۰

«ازکی» هم تعلیق شد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۹
«ازکی» هم تعلیق شد
«ازکی» هم تعلیق شد

آی‌تی‌من- طی روزهای گذشته تصاویری از کشف حجاب کارمندان شرکت ازکی منتشر شد و در پی این موضوع، نهاد ناظر بیمه‌‌ای تصمیم گرفت که فعالیت این شرکت تا بررسی نهایی موضوع متوقف شود.

این مؤسسه استارت‌آپی بیمه‌ای در صفحه مجازی خود اعلام کرده است که تصاویر منتشرشده مواضع رسمی‌ازکی نیست و این شرکت خود را به‌عنوان یک کسب‌وکار پیشروی ایرانی ملزم به رعایت قوانین رسمی‌کشور می‌داند لکن تا اطلاع ثانوی و بررسی نهایی پرونده فعالیت بیمه‌ای این مؤسسه موقتاً تعلیق شده است.

گفتنی است، این شرکت استارت‌آپی بیمه، به‌عنوان واسطه خرید بیمه‌نامه بوده است و بیمه‌نامه‌ها از طریق شرکت‌های بیمه دارای مجوز از سوی بیمه مرکزی صادر شده‌اند، بر همین اساس تعهدات بیمه‌ای به بیمه‌گذاران به‌قوت خود باقی است و اخلالی در روند صدور و یا دریافت خسارت بیمه‌نامه‌های صادرشده از سوی این استارت‌آپ به‌وجود نخواهد آمد.

در روزهای گذشته، دفتر مرکزی دیجی‌کالا به علت مشابهی پلمب شده بود. از سوی دیگر، انتشار عکسی از کارکنان پلتفرم کتابفروشی «طاقچه» نیز موجب شد که برخی از ناشران اعلام کنند که از این پلتفرم خارج خواهند شد.

طاقچه‌ نیز با انتشار بیانیه‌ای، با اعلام اینکه «تصویر یاد شده پس از خداحافظی یکی از همکاران، مقابل دیوار بیرونی و خارج از فضای کاری طاقچه گرفته شده و در هیچ‌یک از حساب‌های رسمی‌طاقچه انتشار نیافته است»، نوشت: «در پی حاشیه‌های ایجادشده، بعضی ناشران، خارج از چارچوب قراردادی که با طاقچه دارند، خواستار فسخ آن شده‌اند. طاقچه ضمن پذیرش این درخواست، فرایند فسخ را در دستور کار قرار داده است.»

به نظر می‌رسد که برخوردها در خصوص حجاب، بیش و پیش از همه گریبانگیر شرکت‌های اقتصاد دیجیتال شده است. در حالی که مسوولان در ماه‌های گذشته درباره حمایت از اقتصاد دیجیتال بسیار سخن‌سرایی کرده‌اند و دولت ادعا کرده که قصد دارد سهم اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص داخلی را به دو برابر برساند.
 
کد مطلب : ۲۸۱۴۵۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين