۰
نخبگان را با چنین اقداماتی به مهاجرت سوق می‌دهید

بیانیه انجمن فین تک ایران در خصوص تعلیق مجوز «ازکی»

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۸
بیانیه انجمن فین تک ایران در خصوص تعلیق مجوز «ازکی»
بیانیه انجمن فین تک ایران در خصوص تعلیق مجوز «ازکی»

آی‌تی‌من- انجمن فین‌تک ایران در این بیانیه با تاکید بر اینکه تعلیق مجوز ازکی، ضربه‌ای سخت بر پیکره‌ای است که بی‌وقفه تلاش می‌کند تا نوآوری و رونق را به اقتصاد دیجیتال کشور تزریق کند، نتیجه چنین تصمیماتی را ناامید‌کردن پیکره دانش‌بنیان شرکت‌ها دانسته است.

متن بیانیه انجمن فین‌تک ایران به این شرح است:
«در روزهای اخیر اخباری از اکوسیستم استارت‌آپی کشور منتشر می‌شود که بار دیگر بازیگران نوآور اقتصاد دیجیتال را هدف قرار داده است. این در حالی است که براساس آخرین آمارها اقتصاد دیجیتال سهم بیش از ۱۵ درصد از تولید ناخالص جهان را به خود اختصاص داده است.

آنچه امروز با عنوان «تعلیق مجوز ازکی» در رسانه‌ها دست به دست می‌شود، ضربه‌ای سخت بر پیکره‌ای است که بی وقفه تلاش می‌کنند تا نوآوری و رونق را به اقتصاد دیجیتال کشور تزریق کنند.

در شرایطی که به نظر می‌رسد پس از ماه‌ها چالش‌های اقتصادی و اجتماعی جامعه در مسیر ثبات نسبی گام بر می‌دارد و هم افزایی نقش آفرینان زیست‌بوم اقتصاد نوآوری با دیگر بازیگران اقتصاد کشور می‌تواند آثار مثبتی را ایجاد کند، تصمیماتی از این دست مانعی بزرگ و بحران‌زا بر سر راه توسعه بخش خصوصی است
از سوی دیگر این اقدامات نتیجه‌ای جز ناامید کردن پیکره دانش بنیان شرکت‌ها ندارد موجی از مهاجرت که همواره پس از تصمیمات سلبی این چنینی برای کسب و کارها پدیدار می‌شود این بار نیز در حال ظهور است تا بخشی از دانش و تجربه‌ای که می‌تواند زمینه ساز توسعه نوآوری باشد را به سوی مهاجرت نخبگان سوق دهد.

اکنون نیاز است عقلانیت و دوراندیشی با حساسیت بیشتری در تصمیمات نهادهای مسوول مدنظر قرار داده شود. انجمن فین تک ایران مخالفت خود را با مانع تراشی بر سر راه توسعه اقتصاد دیجیتال و کارشکنی در مسیر ناهموار فعالیت استارت‌آپ‌ها اعلام می‌کند. تعلیق مجوز فعالیت شرکت ازکی و اعلام آن از طریق رسانه، رویه‌ای غیر معمول است که نتیجه‌ای جز از دست رفتن اعتماد اجتماعی، آسیب جدی به بدنه دانش بنیان و نوآور اقتصاد و ناامید کردن نیروی کار متخصص ندارد.»

گفتنی است که علی استاد هاشمی، معاون نظارت بیمه مرکزی، با اشاره به تعلیق مجوز کارگزاری بیمه «از‌کی»، اظهار داشت: بر اساس کارگروه حجاب و عفاف وزارت امور اقتصادی و دارایی در بیمه مرکزی و طبق حکم این کارگروه مجوز فعالیت شرکت کارگزاری «از‌کی» تا اطلاع ثانوی تعلیق شده است.

وی افزود: در عین حال کسانی که از طریق این کارگزاری بیمه‌نامه‌هایی از شرکت‌های بیمه‌ای خریداری کرده‌اند، بیمه‌نامه‌های آنها به قوت خود باقی است و مشکلی برای آنها ایجاد نمی‌شود، اما مجوز این شرکت به عنوان کارگزار و واسط بین بیمه‌گزاران و شرکت‌های بیمه‌گر فعلا تا اطلاع ثانوی تعلیق شده است.

معاون نظارت بیمه مرکزی دلیل این تعلیق را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کشف حجاب تعدادی از کارکنان کارگزاری «از‌کی» عنوان کرد و گفت: در جلسه کمیته کشف حجاب در بیمه مرکزی مقرر شد با رای کمیته انضباطی حکم این کارگزاری تعلیق شود تا مرجع قضایی در مورد آن حکم دهد.

استادهاشمی در مورد اینکه آیا پرونده شرکت کارگزاری متخلف به مراجع قضایی ارسال شده است؟ اظهار داشت: به زودی این پرونده را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به مراجع قضایی ارسال می‌کنیم تا در مورد آن حکمی صادر شود و تا زمانی که موانع رفع نشود، حکم تعلیق فعالیت به قوت خود باقی می‌ماند.
کد مطلب : ۲۸۱۴۶۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما