۰

سرویس پرداخت حضوری غیر تماسی با موبایل در آستانه بهره‌برداری

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۳
سرویس پرداخت حضوری غیر تماسی با موبایل در آستانه بهره‌برداری
سرویس پرداخت حضوری غیر تماسی با موبایل در آستانه بهره‌برداری

آی‌تی‌من- یاسر میرحق‌جو در توضیح آخرین وضعیت سرویس پرداخت موبایلی «کهربا» باتوجه به اهمیت به روزرسانی سرویس‌های پرداخت نیز گفت: فراهم آوردن سرویس پرداخت حضوری غیرتماسی با استفاده از گوشی تلفن همراه که ذیل عنوان پروژه «کهربا» در شبکه بانکی و پرداخت کشور از مدتی قبل آغاز شده، با اضافه شدن شمار دیگری از بانک‌های ایران به مرحله بهره‌برداری گسترده نزدیک شده است.

معاون نظارت اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی گفت: ایجاد زیرساخت‌های فنی و مقرراتی برای پرداخت‌های حضوری بدون نیاز به همراه داشتن کارت و وارد کردن رمز در دستگاه‌های کارتخوان از مدت‌ها قبل از جمله اولویت‌های بانک مرکزی در شبکه پرداخت الکترونیکی کشور مطرح بوده است و تلاش‌هایی هم برای پیاده‌سازی آن در جریان بود تا اینکه با توجه به سهولت کاربری و نظر به همه‌گیری ویروس کرونا و ضرورت کاهش تماس‌های فیزیکی با ابزار‌ها پرداخت، تسریع این پروژه در دستور کار قرار گرفت.

میرحق‌جو در ادامه تاکید کرد: این ضرورت و تصمیم برای تسریع در عملیاتی کردن پرداخت حضوری غیر تماسی، پروژه کهربا را اکنون به نقطه‌ای رسانده که با حضور سه بانک بزرگ کشور و همکاری یکی از شرکت‌های پرداخت الکترونیکی در بیش از ۲۰ هزار نقطه، قابلیت انجام تراکنش غیرتماسی را به سهولت ممکن ساخته است. با توجه به اینکه مجهز بودن دستگاه کارتخوان به قابلیت ان‌اف‌سی از جمله شروط لازم برای انجام تراکنش غیرتماسی است.

وی بیان کرد: با نصب بیش از ۷۶۴ هزار کارتخوان دارای این قابلیت از طرف شرکت پرداخت الکترونیکی فعال در مرحله آزمایشی این پروژه، می‌توان امیدوار بود خدمت پرداخت حضوری غیرتماسی با ملحق شدن سایر شرکت‌های پرداختی و بانک‌های کشور به سرعت همه‌گیر شود.
معاون نظارت اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی در ادامه گفت: انجام پروژه کهربا به شیوه‌ای که اکنون شاهدش هستیم یکی از مصادیق خنثی کردن تحریم‌ها و ارایه سطح بالاتری از خدمات به مردم عزیزمان است.

وی افزود: کهربا این امکان را فراهم می‌آورد که کاربران بدون نگرانی از کرونا، گوشی موبایل را نزدیک دستگاه کارت خوان قرار دهند و تجربه کاربری بسیارخوب با پرداخت غیرتماسی داشته باشند.

میرحق‌جو افزود: به عبارت دیگر در حالی که معمولا بالا بردن امنیت، تجربه کاربری را سخت‌تر می‌کند، در این خدمت همزمان با حفظ و ارتقای ضریب امنیت، تجربه کاربری را هم بهبود ببخشیده است؛ با این شیوه کاربر دیگر به حمل فیزیک کارت نیازی نخواهد داشت و به این ترتیب نگرانی در مورد سوءاستفاده‌هایی نظیر کپی شدن کارت بانکی و اسکیمر‌ها از بین می‌رود.
 
مرجع : میزان
کد مطلب : ۲۷۷۵۸۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما