۰

ممنوعیت واردات 7 مدل شیائومی لغو می‌شود

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۹
ممنوعیت واردات 7 مدل شیائومی لغو می‌شود
ممنوعیت واردات 7 مدل شیائومی لغو می‌شود

آی‌تی‌من- برخی برندها از جمله شیائومی، به هر دلیلی به صورت رسمی در بازار ایران حضور ندارند و گوشی‌های ساخت این کمپانی‌ها برای استفاده در ایران سفارشی نشده‌اند؛ بنابراین طبیعی است که برخی مشکلات این چنینی در ایران داشته باشند.

از این رو، سازمان تنظیم مقررات رادیویی، تیرماه امسال، واردات ۱۸ مدل از گوشی‌های برند شیائومی، ریلمی و نوکیا را تا زمان برطرف شدن مشکل مذکور، ممنوع کرد.

از آن جایی که گوشی‌های هوشمند شیائومی، به علت قیمت مناسب‌شان، در مارکت موبایل ایران محبوب هستند و سهم قابل‌توجهی از بازار را به خود اختصاص می‌دهند؛ این ممنوعیت باعث برهم خوردن عرضه و تقاضا و بالا رفتن قیمت سایر مدل‌ها شده بود.

اما خوشبختانه به تازگی، 7 مدل از گوشی‌های شیائومی، قابلیت تماس با سرشماره‌های اضطراری کشور را پیدا کرده‌اند. این 7 مدل را در زیر می‌بینید:
Redmi note 8 (2021)
Poco M3 pro 5G
Redmi note 10 5G
Poco X3 GT
Mi 11i
Redmi 9a
Redmi note 10
در حال حاضر، با حل شدن این مشکل، نامه‌نگاری‌ها برای برطرف شدن ممنوعیت واردات این مدل‌ها در حال انجام است و طی چند روز آتی، ورود این مدل‌ها به کشور آزاد خواهد شد.

براساس اعلام انجمن واردکنندگان موبایل، به‌زودی مدل‌های دیگر نیز آپدیت را دریافت کرده و پس از حل مشکل برقراری تماس با سرشماره‌های اضطراری، ممنوعیت ورود آن‌ها نیز برداشته خواهد شد.

انتظار می‌رود که این موضوع، تاثیر مثبتی بر روی تنظیم بازار و کاهش قیمت‌ موبایل داشته باشد.
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۷۳۴۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين