۰

کارگروه اقتصاد دیجیتال: بیمه مرکزی فعال سازی سوئیچ آمیتیس را متوقف کند

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۳۲
کارگروه اقتصاد دیجیتال: بیمه مرکزی فعال سازی سوئیچ آمیتیس را متوقف کند
کارگروه اقتصاد دیجیتال: بیمه مرکزی فعال سازی سوئیچ آمیتیس را متوقف کند

آی‌تی‌من- کارگروه اقتصاد دیجیتالی طی نامه‌ای به بیمه مرکزی از رگولاتور بیمه‌ای کشور خواسته است اقدامات اجرایی فعال‌سازی سامانه و سوییچ تبادل اطلاعات بیمه را متوقف کند و فعالیت قانونی شرکت‌های خصوصی فعال در این زمینه را همانند گذشته ادامه دهند.

در این نامه کارگروه اقتصاد دیجیتالی از بیمه مرکزی خواسته با توجه به درخواست و اعتراض‌های صورت‌گرفته از سوی شرکت‌های خصوصی و انجمن‌های فعال در این حوزه نسبت به معرفی نماینده مطلع و تام‌الاختیار برای حضور در جلسات بررسی «راه‌اندازی سامانه و سوییچ تبادل اطلاعات بیمه» اقدام کند. این جلسه به منظور رفع موانع توسعه خدمات برخط و الکترونیکی صنعت بیمه تشکیل می‌شود.

گفتنی است که بیمه مرکزی در مصوبه‌ای اتصال مستقیم استارت‌آپ‌های بیمه‌ای به شرکت‌های بیمه را متوقف و از استارت‌آپ‌ها را ملزم کرده بود از طریق سوییچ تبادل اطلاعات بیمه که از سوی شرکت آمیتیس راه‌اندازی شده به شرکت‌های بیمه‌ای متصل شوند. این اقدام بیمه مرکزی با اعتراض فعالان این حوزه روبه‌رو شد.

انجمن فین‌تک اواخر خردادماه با انتشار بیانیه‌ای درباره ایجاد یک سامانه انحصاری به ظاهر خصوصی توسط بیمه مرکزی هشدار داد و این اقدام را خلاف شعار حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های حوزه بیمه خواند.

در واکنش به این انتقادها، بیمه مرکزی نیز با انتشار اطلاعیه‌ای به انتقادها درباره سامانه آمیتیس واکنش نشان داد و اعلام کرد که صیانت از اطلاعات مردم، از مهم‌ترین ماموریت‌های نهاد ناظر صنعت بیمه است.
 

 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۹۲۰۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين