برای بازی‌های سنگین هستند و هنگام بازی مشکلی برای اجرا پیش نخواهد آمد. 

اما گوشی‌هایی که رم ۴ گیگابایتی و پایین‌تر دارند، گزینه مناسبی برای بازی نیستند و احتمالا هنگام بازی دچار مشکل خواهید شد؛ چرا که گوشی‌هایی که ۴ گیگ رم دارند با سخت افزار متوسطی عرضه شده‌اند و بازی‌ها را با کیفیت متوسط اجرا می‌کنند.

 صفحه نمایش
امروزه اکثر گوشی‌ها با نمایشگری در حدود ۶ اینچ عرضه می‌شوند. یک صفحه نمایش به این اندازه به همراه نسبت ابعاد بالا برای داشتن دید کامل در میدان جنگ یا زمین بازی ضروری است.اندازه مناسب صفحه نمایش، رقابت را برای شما آسان‌تر می‌کند و هنگام انجام بازی از بین گزینه‌های مختلف می‌توانید راحت‌تر انتخاب کنید. 

انتخاب گوشی گیمینگ با طراحی ناچ به شما امکان می‌دهد از فضای بیشتری روی صفحه نمایش خود استفاده کنید.

غیر از اندازه، وضوح تصویر و پشتیبانی از HDR که به رنگ‌بندی طبیعی تصاویر در صفحه نمایش کمک می‌کند، ویژگی‌هایی است که هنگام خرید گوشی گیمینگ باید به آنها توجه کنید.همچنین نرخ نوسازی صفحه و سرعت پاسخ‌دهی لمسی صفحه بسیار حایز اهمیت است. 

نرخ نوسازی یا Refresh Rate به معنای مقدار نوسازی تصویر است که صفحه در یک ثانیه انجام می‌دهد، طبیعتا هرچه این عدد بالاتر باشد، کیفیت اجرای بازی و جلو‌های بصری در صفحه بهتر خواهد بود.

اکثر گوشی‌های میان‌رده با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز در بازار موجودند، اما نرخ ۱۲۰ تا ۱۴۴ هرتز هم برای گوشی‌های پرچمدار ارایه شده که کیفیت فوق‌العاده‌ای را ارایه می‌دهند که البته با قیمت بسیار بالایی هم در بازار عرضه شده‌اند.

جالب است بدانید که نرخ نوسازی روی عملکرد باتری نیز تاثیر می‌گذارد و موجب می‌شود شارژ گوشی زودتر به پایان برسد.

اما سرعت و نرخ پاسخ‌دهی نیز در گوشی گیمینگ گزینه مهمی‌است چرا که در بازی‌های آنلاین سرعت پاسخ‌دهی لمسی در سرعت بازی تاثیرگذار است و علاوه بر اینکه لذت بازی را دوچندان می‌کند در عملکرد شما تاثیر خواهد داشت.

 باتری
برای یک گوشی گیمینگ، ظرفیت باتری بسیار مهم است چرا که پردازش سنگین پردازنده، نرخ نوسازی نمایشگر و اتصال به اینترنت از جمله مواردی هستند که در هنگام اجرای بازی شارژتان را مصرف می‌کنند، بنابراین اگر می‌خواهید هنگام بازی مدام نگران تمام شدن شارژ باتری نباشید، هنگام خرید گوشی به ظرفیت باتری دقت کنید. 

بنابراین پیشنهاد ما این است که حتما گوشی را انتخاب کنید که دارای باتری با ظرفیت ۵ هزار میلی‌آمپر ساعت باشد.

 سیستم خنک کننده
در حال حاضر گوشی‌های هوشمندی که به سیستم خنک کننده و فن مجهز شده‌اند، شامل گوشی‌های پرچمدار و تعداد خاصی از گوشی‌‌های گیمینگ هستند که به سیستم Liquid Cooling مجهزند. 

به این ترتیب حرارت از پردازنده و تراشه گرافیکی به پشت گوشی منتقل می‌شود.

در مدت زمان استفاده از گوشی برای بازی، پردازنده داغ می‌شود و در نتیجه گرما باعث کاهش عملکرد و بازدهی شده و در طولانی مدت باعث کاهش عمر پردازنده می‌شود. 

بر این اساس در گوشی‌های پرچمدار و برخی گوشی‌های گیمینگ، سیستم خنک کننده به شکل لوله‌ در کنار باتری و پردازنده قرار داده شده تا هنگام داغ شدن پردازنده، مایع درون لوله به بخار تبدیل شده و باعث خنک شدن دستگاه می‌شود.
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۷۰۲۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين